nový seat leon: revoluce není vidět | Nové modely | autoweek.cz

Nový Seat Leon: revoluce není vidět

Nový Seat Leon: revoluce není vidět

16.07.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Na podzimním autosalonu v Paříži Seat představí třetí generaci modelu Leon. Přijde s novým designem i mnoha novinkami ve výbavě. Skutečnou revoluci ale představuje zcela nová modulární nosná struktura MQB. V ČR se nový Seat Leon objeví od prosince 2012.

 

Na jaře se představilo Audi A3 jako první model vycházející z nové modulární architektury koncernu Volkswagen označované MQB. Pětidveřový hatchback Seat Leon je dalším, který vznikl s využitím této modulární "stavebnice". Na autosalonu v Paříži se ale představí ještě další koncernová novinka postavená s využitím platformy MQB - Volkswagen Golf 7. generace. Další důležitou novinkou, která se na tomto základě připravuje, je třetí generace Škody Octavia. Stojíme tedy na počátku nové éry, kdy hned tři klíčové modely koncernu Volkswagen přecházejí k nové architektuře.

Design nového Leonu vychází z podoby konceptu IBE Coupé, předvedeného vloni na autosalonech v Ženevě a Frankfurtu. Pětidveřový hatchback má ovšem mnohem konzervativnější celkovou podobu. Zcela novým prvkem na Leonu je modernizované logo na jeho masce chladiče, zádi a volantu. Leon má jako první v segmentu nižší střední třídy přední světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.

Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky  Seat, říká: „Leon má extrémně dobře vyvážené proporce s mírným posunutím vizuální hmoty kabiny nad zadní kola. Zároveň zachovává velmi plynulé přechody mezi předními blatníky a kabinou. Celkově jsem zcela přesvědčen o tom, že nový Leon má silný charakter.“

Seat by měl modelovou řadu Leon do budoucna rozšířit i o další karosářské varianty - třídveřový hatchback/kupé a kombi, které španělské značce v kompaktní třídě citelně chybělo. Ty by se měly představit už v příštím roce.

Nová platforma umožnila posunout přední nápravu o 40 mm více dopředu. Výsledkem je delší rozvor a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy. Díky pokrokovým konstrukčním metodám a použití lehkých materiálů při výrobě karoserie byla provozní hmotnost snížena o 90 kg v porovnání s předchozí verzí.

Nový Leon bude se 4263 mm o 50 mm kratší než dosud, ale jeho rozvor 2636 mm je téměř o 6 cm delší. Zavazadlový prostor má objem 380 l, tedy o 40 l více než u 2. generace.

Přední náprava typu McPherson je uložená v pomocném rámu, zatímco zadní kola jsou u verzí s motory do výkonu až 110 kW (150 k) zavěšena na podélných ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Výkonnější varianty dostanou víceprvkovou nápravu.

Nový systém  Seat Drive Profile pro Leon FR umožní řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, ovládání škrticí klapky a zvuk motoru (pouze verze FR) ve třech režimech eco, comfort a sport. Podle nastavení jízdního režimu se v novém Leonu mění také barva dekoračního LED osvětlení interiéru. To je v režimech eco a comfort bílé, v režimu sport červené.

Leon přijde s řadou motorů TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 l. Všechny budou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce se vyznačuje nízkým vnitřním třením a schopností rychlého dosažení provozní teploty. V porovnání s jejich odpovídajícími předchůdci se spotřeba paliva snížila až o 22 %.

Motor 1,6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Ve verzi Ecomotive se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje v kombinovaném režimu EU 3,8 l nafty na 100 km. Přepracovaný motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m spotřebuje ve verzi Ecomotive 4,0 l nafty na 100 km.

Seat bude nabídku motorů po prosincovém uvedení na český trh rychle rozšiřovat. Začátkem roku 2013 se začne prodávat s motory 1,2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1,4 TSI s 90 kW (122 k). Řadu zážehových motorů završí 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), který podle oficiálních podkladů kombinuje vstřikování benzinu přímo do válců s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Vznětové motory ještě doplní 1,6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a nový turbodiesel 2,0 TDI se 135 kW (184 k) s maximálním točivým momentem 380 N.m.

Na výběr budou pětirychlostní a šestirychlostní převodovky nebo osvědčené šesti- a sedmirychlostní dvouspojkové převodovky DSG.

V interiéru je patrný vliv spolupráce Seatu s Audi, takže zde najdeme mnoho podobného s novým A3, byť se zcela odlišnými povrchy. Základ informačních a zábavních systémů je tvořen ovládacím systémem Easy Connect, který ovládá zábavní a komunikační funkce Seat Sound Systému společně s funkcemi vozidla prostřednictvím dotykového displeje na přístrojové desce. Základní úrovní ve výbavové linii Reference je Media System Touch obsahující rádio s přehrávačem CD, čtečkou paměťových karet, čtyřmi reproduktory a 5“ displejem.

Výbavové linie Style a FR jsou vybaveny systémem Media System Colour s barevnější a kvalitnější grafikou. Dalším vylepšením je šest reproduktorů, resp. osm reproduktorů v modelu FR. K systému lze připojit vnější zařízení prostřednictvím Bluetooth, USB nebo vstupu AUX-In. Jeho 5“ barevný dotykový displej ovládá také funkce vozidla.

Systém Media System Plus má dotykový displej s úhlopříčkou 5,8“ a 3D grafikou ve vysokém rozlišení, konektor pro připojení iPodu a na přání se dodává tuner DAB a hlasové ovládání. Systém je vybaven osmi reproduktory. Vrcholné řešení zahrnuje navigační systém, jehož informace zobrazuje také barevný displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem a který může být ovládán hlasem. Seat Sound System nabízí čistou a výraznou reprodukci zvuku díky deseti reproduktorům a subwooferu.

Leon má i nové asistenční systémy. Sledování únavy řidiče rozpozná situace, kdy řidič ztrácí koncentraci, a navrhne mu udělat si přestávku k odpočinku. Kamerový systém v oblasti vnitřního zpětného zrcátka slouží asistentu dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světlomety, a asistentu pro varování při vybočení z jízdního pruhu, který provádí mírné zásahy do řízení s elektromechanickým posilovačem.

„Nový Leon koncentruje všechny silné stránky značky  Seat ještě víc než dosud. Je to vůz se sportovním charakterem a širokou škálou předností. Do segmentu kompaktních vozů přináší kvalitu a technologie z vyšších tříd. Leon je rozhodujícím krokem v realizaci růstové strategie značky Seat. S pětidveřovou karoserií bude uveden na trh koncem letošního roku a následně bude doplněn o další varianty, které vytvoří celou rodinu,“ říká James Muir, prezident společnosti  Seat.

  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět
  • Nový Seat Leon: revoluce není vidět