velké očekávání od insignie | Aktuality | autoweek.cz

Velké očekávání od Insignie

Velké očekávání od Insignie

26.05.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Opel uvádí na český trh novou generaci svého vrcholného modelu Insignia ve verzi Grand Sport (liftback) a Sports Tourer (kombi). Nadstandardně vybavený vůz přichází s mimořádně přitažlivou cenovou nabídkou.
První generace Insignie přinesla radikální proměnu designového výrazu vozů značky Opel navržený šéfdesignérem Markem Adamsem. Současně přišla s nabídkou prvků technické a komfortní výbavy dříve vyhrazených jen pro vozy prémiových značek. Insignia se setkala s velkým úspěchem - od uvedení na trh se jí prodalo 930 000 kusů. Úspěšná byla i u nás, kde bylo dodáno 4600 vozů.
 
Druhá generace navazuje na přednosti té první a dále je rozvíjí. Má atraktivnější design, je prostornější, přidává ještě víc prémiových prvků výbavy a především je ještě víc orientovaná na řidiče. U Opelu se současně poučili z kritiky, takže přidali mnohá zlepšení. Stavba vozu je nižší s nižší polohou pánve při sezení, což přináší pohodlnější polohu pro dlouhý pobyt ve voze a citelně narostl vnitřní prostor do šířky i délky.
 
Zcela nové auto
Přes uvedenou kontinuitu se jedná o zcela nové auto, vycházející ze zcela nové platformy Epsilon 2. Její použití umožnilo výrazné snížení hmotnosti o 175 kg u liftbacku Grand Sport a dokonce o 200 kg u kombi Sports Tourer. Nosná struktura karoserie je o 60 kg lehčí a přitom má o 9 % větší tuhost v krutu. Přitom se rozvor náprav prodloužil o 92 mm na 2829 mm. Zavazadlový prostor má u liftbacku objem 490 l, po sklopení zadních sedadel až 1450 l. Sports Tourer má 560 l až 1665 l.
 
K tomu nová Insignia přidává technické vymoženosti pro komfortnější cestování v čele s už známými sedadly s certifikátem AGR, ale i vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a vyhřívané přední sklo. Řidič může mít k dispozici i projekční Head up displej.
 
Nejlepší osvětlení ve třídě
Pro Opel je už samozřejmostí i špičkové osvětlení. Zde systém IntelliLUX LED Matrix učinil další významný krok proti tomu, který nás nadchl u modelu Astra. Zde disponuje dvojnásobným počtem 32 LED modulů, které jsou ovládány pomocí kamery Opel Eye, takže řidič může neustále používat dálková světla s dosvitem až 400 m a systém vykrývá všechny prostory, kde by mohlo dojít k oslnění.
 
Špičková technika
Další samozřejmostí v nabídce Opelu je adaptivní podvozek FlexRide nabízející volbu ze tří režimů Standard, komfortní Tour a dynamický Sport. Volba má vliv na plynulou kontrolu činnosti tlumičů CDC, charakteristiku elektricky posilovaného řízení EPS, adaptivního tempomatu ACC, reakce na pohyb pedálu plynu, činnost samočinné převodovky, a pokud je ve voze i systému pohonu všech kol AWD. V režimu Sport si navíc řidič může navolit i vlastní nastavení těchto funkcí.
 
Pro Insignii je opět k dispozici i pohon všech kol Twinster AWD, tentokrát jde o zcela nový systém s aktivním elektronicky řízeným dvouspojkovým diferenciálem u zadní nápravy a aktivním vektorováním točivého momentu. Tento špičkový systém dodává společnost GKN.
 
Pohonné jednotky ve správné velikosti
V nabídce pohonných jednotek je i zcela nový zážehový čtyřválec 1,5 Turbo, který Opel označuje jako „Rightsizing“, protože představuje ideální poměr mezi velikostí, výkonnostními parametry a emisemi resp. hospodárností provozu. Tento motor ve výkonových verzích 103 kW (140 k) a 121 kW (165 k) by měl být společně s turbodieselem 1,6 CDTI, rovněž ve dvou verzích - 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k) - nejprodávanější. K dispozici je i turbodiesel 2.0 CDTI s výkonem 125 kW (170 k).
 
Vrcholná pohonná jednotka 2,0 Turbo 191 kW (260 k) je k dispozici výhradně jen s pohonem všech kol AWD, zcela novou samočinnou osmistupňovou převodovkou ZF s hydraulickým měničem, podvozkem FlexRide, brzdami Brembo 18“ a aparaturou Bose. Od podzimu bude k dispozici i vznětový motor 2,0 CDTI biturbo.
 
Infotainment a exkluzivní výbava
Insignia jde s dobou, takže nabízí i špičkový infotainment, a to ve dvou verzích - základní R4.0 IntelliLink se 7“ displejem a špičkový navigační systém Navi RF900 IntelliLink. V obou případech lze využívat služby systému Opel OnStar. Součástí systému OnStar je hotspot 4G LTE Wi-Fi umožňující současné připojení mobilních koncových zařízení všech členů posádky na internet.
 
Novinkou v nabídce je program Opel Exclusive umožňující velmi nadstandardní výbavu s využitím všeho, co je v nabídce s unikátní možností volby vlastní barvy. Vozy se na základě objednávky individuálně připravují v oddělení Opel Special Vehicles (OSV).
 
Z Rüsselsheimu s velkými ambicemi
Opel Insignia se vyrábí v závodě v Rüsslesheimu, který letos slaví 120 let. Grand Sport už je u prodejců. Kombi Sports Tourer se začíná vyrábět a bude k dispozici během června. Crossoverové kombi Country Tourer se začne vyrábět v září.
 
Základní cena verze Grand Sport Selection 1,5T 190 k  6MT je 569 900 Kč, kombi Grand Sport bude o 25 000 Kč dražší. K tomu je pětiletá záruka s pětiletou asistencí. Insignia tak naplňuje svou roli vyzývatele prémiových vozů, protože za tuto cenu se bude dodávat v základní výbavě mj. i bezklíčkové odemykání a startování, indikace vzdálenosti, výstraha před čelní kolizí, varování před vybočením z jízdního pruhu, protikolizní brzdění LSCMB, detekce chodců před vozem, asistent pro rozjezd do kopce, LED denní svícení a zadní světlomety, elektricky ovládaná vnější zrcátka a všechna okna, elektrická parkovací brzda, klimatizace, audiosystém 4.0 IntelliLink s ovládáním na volantu potaženém kůží, Bluetooth, USB, palubní počítač, tempomat a u kombi i střešní lišty.
 
U Opelu v úspěch nové Insignie věří - pro celoroční prodej (tzn. od roku 2018) chtějí v ČR prodávat 1200 vozů, přičemž dosavadní prodejní rekord byl pod hranicí 900 vozů.
  • Velké očekávání od Insignie
  • Velké očekávání od Insignie
  • Velké očekávání od Insignie
  • Velké očekávání od Insignie
  • Velké očekávání od Insignie