z konzervativce revolucionář | Aktuality | autoweek.cz

Z konzervativce revolucionář

Z konzervativce revolucionář

11.01.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nejluxusnější Lexus LS500, dosud typický reprezentant konzervativního stylu, dostal v 5. generaci odvážný design a k tomu samozřejmě mnoho nových technologií. Pod kapotou ale má místo osmiválce jen šestiválec.
V roce 1989 Toyota představila nově vytvořenou značku Lexus jako konkurenta německých prémiových značek. První Lexus LS si vzal za vzor Mercedes-Benz řady S, ale Japonci jej pojali ve velmi konzervativním stylu, pod nímž se ukrývala nejmodernější automobilová technika své doby s do té doby nevídaným rozsahem využití elektroniky. Náklady na vývoj tehdy dosáhly miliardu amerických dolarů. Tato investice se Japoncům vyplatila - ve Spojených státech se značka Lexus stala fenoménem, který posléze napodobily i další japonské a nejnověji i korejské automobilky.
 
Nyní Lexus na detroitském autosalonu předvedl už pátou generaci velkých luxusních sedanů LS, která vyráží dech extravagantním vzhledem, který je sice přesně v novém stylu ostatních modelových řad značky, ale je na hony vzdálen tomu, co dosud tento nejprestižnější japonský automobil představoval. Tento konkurent velkých sedanů, jako jsou Mercedes-Benz třídy S, BMW řady 7 nebo Audi A8, náhle nejvíc připomíná úplně jiné prémiové auto - Porsche Panamera.
 
Lexus LS se navíc s délkou 5235 mm a rozvorem náprav 3125 mm staví mnohem víc prodlouženým verzím německých prémiových sedanů, protože je o 35 mm delší než prodloužená verze současného LS. Je nejen mnohem delší, ale současně se 1450 mm poměrně nízký, což tomuto vozu dodává dynamický vzhled, ale současně jde proti trendu doby, tedy vyšším vozům ve stylu SUV. Pro pohodlné nastupování a vystupování mají Japonci řešení ve stylu Citroënu DS - vzduchové pérování po zaparkování nebo odemknutí auta automaticky zvýší světlou výšku na maximum a zároveň se zmenší boční výplně na předních sedadlech.
 
Rovněž interiér působí extravagantně, především hodně nekonvenční uspořádání přístrojové desky. Přístrojový panel je digitální, s čímž kontrastují ručičkové hodinky na středové konzoli, kde jinak dominuje 12,3“ displej multimediálního a navigačního systému.
 
Lexus ke sportovnějšímu vzhledu přidává i odpovídající jízdní vlastnosti těžící ze stejné platformy jakou sportovní LC 500. Tato globální podvozková platforma pro prémiové vozy s pohonem zadních kol GA-L je její prodlouženou verzí. Nová nosná struktura umožnila snížit hmotnost o 90 kg při podstatně zvýšené tuhosti v krutu. Větší obratnost obrovitého vozu zajišťuje natáčení zadních kol.
 
Také pod kapotou došlo k revoluci zvané downsizing. Dosud neodmyslitelný motor V8 nahrazuje zážehový V6 3,5 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Motor má výkon 310 kW (415 k) a největší točivý moment 600 N.m. Desetistupňová samočinná převodovka je s hydrodynamickým měničem momentu. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola, ale připravuje se i verze s pohonem všech kol a samozřejmě i hybridní pohon.
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář
  • Z konzervativce revolucionář