volkswagen t-cross breeze | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen T-Cross Breeze

01.03.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Studie T-Cross Breeze je výhledem na nově vyvinutou modelovou řadu SUV značky Volkswagen. Volkswagen zvolil nezvyklé řešení pro naznačení podoby připravovaného malého SUV - T-Cross Breeze je první kabriolet kategorie SUV ve třídě modelu Polo.
Volkswagen konečně reaguje na vývoj globálních trhů a chce v budoucnosti nabízet atraktivní SUV v každém důležitém segmentu. Studie T-Cross Breeze naznačuje podobu malého SUV, které přijde na trh až v roce 2018.
 
Ofenziva Volkswagenu s SUV ve všech segmentech
Začátkem této produktové ofenzivy je uvedení nového modelu Tiguan na trh, které se uskuteční již koncem dubna v Německu a od začátku května v celé Evropě. Na největších zámořských trzích bude nový Tiguan navíc nabízen s prodlouženým rozvorem.
 
O třídu výš bude uvedeno nové SUV střední třídy (pro USA a Čínu) a na vrcholu bude nadále stát známý terénní vůz vyšší třídy Touareg.
 
Pod Tiguanem budou představeny hned dvě modelové řady SUV: ve třídě Golfu bude nabízeno SUV ve stylu studie T-Roc a nyní v Ženevě představená studie T-Cross Breeze naznačuje podobu crossoveru pro třídu modelu Polo.
 
Koncept Volkswagen T-Cross Breeze je první otevřené SUV ve své třídě. T-Cross Breeze je ale jen studií vybavenou motorem TSI (zážehový s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu) o výkonu 81 kW/110 k. Je jen stylistickým předobrazem připravovaného kompaktního SUV, s nímž Volkswagen chce zareagovat na úspěch konkurence v tomto segmentu. T-Cross Breeze je s vnější délkou 4133 mm delší než CrossPolo. Relativně dlouhý rozvor je 2565 mm.
 
Interiér nahlíží do vzdálenější budoucnosti
Interiéry vozů Volkswagen procházejí radikální proměnou. Volkswagen realizoval ve studii T-Cross Breeze koncept ovládání, který se obejde již téměř bez ovladačů. Kabriolet kategorie SUV je svou koncepcí v této oblasti úzce spřízněný se studií BUDD-e, která byla představena začátkem roku na veletrhu CES v Las Vegas.

S výjimkou páček na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy mají všechny ovládací prvky podobu dotykových ploch nebo řešení by-wire bez mechanického spojení. Další možností je ovládání pomocí gest. Hlavní displej na středové konzoli je volně konfigurovatelný. Plochy jednotlivých oblastí lze volně uspořádat nebo vzájemně propojit.
 
T-Cross Breeze je vybaven prediktivním voličem jízdních režimů. Tato asistenční funkce je úzce propojena s navigačním systémem, přední kamerou a dalšími systémy tohoto Volkswagenu, takže sleduje různé parametry, jako je například topografie trasy. V panelu přístrojů Active Info Display je jedna individuální grafická plocha přímo propojena s prediktivním voličem jízdních režimů a plní roli další terénní funkce.

Vozidlo v automatickém režimu voliče jízdních režimů rozpozná na základě informací od nejrůznějších senzorů a vyhodnocení geografických dat, že se již nepohybuje po zpevněné silnici, ale v nezpevněném terénu. V tomto případě aktivuje HMI propojené s prediktivním voličem jízdních profilů nově koncipovaný režim Offroad.
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze
  • Volkswagen T-Cross Breeze