také seat s elektrickým pohonem | Aktuality | autoweek.cz

Také Seat s elektrickým pohonem

Také Seat s elektrickým pohonem

12.11.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Seat představil modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive s plně hybridním pohonem s možností dobíjení, tj. plug-in. Seat hodlá zahájit výrobu elektromobilů a hybridních vozů v roce 2015.

Seat oznámil, že pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku. Společně s prototypem čistě elektricky poháněného vozu Altea XL Electric Ecomotive byl představen také prototyp vozu s hybridním pohonem s možností dobíjení (tzv. plug-in hybrid) Leon TwinDrive Ecomotive.

V následujících měsících poskytne hodlá Seat tyto vozy poskytnout k užívání vládním institucím v Katalánsku a Madridu. Španělská automobilka tak získá cenné informace o používání těchto vozidel v běžném provozu před zahájením velkosériové výroby elektromobilů. Seat plánuje, že v roce 2015 uvede na trh svůj první vůz s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením a o rok později k němu přidá elektromobil.

Altea XL Electric Ecomotive je prvním elektromobilem značky Seat. Pohání jej elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m. Vůz má dojezd 135 km a lze s ním dosáhnout elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 135 km/h.

Akumulátor je umístěný pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru, takže nijak nezasahuje do prostoru pro cestující. Pokud elektrická Altea XL parkuje na slunci, udržují fotovoltaické články ve střeše v provozu klimatizaci.

Seat Leon TwinDrive Ecomotive je konceptem vozu s hybridním pohonem s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). V elektrickém režimu má TwinDrive dojezd 52 km a nejvyšší rychlost 120 km/h. V kombinovaném režimu s elektromotorem a spalovacím motorem má kombinovanou spotřebu 1,7 l/100 km nebo 18,5 kWh na 100 km, což odpovídá emisím CO2 39 g/km. Vůz je schopen jet rychlostí až 170 km/h.

Budoucnost elektrické mobility ve Španělsku nezávisí pouze na vozidlech, ale i na infrastruktuře dobíjecích stanic. Seat se proto postavil do čela projektu Cenit Verde jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku. Toto partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem, na němž se podílejí výrobci, univerzity, výzkumná centra a španělské ministerstvo pro vědu a inovace, umožňuje uskutečnit výzkum s celostátním působením.

Oznámení o zahájení zkušebního provozu prvních elektromobilů se časově kryje se zahájením největší produktové ofenzivy v historii značky Seat. Během následujících dvanácti měsíců španělská automobilka uvede na trh čtyři nové modely. Prvním bude miniauto Mii. Podle toho, co prohlásil už na jaře šéf Seatu James Muir, by dalšími třemi měly být nová generace modelu Leon, čtyřdveřový sedan a zásadní modernizace modelu Ibiza. Tím sedanem by snad měl být nástupce Toleda vystavovaný ve Frankfurtu jako koncept IBL Seat. Podobu nové generace modelu Leon zřejmě naznačil koncept elektromobilu IBE vystavený vloni v Paříži. Seat letos v Ženevě předvedl i koncept crossoveru IBX.

  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem
  • Také Seat s elektrickým pohonem