vw a fca? asi jsem špatně rozuměl | Aktuality | autoweek.cz

VW a FCA? Asi jsem špatně rozuměl

VW a FCA? Asi jsem špatně rozuměl

17.03.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Na výroční konferenci koncernu Volkswagen generální ředitel VW AG Matthias Müller rozsáhle nastínil budoucí cíle společnosti.  O možnosti spojení s Fiat Chrysler mluvil zcela jasně. Z našich médií se ale dozvídám něco úplně jiného. Zřejmě jsem poslouchal jiného Müllera.
Matthias Müller své vystoupení ve Wolfsburgu při výroční tiskové konferenci koncernu VW rozdělil na dvě části. V jedné bilancoval dění loňského roku a ve druhé nastínil plány koncernu do budoucna. Mluvil o spolupráci s mnoha partnery při hledání nových cest mobility. Jde o firmy jako Nvidia, Gett, GoFun nebo DiDi. Zdůraznil velký význam nové spolupráce s Tata Motors, a jak významnou roli v tomto partnerství bude hrát Škoda Auto, protože v rámci koncernu má s indickým trhem největší zkušenosti. Velký projekt VW Group připravuje v Číně se společností JAC Motors a velké plány má ve Spojených státech s výrobcem nákladních vozidel Navistar.
 
Už druhý den bylo jasné, že ne všechno Mülllerovi vyjde podle jeho plánů. Ve svém vystoupení totiž prohlásil, že v letošním roce už vrcholný management nebude muset věnovat tolik času a úsilí řešení problémů spojených s problematikou dieselů (rozuměj  Dieselgate). Jenže už před jeho vystoupením vyšetřovatelé německé prokuratury hodně nekompromisně navštívili nejprve vedení Audi AG v Ingolstadtu, závod v Neckarsulmu a posléze i samotný Wolfsburg. Obávám se, že se s Dieselgate bude muset koncernové vedení i letos zabývat mnohem víc, než mu bude milé a nepůjde při tom jen o peníze, ale i o trestní odpovědnost mnoha osob.
 
V rámci dotazů padla i otázka na možnosti spolupráce s FCA, protože Sergio Marchionne po koupi Opelu skupinou PSA prohlásil, že má zájem o navázání spolupráce s GM nebo VW. Matthias Müller na to odpověděl: „Otázka jakékoliv spolupráce s FCA vůbec není na pořadu dne. V současné době máme úplně jiné priority. Mohu jen dodat, že by bylo moc užitečné, kdyby pan Marchionne svá prohlášení nejprve komunikoval se mnou, než je sdělí vám novinářům.“
 
Zdálo se mi to zcela jasné a nemyslel jsem, že by to bylo téma, jímž by bylo třeba se nějak zabývat. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem po návratu domů slyšel: „Tak prý Volkswagen jedná o spojení s Fiatem - hlásili to v televizi!“
 
Dívám se po webech a nevěřím svým očím - ze všech stran se dočítám, že Matthias Müller ve svém vystoupení ve Wolfsburgu nevyloučil možnost spojení s Fiat Chrysler. Problém je v tom, že nikdo z těch, kteří to napsali, ve Wolfsburgu nebyl. Nebo jsem byl v jiném Wolfsburgu a poslouchal jiného pana Müllera?
 
Pro jistotu se dívám na zprávy od těch, kteří také prokazatelně byli ve Wolfsburgu přítomní. Naštěstí zjišťuji, že to nejsem já, kdo Müllerova slova špatně pochopil. Netuším, odkud česká média ten nesmysl vzala. Vím už ale, komu se jeho informace nedají věřit. Mohu jen zopakovat: Matthias Müller jednoznačně popřel možnost jednání o spojení s FCA! Je na to několik stovek svědků…