úspěšný rok skupiny renault | Aktuality | autoweek.cz

Úspěšný rok Skupiny Renault

Úspěšný rok Skupiny Renault

04.02.2022 | Rybecký Vladimír | Aktuality

O prodejní úspěch Skupiny Renault v České republice se nejvíce zasloužily dodávky lehkých užitkových vozů a prodej vozů Dacia soukromníkům.
Celosvětový prodej skupiny Renault dosáhl 2 696 401 vozů, což představuje pokles o 4,5 %. Skupina Renault pokračuje v prodejní politice zaměřené na zvyšování podílu prodeje tam, kde lze dosáhnout nejvyšší míru zisku. V pěti hlavních evropských zemích (Francii, Německu, Španělsku, Itálii a Velké Británii) dosáhla podíl prodeje soukromým osobám 58 %, o 6 % víc než v roce 2019.
 
Značka Renault posílila svou pozici na trhu s elektrifikovanými vozy v Evropě - řada E-Tech v roce 2021 představovala už 30 % prodeje osobních automobilů Renault v Evropě oproti 17 % v roce 2020. U nového modelu Arkana verze E-Tech dokonce představuje 56 %. Na evropském trhu osobních elektromobilů dosáhla značka Renault podíl 14 % a mezi elektricky poháněnými užitkovými vozy dokonce 25 %, přičemž jedničkou je zde Kangoo Z.E. s 10 564 registracemi a podílem 18 %.
 
Obnova modelové nabídky značky Dacia byla úspěšná zejména díky modelům Sandero, který od roku 2017 zůstává nejprodávanějším vozem mezi soukromými zákazníky v Evropě, a Duster, který je od roku 2018 jedničkou v segmentu SUV. Značka Dacia s podílem 6,2 % poprvé postoupila na třetí místo na trhu soukromých zákazníků. Nově uvedený elektromobil Spring, držitel ocenění AutoBest 2022 - Best Buy Car of Europe, získal už 50 000 objednávek.
 
Úspěšná byla i značka Alpine s meziročním nárůstem o 74 % na 2659 prodaných vozů, přičemž víc jak 50 % jich bylo dodáno mimo Francii. Na český trh by měla být značka Alpine uvedena v roce 2023. Značka Lada je jedničkou na ruském trhu a její modely Vesta a Granta jsou tam nejprodávanějšími vozy. S návratem Lady na český trh se ale nepočítá.
 
Na českém trhu Renault zaznamenal 5437 registrací nových osobních automobilů, z toho  bylo 1573 verzí E-Tech, tedy 29 %. U nového kompaktního modelu Arkana byl z 551 dodaných vozů (prodej začal až v červnu 2021) podíl hybridní verze 37 %, v retailovém prodeji soukromníkům dokonce 42 %.
 
Značka Dacia na českém trhu po vynikajícím výsledku roku 2020 vykázala pokles, protože v souvislosti s obměnou modelové nabídky měla po ukončení produkce Dokeru a Loganu MCV k dispozici v podstatě jen dva modely - Duster s prodejem 3630 vozů a Sandero s 2162. Výsledek 6821 registrovaných nových vozů je nicméně velmi dobrý. Zajímavé je, že z tohoto počtu mělo 1978 vozů, tedy 30 %, pohon na LPG.
 
retail ks podíl
1. Škoda 10 504 20,5 %
2. Hyundai 8 937 17,5 %
3. Dacia 4 454 8,7 %
4. Kia 3 268 6,4 %
5. Toyota 3 172 6,2 %
6. Peugeot 2 743 5,4 %
  celkem 50 997 100 %
  Renault + Dacia 5 742 11,3 %
 
Značka Renault se s historicky nejvyšším podílem 13,5 % stala jedničkou na českém trhu lehkých užitkových vozů s nárůstem o 4,4 % v porovnání s rokem 2020. Přitom rekordní výsledek 2661 dodaných vozů mohl být ještě lepší, pokud by bylo dost aut z výroby. Model Kangoo Z.E. byl se 68 registracemi i u nás jedničkou mezi užitkovými elektromobily. Z uvedeného počtu bylo 1726 vozů dodáno jako podvozek s kabinou pro instalaci speciálních nástaveb. To je dokladem dlouhodobě kvalitní práce se zákazníky a nikoliv výsledek krátkodobého snižování cen. Úspěšně vstoupila na trh nová generace kompaktních užitkových vozů Kangoo a Express s prodejem 584 vozů.
 
Do letošního roku Renault vstupuje se zaváděním nové vizuální identity vycházející z vloni představeného nového loga. Od léta se v souvislosti s tím začnou proměňovat i prodejní místa. Novinkami v nabídce budou od února modernizovaný užitkový Trafic, v květnu zcela nový kompaktní Mégane E-Tec 100 % elektrický a elektricky poháněná verze nové generace užitkového vozu Kangoo. Na podzim by měl přijít nástupce modelu Kadjar pod jménem Austral a během roku se přidá i osobní verze modelu Kangoo. Nový Mégane E-Tec 100 % elektrický by měl být k dispozici už pro připravovanou akci Renault E-Tech Tour.
 
Dacia prochází úplnou změnou identity, která se rovněž postupně začne promítat do podoby prodejní sítě, která se tak vizuálně sjednotí s prodejními místy Renaultu. Od třetího čtvrtletí se nové logo začne objevovat i na autech. Prodejní výsledky se očekávají podstatně lepší, protože prodejci budou mít opět k dispozici kompletní modelovou nabídku. K tomu se navíc přidá zcela nový model Jogger a od poloviny roku také užitková verze elektromobilu Spring Cargo.
 

  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault
  • Úspěšný rok Skupiny Renault