volkswagen touran přijíždí ve 2. generaci | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci

Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci

19.10.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

V novém areálu pražské Waltrovky byl představen Volkswagen Touran, nová generace všestranného kompaktního minivanu - s atraktivnějším vzhledem, většími rozměry a novou technikou.
Volkswagen Touran byl v 1. generaci automobilem, který sice nevynikal atraktivním designem, nicméně pro svou praktičnost se stal nejoblíbenějším MPV v Německu a jedním ze tří nejprodávanějších vozů tohoto segmentu v Evropě. Od jeho debutu v roce 2003 (v ČR až od roku 2004) se pro něj rozhodlo více než 1,9 milionu kupujících. V České republice dosud bylo dodáno 7961 vozů - vloni 950 a letos se po zahájení prodeje nové generace očekává překročení hranice 1000 vozů.
 
Prostornější díky platformě MQB
Po dlouhých 12 letech a dvou modernizacích nyní přichází na trh zcela nově vyvinutá 2. generace. Nový Touran plně těží z možností nabízených modulární platformou MQB a k tomu přidává modernější design, těžící ze základních stylistických prvků společných pro novou generaci vozů značky Volkswagen. Touran je navíc prvním MPV značky Volkswagen, které je na přání nabízeno se světlomety LED.
 
Nový Touran je o 63 mm delší, prostornější (zavazadlový prostor získal navíc 48 l), praktičtější a přitom současně lehčí o 62 kg. Nyní má délku 4527 mm a rozvor 2791 mm, což je o 113 mm víc než u předchůdce. U pětimístné verze má prostor pro zavazadla objem 743 l. Pokud se dělicí síť posune za opěradla sedadel řidiče a spolujezdce, vzroste objem na 1980 l, pro sedmimístný Touran je to 1857 l.
 
Pohonné jednotky
Touran bude uveden na trh s celkem čtyřmi novými, resp. zdokonalenými motory. Všechny jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Dva zážehové motory jsou 1,2 TSI s výkonem 81 kW (110 k) a 1,4 TSI 110 kW (150 k) a zpočátku dva turbodiesely (1,6 TDI s výkonem 81 kW/110 k a 2,0 TDI 110 kW/150 k) později doplní ještě 2,0 TDI 140 kW (190 k).
 
S výjimkou vstupního motoru 1,2 TSI mohou být všechny kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG, v případě nejvýkonnějších zážehových a vznětových motorů je DSG standardní výbavou. Touran 1,6 TDI spotřebuje se sedmirychlostní převodovkou DSG jen 4,1 l/100 km a Touran 1,4 TSI 5,4 l/100 km.
 
Podvozek
Nový Touran má vpředu zdokonalenou nápravu typu McPherson, u níž jsou pružicí a tlumicí vzpěry tvořeny vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči integrovanými do jednoho celku. Kola jsou zavěšena na pružicích a tlumicích vzpěrách a spodních trojúhelníkových příčných ramenech.
 
Čtyřprvková zadní náprava s nezávislým zavěšením kol zaručuje vysokou úroveň jízdního komfortu a bezpečné jízdní vlastnosti. Odpružení zajišťují hydraulické tlumiče se samostatně uloženými pružinami.
 
Vpředu i vzadu jsou příčné zkrutné stabilizátory. Touran může být na přání vybaven adaptivní regulací podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů, podvozkem pro špatné cesty s o 15 mm vyšší světlou výškou nebo sportovním podvozkem s naopak o 15 mm nižší světlou výškou.
 
Interiér
Nové přístroje druhé generace modulárních informačních a zábavních systémů MIB II umožňují síťové propojení chytrých telefonů s vozem prostřednictvím systému App-Connect.
 
Nová konstrukce sklopných sedadel vylepšila ergonomii sezení. Optimalizováno bylo rovněž nastupování a vystupování, protože druhá řada je nyní vybavena funkcí Easy Entry, díky níž se sedadla posouvají dopředu. Stejně jako druhá řada je nyní i třetí řada sedadel vybavena úchyty ISOFIX včetně úchytů Top Tether.
 
Poprvé se pro model Touran dodává na přání vyhřívání sedadel i pro zadní část interiéru a standardně třízónová automatická klimatizace Pure Air Climatronic s aktivním biogenním filtrem.
 
Nový Car-Net Cam Connect s pomocí kamery GoPro eliminuje potřebu otáčet se za dětmi dozadu. Kamera přenáší obraz dětí na monitor informačního a zábavního systému. Klidnější komunikaci umožňuje rovněž nový systém elektronického zesilování hlasu, který současně ztlumí rádio. Řidič a spolujezdec vpředu přitom používají mikrofon systému handsfree a reproduktory informačního a zábavního systému jako intercomu, aby je bylo lépe slyšet i ve 2. a 3. řadě sedadel.
 
Asistenční systémy
Mezi asistenční systémy, které byly nově zařazeny do výbavy Touranu, patří asistent pro jízdu v dopravní koloně Traffic Jam Assit, umožňující bezpečné popojíždění v koloně - na rozdíl od tvrzení některých médií ale tento asistent nerozjede stojící vůz!
 
Dále jsou zde Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa a poprvé v MPV nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem, především pro usnadnění parkování. Novinkou je i Emergency Assist, který v případě nevolnosti řidiče zpomalí vůz a varuje okolí. Nejde ale o systém eCall, ten bude ve vozech Volkswagen uveden až s novým Tiguanem v roce 2016 a u ostatních modelů od roku 2017.
 
Jako u jiných nových modelů koncernu Volkswagen také v Touranu najdeme multikolizní brzdu a systém preventivní ochrany cestujících Front Assist s funkcí nouzového brzdění City.
 
Cena nové generace Volkswagenu Touran začíná na 555 900 Kč za verzi 1,2 TSI BMT Comfortline. Volkswagen Touran se vyrábí v hlavním závodě ve Wolfsburgu.
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci
  • Volkswagen Touran přijíždí ve 2. generaci