v solihullu byl vyroben poslední land rover defender | Aktuality | autoweek.cz

V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender

V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender

29.01.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Legendární Land Rovery Series a Defender se v Solihullu vyráběly 68 let. Značka Land Rover vytvořila speciální program Heritage Restoration pro obnovu modelů Series I, II a III a Defenderů. Značka Land Rover se nyní zaměří na návrh a přípravu výroby nového Defenderu.
Značka Land Rover slaví 68 let a zároveň poslední den historie výroby Defenderu, který byl vyroben ve výrobním závodě v Solihullu. Více než 700 současných i bývalých zaměstnanců, kteří se podíleli na výrobě Land Rover Series I (1948-1957), II (1958-1974) a III (1971-1985) i Defenderu (1983-2016), mělo možnost vidět a řídit některé z nejvýznamnějších modelů celé historie této automobilové legendy. Mezi nimi i předvýrobní sérii Huey nebo poslední vůz, který sjel z výrobní linky, a to LR Defender 90 Heritage Soft Top.

Těšme se na Defnder zítřka
„Dnes slavíme to, co generace žen a mužů vyráběli od doby, kdy byl Land Rover nakreslen do písku. Land Rover Series, nyní Defender, je původ našeho legendárního všestranného vozidla, které udělalo ze světa lepší místo, ačkoli jsme se mnohdy museli potýkat s těmi nejextrémnějšími podmínkami. Defender bude mít vždy speciální místo v srdcích nás i našich zaměstnanců, ale to není konec. Máme slavnou minulost a nádhernou budoucnost, na kterou se můžeme těšit,“ řekl Dr. Ralf Speth, generální ředitel Jaguar Land Rover.
 
„Je to zvláštní den oslav pro Jaguar Land Rover. Všichni máme osobní vzpomínky na Defender. Je to automobilová ikona a je velmi oblíbený po celém světě. V posledních 68 letech se svět dramaticky změnil, ale toto vozidlo zůstalo pořád stejné. Má něco, co jiné vozy nemají. Poslední model odráží jednoduchost, poctivost a kouzlo celého dědictví Land Rover Series. Vytvoření Defenderu zítřka je sen každého inženýra nebo designéra, jde o další kapitolu, na kterou se těšíme,“ dodal Nick Rogers, technický Jaguar Land Rover.

Loučení neznamená konec
Na oslavě Defenderu v Solihullu se objevilo více než 25 unikátních vozidel z historie Land Roveru, kolem kterých projel poslední vyrobený Defender. Tento vůz má originální část, která byla používána pro modely Soft Top od roku 1948 - hák na uchycení plachty. Vůz bude umístěn do sbírky Jaguar Land Roveru.
 
Zajímavou novinkou, kterou pro své fanoušky Jaguar Land Rover připravil, je online platforma ´Defender Journeys´, kam může každý nahrát své cesty a zážitky s modely Series nebo Defenderem. Jde o digitální album, kde chce značka Land Rover shromáždit nejrůznější dobrodružství, která si mohou všichni fanoušci prohlížet a sdílet.
 
Uzavření výrobní linky v Solihullu s sebou přináší také konec výstavy Land Rover Celebration Line, přestože ta zůstane i nadále naživu. Linka z roku 1948 přilákala více než 10 000 návštěvníků za posledních 12 měsíců a mapuje život Land Roveru Defenderu od svých počátků v roce 1948 do současnosti. Fanoušci si mohou celou výrobu Defenderu (včetně linky z roku 1948) prohlédnout online prostřednictvím 360 ° prohlídky na http://defendertour.landrover.com.

Značka Land Rover zároveň představila nový program Heritage Restoration, který bude využívat prostory stávající výrobní linky v Solihullu. Tým inženýrů, včetně některých zaměstnanců specializovaných na Defender, bude dohlížet na renovaci několika modelů Land Rover Series, které pochází z celého světa. První vozy se dostanou do prodeje v červenci 2016.
 
Od roku 1948 do 2016
Od roku 1948 byly v Solihullu vyrobeny více než dva miliony kusů modelů Series a Defenderů. To, co začalo jako linka v písku, se stalo jedním z nejznámějších vozů s pohonem všech kol. Vůz získal mnoho ocenění jako nejvšestrannější vozidlo na zemi a dovezl své majitele do míst, do kterých by je jiné vozidlo nedovezlo.
 
V roce 1948 se do výroby dostal model Series I. Poválečná Británie se potýkala s velkým nedostatkem oceli, ačkoliv země měla velké výrobní kapacity. Inspirace přišla od bratrů Spencera a Maurice Wilksových. Ti během třicátých let společnosti Rover pomohli dostat se zpět k zisku. Navrhli totiž Land Rover jako vůz s využitím pro zemědělství a farmaření.
 
Změny následovaly v roce 1958, kdy vůz Series II přinesl nový design a motory včetně vznětových, které se využívaly až do poloviny osmdesátých let minulého století. Do roku 1966 se prodalo více než půl milionu vozů, přičemž roční produkce dosáhla vrcholu v roce 1971 s 56 000 jednotkami. Během sedmdesátých let se prodávala řada Series III stejně dobře jako její předchůdce.
 
Vozidlo získalo v roce 1990 nové jméno Defender pro model od roku 1983 označovaný jako One Ten (110) resp. Ninety (90) a později i 127 a 130 podle délky rozvoru a série. Od této doby byla také v portfoliu řada Range Rover a nově Discovery.
 
Půvab Land Roveru vycházel mimo jiné také z bezpočtu variant, které byly vytvořeny mimo základní platformu včetně různorodých hasičských vozů, armádních vozů Forward Control 101, sběračů třešní a dokonce obojživelného vozu schopného plout na vodě. Během bohaté historie bylo vozidlo využito jak zemědělci, slavnými objeviteli, tak vládci.
 
Solihull a Land Rover Series/Defender
- Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno přes 2 016 933 vozů Land Rover Series a Defender.
- Původní Land Rover Series I stál v roce 1948 450 liber. Vůz byl poháněn čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1,6 l s výkonem 50 k.
- Od roku 1948 mají modely Land Rover Series Soft Top a Defender dvě originální části a to hák na uchycení plachty a vzpěru podvozku.
- Každý Defender se skládal ze 7000 částí. Výroba trvala více než 56 hodin manuální práce ve srovnání se 48 hodinami práce na LR Discovery Sport. Nový Defender sjížděl z výrobní linky každé 4 minuty.
- Mezi slavné vlastníky Land Roveru patří britská královna, Sir Winston Churchill nebo herec Steve McQueen.
- Za 12 měsíců po otevření vidělo více než 10 000 majitelů a fanoušků repliku původní výrobní linky Defenderu z roku 1948.
- Program Land Rover Experience přinesl nový rozměr. Byl převzat v roce 1990 od předváděcího týmu vedeného Rogerem Crathornem a má za úkol ukázat široké schopnosti vozů značky Land Rover po celém světě.
- V Solihullu se v současné době vyrábí Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Jaguar XE a Jaguar F- PACE.
- 80 % všech modelových řad značky Land Rover je vyváženo do více než 170 zemí světa.
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender
  • V Solihullu byl vyroben poslední Land Rover Defender