nový nissan np300 navara | Aktuality | autoweek.cz

Nový Nissan NP300 Navara

Nový Nissan NP300 Navara

30.10.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nový NP300 Navara spojuje to nejlepší z crossoverů Nissanu v segmentu s dlouholetými zkušenostmi s konstrukcí a výrobou robustních, vysoce praktických pick-upů zvládajících jakýkoliv terén. Do segmentu tunových pick-upů navíc přináší inovativní techniku.
Postavení nové generace pick-upu Nissan se změnilo. Doposud užitkový vůz se s využitím prvků crossoverů pokusí oslovit zcela nové skupiny zákazníků. Cílem při vývoji nového vozu bylo zvýšení komfortu při uchování schopností jízdy v terénu, odolnosti a nosnosti, aby tento vůz dokázal oslovit nejen ty, kteří kupují praktické užitkové auto, ale i ty, kteří hledají odolné víceúčelové vozidlo pro volný čas. Nabízí jim chytrý, odolný a důvěryhodný produkt budící emoce.
 
Nová podoba pick-upu
S tím souvisí i proměna designu, který nyní působí důstojněji, aby s tímto autem bylo možné s hrdostí přijet kamkoliv. Pro ty, kteří v tomto autě hledají především užitkové vozidlo, zase bylo důležité ještě více zlepšit jeho hospodárnost. Na voze proto jsou kromě chromových ozdob, nezbytných pro pick-upy, i hliníková 18“ kola, LED světlomety pro denní svícení a střešní ližiny.
 
Ač jde o globální model, nová generace byla navržena a zkonstruován s ohledem na specifické požadavky a preference evropských zákazníků a v Evropě se také vyrábí. K dispozici budou dvě podoby karoserie King Cab i Double Cab. Pro Nissan typická mřížka chladiče s motivem ve tvaru V a LED světlomety pro denní svícení ve tvaru bumerangu jasně odkazují designový jazyk značky Nissan.
 
Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Koncepce vozu vychází z odolného podvozku s robustním rámem. K tomu se přidává několik nových konstrukčních prvků s cílem zlepšit jízdní vlastnosti a praktičnost. Především jde o zcela nový pětibodový systém zavěšení zadní nápravy, který verzi Double Cab poskytuje výrazně větší jízdní komfort i lepší ovladatelnost. Přitom je nová generace o 20 kg lehčí než předchozí koncepce s listovými pery.
 
Verze King Cab je vybavena výrazně přepracovanou verzí systému listových pružin z předchozí generace. Nové listové pružiny zavěšené v třmenech mají o 7 kg menší hmotnost, poskytují lepší nájezdový úhel zadních kol a snižují přenos valivého hluku.
 
Technika
Nissan v nové generaci modelu NP300 Navara přináší novou techniku do segmentu, který zpravidla jen pomalu přijímá novinky v oblasti komfortu a bezpečnosti. Stanoví tak nový standard pro dostupnou techniku pick-upů. Například dva vysoce oceňované bezpečnostní prvky crossoverů - panoramatický kamerový parkovací systém AVM, zobrazující okolí vozu na 360° ,a nouzové brzdění při zjištění překážky (FEB) - jsou mezi pick-upy unikátní novinkou. K dalším systémům, zajišťujícím větší bezpečnost a pohodlí, patří tempomat, asistent pro sjíždění prudkých svahů (HDC), asistent rozjezdu do kopce (HSA), bezklíčkové zamykání, zadní kamera a parkovací senzory.  
 
Interiér
Zcela přepracovaný interiér vyvolává dojem vysoké kvality zpracování a komfortu odpovídající víc crossoveru než užitkovému auto. To navíc umocňují prostornost a praktičnost. Přední sedadla s oporou páteře nabízejí lepší ergonomii a omezují únavu při delším pobytu za volantem optimalizovaným rozložením tlaku na větší plochu. Tato „Zero gravity“ sedadla byla navržena s využitím technologie inspirované agenturou NASA. Pár hodin jízdy po polských silnicích nás přesvědčil o jejich kvalitě.
 
Novinkou je i barevný displej. K dalším komfortním prvkům patří dvouzónová automatická klimatizace, stejně jako nové větrání zadní části kabiny a design sedadel poskytujících cestujícím pohodlnější cestovní prostředí.
 
Pohonná jednotka
Nový vznětový motor 2,3 dCi, což je 4. generace prověřeného čtyřválce Aliance Renault-Nissan, má až o 24 % vyšší účinnost než předchozí pohonná jednotka a je díky tomu nejčistším a nejúspornějším motorem ve své třídě. Povrch pístů a pístních čepů má speciální povrch DLC. Motor je vybaven systémem vyvažovacích hřídelů. Vysokotlakový vstřikovací systém Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači pracuje s tlakem až 200 MPa (2000 bar). K dispozici je ve dvou výkonových variantách, 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k) při 3750/min s točivým momentem 450 N.m od 1500/min. Výkonnější verze vůbec poprvé do pick-upu uvádí přeplňování se dvěma turbodmychadly.
 
Nový NP300 Navara má varianty s pohonem dvou nebo čtyř kol a možnost výběru mezi standardní šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmi rychlostní samočinnou převodovkou. Spotřeba verze 4x4 jen 6,4 l/100 km znamená snížení proti předchozí generaci o plné 2 l/100 km.
 
pohon převodovka výkon motoru spotřeba nafty
4WD 6MT 118 kW (160 k) 6,5 l/100 km
4WD 6MT 140 kW (190 k) 6,4 l/100 km
4WD 7AT 140 kW (190 k) 6,9 l/100 km
 
Systém pohonu všech kol staví na silných stránkách předchozí generace a přináší vynikající záběrové schopnosti pro jízdu ve velmi náročném terénu. V okolí Dunajce jsme měli možnost se o kvalitách tohoto vozu přesvědčit v opravdu těžkém zapláceném terénu. Po této stránce se s ním žádné SUV nemůže měřit.
 
Užitné vlastnosti
Většina majitelů pick-upů si s pomocí těchto vozidel vydělává na živobytí. Proto bylo pro novou generaci modelové řady NP300 Navara zvýšeno užitečné zatížení i hmotnost přívěsu. S hodnotou užitečného zatížení, která nyní v rámci celé modelové řady přesahuje 1 t a schopnost utáhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg je připraven pro nejnáročnější úkoly při práci i ve volném čase.
 
Nákladový prostor verze Double Cab je o 67 mm delší než u předchozího modelu a celková délka 1578 mm je největší v tomto segmentu. Nákladový prostor verze King Cab má délku 1788 mm. Nákladový prostor má osvědčený systém kotvení převážených předmětů C-Channel, díky němuž je možné bezpečně uchytit i křehké náklady a nejneobvyklejší tvary.  
 
Čtyři úrovně výbavy
Nový Nissan NP300 Navara bude k dispozici ve čtyřech výbavových stupních Visia, Acenta, N-Connecta, což je nová úroveň nabízející nejlepší symbiózu techniky a užitných vlastností, a vrcholná Tekna. Všechny jsou dodávány se sedmi airbagy, off-roadovými pomůckami jako je asistent rozjezdu do kopce, tempomatem a elektricky ovládanými okny.

Pro NP300 Navara je připravena i bohatá nabídka originálního příslušenství a možností individualizace, čítající 125 položek vč. tažného zařízení, plastové a hliníkové vložky ložné plochy, posuvného plata a k tomu i vlastní krytou nástavbu nákladového prostoru.
 
Nissan NP300 Navara je jediným pick-upem vyráběným pro evropské trhy v Evropě nedaleko Barcelony. Má prodloužený servisní interval na 24 měsíců resp. 30 000 km namísto dosavadních 20 000 km/20 000 km.

Pro nový model NP300 Navara přichází od 1. září zavedená nová záruka pro užitková vozidla Nissan (vyjma eLV200) na dobu pěti let nebo do ujetí 160 000 km, která je nejdelší v segmentu pick-upů a vztahuje se i na originální příslušenství zakoupené spolu s vozem.

Dodávky vozu budou zahájeny od 1. ledna 2016. Ceny zatím nebyly zveřejněny. Cílem je zvýšit objem prodeje o čtvrtinu (v roce 2014 bylo v ČR dodáno 55 nových vozů Nissan Navara, všechny s pohonem 4x4).
 
Nissan navíc slibuje transparentní ceny servisu s vyrovnáním ceny, pokud je v okolí do 10 km v nabídce jiného servisu (nejen značkového servisu Nissan) stejná činnost levnější. Při každé servisní činnosti se bude vždy provádět kontrola vozu zdarma s přesně stanoveným postupem s využitím tabletu.
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara
  • Nový Nissan NP300 Navara