toyota a hino vyvíjejí nákladní auto na vodík | Aktuality | autoweek.cz

Toyota a Hino vyvíjejí nákladní auto na vodík
25.03.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Společnosti Toyota Motor a Hino Motors se dohodly na společném vývoji těžkého nákladního vozidla na vodíkové palivové články s dojezdem až 600 km. Vodík se ukazuje jako vhodné řešení pro nákladní dálkovou dopravu.
Připravované nákladní vozidlo vychází z modelu Hino Profia jehož podvozek bylo navržen pro optimální zástavbu palivových článků. Výzkum se zaměřuje na snižování hmotnosti vozidla, aby byla zajištěna dostatečná nosnost. Hnací ústrojí bude používat dvě sady palivových článků Toyota, které byly nově vyvinuty pro novou generaci osobního modelu Mirai.
Součástí pohonné jednotky bude systém řízení pohonu s využitím technologie pro těžká nákladní vozidla s hybridním pohonem od firmy Hino. Dojezd bude přibližně 600 km, což naplňuje potřeby užitkového vozidla.
Toyota a Hino spolupracují na vývoji technologií a rozšiřování i zdokonalování vozidel na palivové články už více než 15 let počínaje společnými poloprovozními zkouškami autobusu na palivové články. Společně též podniknou kroky k praktickému využívání vodíkového paliva prostřednictvím ověřovacích zkoušek.
Elektrifikace užitkových vozů si žádá optimální pohonná ústrojí, která zajistí nejen mimořádně ekologický provoz, ale i odpovídající praktičnost z hlediska dopravních společností, a to z hlediska dojezdu, nosnosti a dalších aspektů v závislosti na způsobu používání. Těžká nákladní vozidla slouží převážně k dálkové dopravě. Proto se od nich očekává dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva. Proto se pro ně jako vhodný systém bezemisního pohonu považuje pohon palivovými články na vodík s vyšší hustotou energie.
Součástí pohonné jednotky bude systém řízení pohonu s využitím technologie pro těžká nákladní vozidla s hybridním pohonem od firmy Hino. Dojezd bude přibližně 600 km, což naplňuje potřeby užitkového vozidla.
Toyota a Hino spolupracují na vývoji technologií a rozšiřování i zdokonalování vozidel na palivové články už více než 15 let počínaje společnými poloprovozními zkouškami autobusu na palivové články. Společně též podniknou kroky k praktickému využívání vodíkového paliva prostřednictvím ověřovacích zkoušek.
Elektrifikace užitkových vozů si žádá optimální pohonná ústrojí, která zajistí nejen mimořádně ekologický provoz, ale i odpovídající praktičnost z hlediska dopravních společností, a to z hlediska dojezdu, nosnosti a dalších aspektů v závislosti na způsobu používání. Těžká nákladní vozidla slouží převážně k dálkové dopravě. Proto se od nich očekává dostatečný dojezd a nosnost, stejně tak jako možnost rychlého tankování paliva. Proto se pro ně jako vhodný systém bezemisního pohonu považuje pohon palivovými články na vodík s vyšší hustotou energie.
- Štíhlejší elektrická budoucnost Renaultu
- Policie bude jezdit hatchbacky Scala
- Tatra Trucks loni dodala 1186 vozů
- Autosalon v Ženevě letos bude nebo nebude?
- Hyundai naznačil podobu modelu Ioniq 5
- Valeo s VŠB-TUO vyvíjí auto s řízením drive-by-wire
- Navzdory pandemii opět více než milion dodaných vozů Škoda
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz