nová vette je tady | Aktuality | autoweek.cz

Nová Vette je tady

Nová Vette je tady

14.01.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Chevrolet v poslední době přináší jeden nový model za druhým. Mezi nimi jeden zaujímá zcela výjimečné postavení. Chevrolet Corvette C7 navíc přináší revoluční změny a návrat legendárního jména Stingray.

Představení sedmé generace Corvette, navíc přicházející 60 let po představení té úplně první, je samozřejmě jedním z vrcholů letošního autosalonu v Detroitu i přesto, že po stránce prodejnosti nejde o významné auto - vloni se díky uvedení několika speciálních verzí podařilo zvýšit prodej na 14 132 vozů. Jedině Corvette s perfektní vyvážeností technologie, designu a výkonu může být nositelem pojmenování Stingray.

President General Motors North America Mark Reuss si je velké odpovědnosti dobře vědom. „Tak jako Sting Ray z roku 1963 ty nejlepší Corvetty ztělesňují špičkovou výkonnost, přinášejí průlomové technologie, fascinující design a úžasný zážitek z jízdy. Nová Corvette zachází ještě dál díky nejnovějším výdobytkům v oblastech designu, technologie a konstrukce," řekl Reuss při představení vozu v Detroitu

„Stingray je jedním z posvátných jmen automobilové historie. Věděli jsme, že toto jméno nesmíme použít, pokud auto nebude skutečným nositelem tohoto odkazu. Výsledkem je nová Corvette Stingray, která se odpoutává od tradice, ale stále zůstává všude na světě rozeznatelná jako Corvette," říká vicepresident GM pro globální design Ed Welburn.
„Věříme, že Corvette reprezentuje budoucnost moderních výkonných automobilů, protože přináší více výkonu, více vzrušení z jízdy a nižší spotřebu paliva. Výsledkem jsou vyšší výkony v každém směru. Nová Corvette přináší nejlepší zrychlení, nejlepší stabilitu v zatáčkách, nejlepší schopnosti na trati, nejlepší brzdné výkony a očekáváme i nejnižší spotřebu ze všech dosavadních standardních modelů Corvette," řekl hlavní konstruktér Corvette Tadge Juechter.
Chevrolet Corvette Stingray je s výkonem 335 kW (450 k) a točivým momentem 610 N.m dosud nejvýkonnějším standardním modelem. Dokáže zrychlit z 0 na 60 mph (96 km/h) za méně než 4 s a dosáhnout v zatáčkách příčné zrychlení přes 1 g. Očekává se také, že bude mít i dosud nejlepší spotřebu mezi modely Corvette - nižší než 9,0 l/100 km podle standardu EPA.
Nová Corvette Stingray má s předchozí generací společné jen dva díly. Využívá zcela novou rámovou strukturu a podvozek, nový systém pohonu a podpůrné technologie. Má i zcela nový design exteriéru i interiéru.

Mezi nejvýraznější prvky patří interiér s povrchy ze skutečného uhlíkového kompozitu, hliníku a kůže, s nabídkou dvou nových sedadel s lehkými hořčíkovými rámy a dvojité 8" konfigurovatelné displeje přinášející informace pro řidiče a o infotainmentu.
Řidič má k dispozici pětipolohový otočný volič Drive Mode Selector (Weather, Eco, Tour, Sport, Track), jímž se nastavuje 12 parametrů pro přizpůsobení řidičovým požadavkům a nová sedmirychlostní přímo řazená převodovka Tremec TR6070 s funkcí Active Rev Matching doporučující změnu rychlostního stupně a zohledňující otáčky motoru. Kromě ní bude samozřejmě v nabídce i samočinná osmirychlostní převodovka Hydra-Matic 6L80 s páčkovým řazením. Jde o převodovku vlastní konstrukce GM vyráběnou v závodě Toledo v Ohiu.
Motor 6,2 l LT1 V8 je zcela nový využívající pokrokové technologie včetně přímého vstřikování, Active Fuel Managementu, kontinuálního variabilního časování ventilů a pokrokového procesu hoření, který produkuje vyšší výkon při nižší spotřebě paliva.
Na voze jsou použity lehké materiály např. na kapotě a odnímatelném střešním panelu, které jsou z uhlíkových vláken, nárazníky z kompozitních materiálů, dveře a zadní panely a podvozkové panely z uhlíkových nanokompozitů. Nový hliníkový rám pomáhá koncentrovat hmotnost dozadu a dosáhnout tak optimálního rozložení hmotnosti 50/50. Nový rám C7 je o 45 kg lehčí než stávající ocelový a má při tom o 57 % vyšší tuhost.
Sada Z51 Performance Package pro jízdu na okruzích zahrnuje diferenciál s elektronicky omezeným prokluzem, mazací systém se suchou vanou, integrální chlazení brzd, diferenciálu a převodovky a také aerodynamické doplňky pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech.
Nová Corvette Stingray se bude vyrábět v závodě GM Bowling Green, Kentucky. V rámci rekonstrukce za 131 milionů USD byla za 52 milionů USD vybudována nová karosárna, která poprvé bude vyrábět v rámci koncernu hliníkový rám.

Chevrolet Corvette Stingray modelový rok 2014 se v USA začne prodávat během třetího čtvrtletí 2013, ovšem jen u nejvýznamnějších prodejců. Ti menší si budou muset počkat až na příští rok pokud vůbec tento vůz do nabídky dostanou.

  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady
  • Nová Vette je tady