začala výroba nové generace užitkových fordů | Aktuality | autoweek.cz

Začala výroba nové generace užitkových Fordů

Začala výroba nové generace užitkových Fordů

24.07.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Z výrobní linky závodu Ford Otosan v tureckém Kocaeli začaly sjíždět první vozy Ford Transit Custom a Tourneo Custom, zahajující novou éru v historii užitkových automobilů značky Ford.

Fordy Transit Custom i Tourneo Custom přicházejí s moderním designem, interiér mají blízký osobním vozům podobně jako jízdní vlastnosti.

Příchod dodávkového Transitu Custom a velkokapacitního automobilu pro přepravu osob Tournea Custom jsou prvním krokem na cestě k úplné transformaci celosvětového výrobního programu společnosti Ford v sektoru užitkových automobilů. Generační obměna bude dokončena během roku 2013. Ford se současně snaží zaplnit mezery, které v nabídce těchto vozů dosud měl především v oblasti komfortní osobní dopravy.

"Transit Custom je zcela nový druh vozu Ford v kategorii do nosnosti jedné tuny," řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. "Je to stylová, moderní dodávka, kterou mohou majitelé hrdě zaparkovat před svým domem. Tourneo Custom je skvěle vypadající vůz pro přepravu osob nabízející mimořádnou praktičnost při každodenním používání."

Nový Transit Custom se v nabídce užitkových vozů Ford řadí mezi menší Transit Connect a větší Transit. Osobní varianta v osmimístném či devítimístném provedení se jmenuje Tourneo Custom. Oba modely se vyrábějí v montážním závodě Ford Otosan v tureckém Kocaeli. Ford Otosan patří k nejúspěšnějším společným podnikům v automobilovém průmyslu. Jeho majiteli jsou Ford a Koc Holdings. V Kocaeli se už od roku 2001 vyrábí Ford Transit. Od té doby odsud vyjelo více než 2 250 000 automobilů, které se vyvážejí do více než sedmdesáti zemí světa. Transit Custom i Tourneo Custom se začnou prodávat během letošního roku.

 

Ford Transit Custom představuje novou generaci užitkových vozů. Neztratil nic z vyhlášené robustnosti a užitné hodnoty Transitu. Nabízí prvotřídní přepravní kapacitu a nízké provozní náklady. Ještě v roce 2012 se začne prodávat v Evropě i na dalších světových trzích jako Van, Kombi i Kombi Van. Již od počátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek - SWB s celkovou délkou 4,97 m a LWB s celkovou délkou 5,34 m. Nákladový prostor je 6,0 m3 dle normy SAE umožňuje i ve verzi SWB pojmout tři europalety naložené do výšky nejméně jednoho metru. Otvor v přepážce umožňuje přepravovat předměty o délce 3 až 3,3 m podle rozvoru. Největší šířka mezi podběhy ve třídě umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou například standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm. Nejširší a nejvyšší boční posuvné dveře ve třídě pro snazší manipulaci s nákladem. Integrovaný střešní nosič je zabudovaný přímo do střechy - pokud není využíván, lze jeho příčníky rychle sklopit. Zátěžová krytina podlahy je velmi odolná a snadno se čistí. Transit Custom bude nabízen v několika variantách celkové hmotnosti vozidla, přičemž rozsah užitečného zatížení činí 600 až 1400 kg.

Základem vozu je nově vyvinutá platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je proti předchůdci o 37 % vyšší. V zájmu co nejlepší ochrany cestujících má Transit Custom optimalizovanou konstrukci, v níž byla poprvé v historii tohoto modelu použita ocel s příměsí bóru. Karoserie je z více než 40 % tvořená různými druhy vysokopevnostní oceli.

Podobně jako nový Ford Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program ESP se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu TVC pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách. Z mnoha vyspělých asistenčních technologií jsou zde například komunikační a zábavní systém Ford SYNC s hlasovým ovládáním a oceňovanou službou automatického nouzového volání, systém upozornění na neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu, asistent dálkových světel nebo zadní kameru s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.

Zdokonalený vznětový motor 2,2 Duratorq TDCi bude k dispozici ve třech úrovních výkonu: 74, 92 a 114 kW. Za přispění systému stop-start dosáhne kombinované spotřeby 6,6 l/100 km. Ke snížení celkových provozních nákladů přispěje nejdelší interval údržby v této třídě: až dva roky nebo 50 000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí dvanáct let.

 

Ford Tourneo Custom ve svém segmentu představuje novou atraktivní volbu. Jízdní vlastnosti má srovnatelné s osobními vozy. Bude nabízen v osmimístné a devítimístné konfiguraci ve dvou délkách vozu 4,97 nebo 5,34 m, přičemž verze s prodlouženým rozvorem nabízí více úložného prostoru za třetí řadou sedadel. Díky výšce pod dva metry Tourneo Custom s rezervou splňuje obvyklé limity maximální výšky vozidla pro vjezd do podzemních či krytých garáží.

Prostorově tvarovaná palubní deska obklopuje řidiče a zprostředkovává mu kontakt s technologiemi, jež jsou blízce příbuzné těm v osobních automobilech značky Ford. Sedadla v zadních dvou řadách mají zcela novou konstrukci, umožňující jejich přestavení až do třiceti různých konfigurací popřípadě úplné vyjmutí z vozu. Tourneo Custom bude nabízen ve třech stupních výbavy - vedle základního provedení Base bude ještě verze Trend a vrcholná varianta Limited. Již v sériovém provedení čelními, bočními i stropními airbagy pro přední řadu sedadel.

Vysokou technickou vyspělost vozu Tourneo Custom dokládá přítomnost systémů jako jsou SYNC s hlasovým ovládáním, samočinné nouzové volání založená na systému SYNC, nejmodernější audio/navigační systémy Ford - na přání včetně přijímače digitálního rozhlasového vysílání DAB nebo prémiové satelitní navigace s pětipalcovým multifunkčním displejem, upozornění na neúmyslné opuštění pruhu a systém sledování bdělosti řidiče, asistent dálkových světel, omezovač rychlosti, parkovací kamera s obrazovkou integrovanou do vnitřního zpětného zrcátka a technologie ECOnetic - úsporná technická řešení v čele se systémem stop-start a inteligentním dobíjením.

Zdokonalená verze turbodieselu 2.2 Duratorq TDCi ve třech stupních nejvyššího výkonu 74, 92 a 114 kW v kombinaci se šestirychlostní převodovkou a systémem stop-start dosahuje kombinované spotřeby 6,5 l/100 km. Motor byl pro přicházející generaci užitkových automobilů značky Ford nově naladěn, aby jeho charakteristika co nejlépe odpovídala vlastnostem Tournea Custom.

  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů
  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů
  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů
  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů
  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů
  • Začala výroba nové generace užitkových Fordů