těsné vedení bratislavy nad kolínem | Aktuality | autoweek.cz

Těsné vedení Bratislavy nad Kolínem

Těsné vedení Bratislavy nad Kolínem

15.05.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

V prvním čtvrtletí se v Evropě prodalo o tři tisíce více miniaut vyrobených ve VW Bratislava než z produkce TPCA v Kolíně.

Česko-Slovenský souboj o nejúspěšnější miniauto na evropském trhu je poměrně vyrovnaný. Vozů z TPCA Kolín se v Evropě za první tři měsíce prodalo 48 810 kusů, zatímco Volkswagen Slovakia dodal zákazníkům 51 837 vozů. Jenže dosažený výsledek znamená pro TPCA výrazný propad z 59 913 vozů dodaných za stejné období o rok dříve. V Bratislavě se naproti tomu výroba v roce 2012 teprve rozebíhala, takže bylo dodáno jen 18 570 vozů.

Zatímco trojice miniaut z TPCA, tedy Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo, se prodává přibližně stejně, tedy kolem 16 000 vozů, u miniaut z bratislavského Volkswagenu kraluje Volkswagen up! se 31 657 nově registrovanými vozy před Škodou Citigo se 12 575 vozy. Až třetí je Seat Mii se 7605 registracemi, ačkoliv tento vůz je na většině evropských trhů z bratislavské produkce nejlevnější. Podobně ostatně dopadá i srovnání kompaktních vozů z mladoboleslavské produkce, kde se Škody Rapid prodalo 8511 kusů, zatímco Seatu Toledo 3295 vozů.

Skutečnou jedničkou evropského segmentu miniaut nicméně zůstává Fiat Panda, jehož nejnovější třetí generace se od roku 2011 vyrábí v Pomigliano d`Arco. Toho se letos za tři měsíce prodalo 45 176 kusů. To je sice méně než 48 282 kusů z roku 2012, nicméně tehdy se do tohoto počtu ještě započítávaly i vozy předchozí generace vyráběné v Polsku.

 

1.-3. 2013

1.-3. 2012

Fiat Panda

45 176

48 282

Volkswagen up!

31 657

17 410

Škoda Citigo

12 575

799

Seat Mii

7 605

361

VW Slovakia

51 837

18 570

Peugeot 107

16 977

21 784

Citroen C1

16 050

18 995

Toyota Aygo

15 783

19 134

TPCA

48 810

59 913