volkswagen přestává vyvíjet vozidla na cng | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen přestává vyvíjet vozidla na CNG

Volkswagen přestává vyvíjet vozidla na CNG

03.03.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Elektromobilita má i své oběti. Soustředění prostředků na elektronickou mobilitu znamená, že se skupina VW zaměří jen na vývoj elektromobilů s akumulátory. Ostatní pohonné technologie končí na vedlejší koleji. Týká se to i ekologického pohonu na zemní plyn.
Šéf skupiny VW Herbert Diess vsadil všechny karty výhradně na elektromobilitu. Podle listu Handelsblatt řekl svým vývojářům: „Postupně vyřadíme pohon na zemní plyn. Ten se na trhu neprosadil a jeho příspěvek k ochraně klimatu je příliš malý.“
 
Automobily na zemní plyn nabízí jak hlavní koncernová značka Volkswagen, a to i pro užitkové vozy, tak značky Audi, Seat a také Škoda.
 
VW musí, stejně jako ostatní výrobci, dodržovat přísné limity CO2 pro EU. Elektrický pohon je za daných podmínek v současné době tou nejrychlejší cestou ke splnění těchto předpisů. Náklady na vývoj a příprava výroby elektromobilů jsou však obrovské. Z tohoto důvodu Diess rozhodl soustředit veškeré výdaje VW na výzkum a vývoj pouze na elektronickou mobilitu.
 
Ostatní výrobci sice také nabízejí elektromobily, ale jsou méně radikální a udržují si několik otevřených možností současným investováním do různých technologií. Kromě čistě elektrického pohonu je v současné době největší nadějí pohon pomocí palivových článků na vodík. Tímto směrem se ubírá i japonský automobilový průmysl. Diess ale nevěří, že by se palivové články mohly v nejbližších letech prosadit, i když konkurenti VW jako Toyota nebo Hyundai již mají vozidla s palivovými články ve svém sortimentu.
 
Na českém trhu bylo vloni dodáno 1768 osobních vozů na CNG, přičemž všechny byly od uvedených koncernových značek. Nových lehkých užitkových vozidel na CNG bylo v roce 2019 registrováno 294, přičemž 226 z nich bylo značky Volkswagen užitkové vozy a o zbývající se podělily Fiat a Iveco. Plánované postupné ukončení výroby motorů na zemní plyn v rámci koncernu VW tedy bude znamenat konec tohoto ekologického pohonu.
 
Škoda Auto na český trh koncem loňského roku uvedla CNG verze svých modelů Scala G-Tec a Kamiq G-Tec s motorem 1,0 l CNG/66 kW a koncem letošního roku připravuje zahájení prodeje nové generace modelu Octavia ve verzi G-Tec.