třída sama pro sebe | Aktuality | autoweek.cz

Třída sama pro sebe

Třída sama pro sebe

11.11.2013 | | Aktuality

Také Nissan Qashqai se dočkal výměny generací. Přichází v době, kdy tento vůz po pěti letech výroby dosahuje rekordní prodejní čísla a patří mezi nejprodávanější auta v Evropě, byť konkurence už na něj zareagovala. 

Tento automobil se stal skutečným fenoménem. Prodej Nissanu Qashqai už překročil dva miliony kusů. To je skvělý úspěch, ale současně i problém pro jeho následníka. Od nové generace se samozřejmě očekává navázání na fenomenální úspěch první generace. Proto představení tohoto vozu Carlosem Ghosnem ve filmových studiích Londýně sledovala s napětím nejen média, ale i konkurence. S dojmy ze statické prezentace se s námi podělil srbský kolega z organizace AutoBest Mladen Alvirović.

Nissan s první generací učinil překvapující krok - v nejdůležitějším evropském segmentu nahradil klasický hatchback Almera crossoverem Qashqai. K překvapení všech to funguje, takže vedle vozů třídy "golf" nyní máme i vozy třídy "qashqai". Není mnoho takových modelů v historii, které se staly symbolem svého segmentu.

Nový Qashqai vypadá na pohled mohutněji, byť navenek povyrostl jen minimálně (délka 4379 mm je o 49 mm delší než u první generace). Skutečně větší prostor ale nabízí především na zadních sedadlech a k tomu přidává více komfortu. Také zavazadlový prostor povyrostl na 430 l.

Ty největší změny se ale týkají techniky - jak u pohonných jednotek, tak v komunikačních a bezpečnostních systémech. Samozřejmě také Qashqai přichází s komplexním bezpečnostním systémem Nissan Safety Shield. Nissan Safety Shield zde zahrnuje celkem 12 systémů Front Collision Avoidance, Driver Attention Support, Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning, Blind Spot Warning, Moving Object Detection, High Beam Assist, Chassis Control, Intelligent Parking Assist a New Nissan Connect.

K tomu Qashqai přidává světlomety využívající LED, poskytující o 50 % více světla než xenonové výbojky při prakticky neomezené životnosti, nechávající zapomenout na výměnu žárovek či výbojek.

Zlepšení doznal i podvozek, kde je použita zcela nová generace aktivních tlumičů pérování a řízení s elektrickým posilovačem s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. K tomu je třeba připočítat i pohon všech kol ALL-MODE 4×4-i nabízející možnost volby z různých pracovních režimů včetně uzávěrky diferenciálu.

Jak je dnes nezbytné, také Qashqai prošel odlehčovací kůrou - zde se dosáhlo snížení hmotnosti o 40 kg. Jako první model byl postaven na nové alianční platformě CMF (Common Module Family), kterou bude sdílet celkem 11 modelů Nissanu a renaultu.

Motory v nabídce jsou přeplňované zážehové 1,2 DIG-T (85 kW/115 k) a 1,6 DIG-T (110 kW/150 k) a turbodiesely 1,5 dCi (81 kW/110 k) a 1,6 dCi (96 kW/130k).

Nový Qashqai se vyrábí v anglickém Sunderlandu a do prodeje přijde v únoru 2014.

  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe
  • Třída sama pro sebe