v dubnu prodej aut v německu poklesl | Aktuality | autoweek.cz

V dubnu prodej aut v Německu poklesl

V dubnu prodej aut v Německu poklesl

06.05.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Prodej nových automobilů v Německu v dubnu poprvé po pěti měsících klesl o téměř 4 %. Trend je zde odlišný než na ostatních hlavních západoevropských trzích ve Francii, Itálii a Španělsku, kde prodej nadále rostl.

Automobilový trh v Evropě vykazuje známky zotavení po šestiletém propadu, který byl zvláště závažný ve Francii, Španělsku a Itálii. Většina analytiků a manažerů pro letošní rok opatrně předpovídá návrat k růstu na velmi nízké jednociferné úrovni. Nicméně nevyužívané nadbytečné výrobní kapacity nutící poskytovat vysoké slevy nadále zkreslují skutečnou úroveň poptávky.


Podle Německého úřadu pro motorová vozidla KBA v dubnu počet registrací osobních automobilů klesl na 274 097 vozů.  Jedná se o první pokles v porovnání s loňským rokem po pěti měsících. Je to dokladem toho, že tak halasně proklamované oživení poptávky zatím nemá pevné základy.

Prodej aut ovlivnila skutečnost, že velikonoce letos byly v dubnu a ne v březnu, nicméně je jasné, že navzdory optimistickým proklamacím je trh stále velmi nestabilní.

Prémiové značky Audi, Mercedes a BMW zaznamenaly v dubnu meziroční pokles prodeje v rozmezí mezi 2 a 6 %. Jednička německého trhu Volkswagen hlásí pokles prodeje o 5 %. Naopak značky Nissan, Mazda a Jeep zaznamenaly nárůst prodeje o více než 20 %.

Celkově za čtyři měsíce počet registrací v Německu vzrostl v porovnání s prvními čtyřmi měsíci roku 2013 o 3 %.

 

Registrace ve Francii v dubnu podle asociace CCFA vzrostly o 6 % na 166 968 vozidel v porovnání se 157 749 vozy registrovanými v dubnu 2013. Za první čtyři měsíce registrace meziročně vzrostly o 4 % na 613 577 vozidel.

Růst byl zaznamenán především u firemních zákazníků, zatímco prodej soukromníkům nadále klesá v souvislosti s tím, že rodiny jsou při velkých výdajích stále velmi opatrné.
Francouzský trh vykazuje známky skokového zotavení. Registrace v prosinci vzrostly o 9 %, ale poté trh v prvních dvou měsících letošního roku stagnoval s 1 % poklesu v únoru po téměř pěti měsících růstu. V březnu registrace opět vzrostly o 9 %. Také ve Francii tento velký růst v březnu a mírné zpomalení v dubnu připisují skutečnosti, že vloni byly velikonoční volny v březnu, zatímco letos v dubnu.

V dubnu se ve Francii nejvíc dařilo skupině Renault s růstem o 18 % především pokračujícímu nástupu značky Dacia s meziročním růstem o plných o 46 %. Domácí konkurent PSA/Peugeot Citroen dosáhl 5% růstu, zatímco registrace Volkswagen Group vzrostly o skromné 1 %.
 

V Itálii registrace vzrostly podle asociace ANFIA o 1,9 % na 119 099 vozů. Tím se celkový objem prodeje za první čtyři měsíce letošního roku dostal na 496 318 vozů, což je o 5 % lepší výsledek než vloni.

Italské značky ovšem v dubnu zaznamenaly pokles prodeje o 1,6 % na 34 753 vozů, ale od začátku roku udržely pozitivní bilanci s růstem o 1,7 % na 141 160 vozů. Zahraniční značky v dubnu posílily o 3,5 % na 84 346 vozů a o 6,4 % na 355 158 vozů od začátku roku.
Fiat Chrysler Automobile Group (kromě Ferrari a Maserati) v dubnu prodala na domácím trhu 34 589 vozidel (- 1,7 %) a 140 486 vozů za první čtyři měsíce (+1,5 %).

 

Prodej ve Španělsku vzrostl o 29 % na 80 174 vozů, ale tomuto pozitivnímu vývoji napomáhá vládní program dotací, které dostávají kupující nových vozidel jako slevu při likvidaci starých automobilů.