vw ve wolfsburgu zastavuje výrobu golfu | Aktuality | autoweek.cz

VW ve Wolfsburgu zastavuje výrobu Golfu

VW ve Wolfsburgu zastavuje výrobu Golfu

20.08.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

V důsledku sporu se dvěma dodavateli byl Volkswagen donucen v termínu od 20. do 29. srpna zastavit dodávky modelu Golf. Už dříve byla omezena výroba Volkswagenu Passat. Tito dva dodavatelé tak reagují na snahu Volkswagenu přenést na ně finanční dopad aféry Dioeselgate.
Volkswagen Group byla nucena zastavit výrobu klíčového modelu Golf ve svém hlavním závodě ve Wolfsburgu v důsledku prohlubujícího se sporu se dvěma významnými dodavateli. Volkswagen navíc musel kromě omezení výroby ve Wolfsburgu zavést zkrácené směny ve třech dalších německých závodech (Emden, Cvikov a Kasssel).
 
V továrně ve Wolfsburgu, kde je zaměstnáno 60 000 lidí, se kromě nejprodávanějšího evropského auta Golfu vyrábějí také SUV Tiguan a minivan Touran, ale ty nebyly omezením dodávek dotčeny. Ve Cvikově se vyrábějí Golfy a Passaty a v Kasselu převodovky. V Emdenu, kde se vyrábí model Passat, byla výroba omezena už před několika dny, protože firma Car Trim přestala dodávat své výrobky do společného podniku SiTech. Podle německých médií nemají další koncernové značky Audi a Porsche žádné problémy.
 
Výroba modelu Golf se zastavila, protože dodavatelská firma ES Automobilguss ze saského Schönheide přestala dodávat odlitky potřebné k výrobě převodovek. Její sesterská firma Car Trim už před několika dny zastavila dodávky potahů sedadel. Obě firmy patří do společnosti Prevent DEV sídlící ve Wolfsburgu, která je ovšem součástí koncernu ASA Prevent Group se sídlem v Bosně a Hercegovině.
 
Podle německých médií jde ve sporu o neshody týkající se společného podniku a požadavků Volkswagenu na radikální snížení cen vyvolané úspornými opatřeními v důsledku skandálu s podváděním při měření emisí vznětových motorů.
 
Volkswagen je údajně připraven přinutit své dodavatele ke splnění dodávek všemi dostupnými právními opatřeními včetně policejního doprovodu kamionů, které odvezou potřebné díly z výrobních závodů. Volkswagen rovněž hodlá své dodavatele přinutit ke splnění dodávek i soudní cestou. Jenže soudní projednávání v Braunschweigu je naplánováno až na 31. srpen.
 
Volkswagen má ve sporu s dodavateli plnou podporu vlády spolkové země Dolní Sasko, protože omezení dodávek má vážný dopad na zaměstnance Volkswagenu. Cílem Volkswagenu je snížit výrobní náklady o 1 miliardu eur ročně.