ve wolfsburgu jiný volkswagen než v pekingu | Aktuality | autoweek.cz

Ve Wolfsburgu jiný Volkswagen než v Pekingu
29.04.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Ve Wolfsburgu se uskutečnila odložená výroční tisková konference koncernu Volkswagen. Zatímco na autosalonu v Pekingu se Volkswagen prezentuje obrovským SUV, ve Wolfsburgu se v reakci na aféru Dieselgate mluvilo nejen o finančních ztrátách, ale i o elektromobilitě a nových službách mobility.
Od výroční tiskové konference Volkswagenu se samozřejmě nedaly čekat zásadní informace o řešení aféry s podváděním při měření emisí. Koncernový šéf Matthias Müller jen zopakoval omluvu a opět zdůraznil, že vše bude vyšetřeno s maximální otevřeností.
Podle Müllera je rok 2016 rokem přechodovým, v němž budou položeny základy k proměně Volkswagenu v novou, lepší společnost. Automobilový průmysl podle Müllera prochází epochální proměnou a Volkswagen má pro přicházející inovace a radikální reformy velmi dobrý základ.
Matthias Müller ve Wolfsburgu mluvil o Strategii 2025, v jejímž rámci se Volkswagen zaměří na klíčová témata, jimiž jsou elektromobilita, digitalizace, nové služby mobility a konektivita. Podrobnosti Müller slíbil upřesnit do června. Už nyní ale slíbil více než 20 modelů s elektromotory a akumulátory do roku 2020. K tomu pomůže nová modulární platforma pro elektromobily MEB. Tomuto trendu by měly dopomoci státní dotace na prodej elektromobilů, které se v Německu připravují. Ty mají kupující konečně přimět kupovat taková auta, která zatím zcela odmítají.
Müllerova slova ale nemůžeme brát moc vážně. Ve Wolfsburgu mají dost rozumu, aby pracovali i na autech, o něž je ve světě opravdu zájem a která budou generovat potřebný zisk. Jen o pár hodin dříve totiž Volkswagen v Pekingu prezentoval úplně jinou vizi své budoucnosti - koncept pětimetrového SUV a příslib dalších podobných vozů všech velikostí. Koncept samozřejmě má hybridní pohon, nicméně je jasné, že se kupujícím nabídnou i daleko lépe prodejné a více vydělávající víceválce.
Müller rovněž prohlásil, že je Volkswagen otevřený ke strategickým partnerstvím s jinými společnostmi na vývoji nových služeb mobility. Pozoruhodné na tom je, že Volkswagen, na rozdíl od jiných automobilek, nehodlá spolupracovat s Googlem a Applem. Místo toho od Applu angažoval šéfa inovací budoucích produktů Johanna Jungwirtha. Pro vývoj projektů spojených s digitalizací a novými službami mobility Volkswagen vybuduje na třech kontinentech tři tzv. Future Centra - v Postupimi, Pekingu a Silicon Valley.
Co se týče nových služeb mobility, už brzy by měl Volkswagen představit nejen vlastní projekt sdílení automobilů, ale také dopravních služeb inspirovaných tím, co provozují společnosti Uber a Lyft, ovšem plně v souladu se zákony.
Podle Müllera je rok 2016 rokem přechodovým, v němž budou položeny základy k proměně Volkswagenu v novou, lepší společnost. Automobilový průmysl podle Müllera prochází epochální proměnou a Volkswagen má pro přicházející inovace a radikální reformy velmi dobrý základ.
Matthias Müller ve Wolfsburgu mluvil o Strategii 2025, v jejímž rámci se Volkswagen zaměří na klíčová témata, jimiž jsou elektromobilita, digitalizace, nové služby mobility a konektivita. Podrobnosti Müller slíbil upřesnit do června. Už nyní ale slíbil více než 20 modelů s elektromotory a akumulátory do roku 2020. K tomu pomůže nová modulární platforma pro elektromobily MEB. Tomuto trendu by měly dopomoci státní dotace na prodej elektromobilů, které se v Německu připravují. Ty mají kupující konečně přimět kupovat taková auta, která zatím zcela odmítají.
Müllerova slova ale nemůžeme brát moc vážně. Ve Wolfsburgu mají dost rozumu, aby pracovali i na autech, o něž je ve světě opravdu zájem a která budou generovat potřebný zisk. Jen o pár hodin dříve totiž Volkswagen v Pekingu prezentoval úplně jinou vizi své budoucnosti - koncept pětimetrového SUV a příslib dalších podobných vozů všech velikostí. Koncept samozřejmě má hybridní pohon, nicméně je jasné, že se kupujícím nabídnou i daleko lépe prodejné a více vydělávající víceválce.
Müller rovněž prohlásil, že je Volkswagen otevřený ke strategickým partnerstvím s jinými společnostmi na vývoji nových služeb mobility. Pozoruhodné na tom je, že Volkswagen, na rozdíl od jiných automobilek, nehodlá spolupracovat s Googlem a Applem. Místo toho od Applu angažoval šéfa inovací budoucích produktů Johanna Jungwirtha. Pro vývoj projektů spojených s digitalizací a novými službami mobility Volkswagen vybuduje na třech kontinentech tři tzv. Future Centra - v Postupimi, Pekingu a Silicon Valley.
Co se týče nových služeb mobility, už brzy by měl Volkswagen představit nejen vlastní projekt sdílení automobilů, ale také dopravních služeb inspirovaných tím, co provozují společnosti Uber a Lyft, ovšem plně v souladu se zákony.
- Německá auta bezpečnostním rizikem pro USA!
- Zástupci EU se shodli na kvótách pro čisté autobusy
- Carsharing HoppyGo roste
- Statistický souhrn o trhu s ojetými vozidly za rok 2018
- Fiat Chrysler a PSA rozšiřují spolupráci
- Perfectly Keyless je bezpečný jako otisk prstu
- Audi v Ženevě ukáže Q4 e-tron
Další články
© 2019 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz