téměř polovina ojetin se prodá v praze a okolí | Aktuality | autoweek.cz

Téměř polovina ojetin se prodá v Praze a okolí

Téměř polovina ojetin se prodá v Praze a okolí

28.11.2016 | | Aktuality

V Praze se prodá 26 % ojetých vozidel, ve Středočeském kraji dalších 21 % ze všech ojetých vozidel prodaných v ČR. Dalšími významnějšími centry prodeje ojetin jsou hlavní krajská města, především Brno a Ostrava. Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia.
Analýzu provedla společnost Cebia na vzorku ojetých vozidel prodaných za prvních 10 měsíců letošního roku.
 
„Dominantní postavení v prodeji ojetin patří Praze a jejímu okolí, jak jsme předpokládali již před analýzou. Převaha hlavního města je markantnější, než jsme očekávali. Aktuální rozložení souvisí i s úbytkem malých bazarů a s centralizací prodejů ojetin směrem k větším hráčům na trhu,“ shrnuje výsledky studie Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
 
„Analyzovali jsme z pohledu geografického rozložení jen ojeté vozy prodané prodejci aut, především autobazary. Podle našich dřívějších analýz tyto prodeje tvoří jen asi 35 %. Nadpoloviční většina ojetin je prodána mezi soukromými osobami. Geografické rozložení těchto prodejů bude odpovídat demografickému rozložení obyvatelstva v České republice a jeho kupní síle,“ doplňuje Martin Pajer.
 
Provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček: „V Praze máme dlouhodobě naší největší a nejúspěšnější pobočku s nabídkou 2500 vozů. Kromě AAA AUTO je zde i největší pobočka Mototechny s jejími zánovními vozy, a nově od loňského roku i největší centrum ojetých automobilů SUV/4x4 v České republice a také sekce pěti stovek užitkových vozů. Co se týče značek, zhruba třetinové zastoupení mají s 800 vozy modely Škoda, následované VW, Fordem, Hyundai a BMW.“
 
Filip Kučera, ředitel marketingu Auto ESA: „Prodeje v našich pražských pobočkách jsou statisticky nejvyšší, což je dáno nejen počtem nabízených vozidel, ale také kupní silou obyvatel Prahy a okolí. V posledních letech tak v Praze zaznamenáváme kontinuální nárůst prodejů v rozmezí 8 – 10 %. Pražské pobočky naší společnosti generují nejvyšší prodeje v rámci celé skupiny, nicméně regionální pobočky, především v Českých Budějovicích a Olomouci zaznamenávají meziroční obchodní nárůsty v řádu až 30 %. Důvodem je skutečnost, že v těchto krajích nabízejí své služby většinou malé autobazary, které však již nestačí svojí nabídkou služeb uspokojit stále rostoucí požadavky zákazníků. Ti tak stále častěji vyhledávají velké prodejce s širokou nabídkou vozů i doplňkových služeb.“
 
Mgr. Karel Zima, centrální manažer skupiny autobazarů AutoPoint: „Vzhledem k velikosti trhu s novými vozy v Praze se našim autobazarům daří vykupovat značné množství vozů, které jsme prodali jako prodejci nových aut. K nejčetnějším značkám námi nabízených ojetých vozidel patří Škoda, Hyundai, Ford a Mazda, což odpovídá skladbě námi prodávaných značek nových vozidel. Na základě poptávky od našich zákazníků a jejich kupní síly v Praze a Středočeském kraji jsme se rozhodli rozšířit prodej ojetých vozidel o prémiový segment a na jaře jsme proto otevřeli nový krytý showroom Auto Point Premium v Praze. Výsledky za prvního půl roku fungování nám potvrdily, že se nám podařilo využít potenciál poptávky po prémiových ojetinách v regionu Praha a střední Čechy a stali jsme se významným hráčem v této oblasti s výhledem na další růst. Mimo Prahu se nadále soustředíme na výkup a prodej prověřených vozidel nižší a střední třídy určených pro širokou veřejnost.“
 
Typické letos prodávané ojeté auto:
Škoda Octavia
rok výroby: 2009
stav tachometru: 160.000 km
barva: bílá
servisní kniha, 1. majitel
cena: 192 000 Kč