kdo zaspí vývoj ztratí kontakt | Aktuality | autoweek.cz

Kdo zaspí vývoj ztratí kontakt

Kdo zaspí vývoj ztratí kontakt

20.06.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Řada prodejců aut se domnívá, že pouze mladí zákazníci jsou závislí na chytrých mobilních přístrojích. Průzkum v USA ale ukazuje něco jiného. Kdo nedrží krok s novými přístroji ztrácí kontakt se zákazníky.

Prodej mobilních zařízení v roce 2012 poprvé předstihl prodej laptopů a předpokládá se, že mobilní příjem internetu do roku 2014 předstihne pevný internet. Chytrý telefon je první věcí, po které řada lidí po ránu sahá. Přesto většina prodejců neustále navrhuje internetové kampaně určené pro dobu stolních počítačů.

Automobilové značky a prodejci potřebují být tam, kde jsou jejich zákazníci. Ve stále větší míře se jedná o mobilní zařízení. Letošní údaje ukazují, že více než třetinu e-mailů od prodejců lidé přijali na mobilních zařízeních. Přesto se mnoho prodejců stále domnívá, že na tato zařízení nejvíce spoléhají mladí lidé. Přitom průzkum Cars.com zjistil, že průměrný věk zákazníka, který v ruce drží chytrý telefon, je 43 let.

Průzkum rovněž zjistil, že kupující své mobily částečně využívají i v průběhu procesu nákupu, ale nejvíce na ně spoléhají, když se na nákup připravují, zejména při vyhledávání a kontaktování prodejců. Zjistilo se, že 43 % kupujících svůj telefon používá zejména k přístupu k ceníkům, vyhledávání důležitých informací, čtení recenzí, nalezení kontaktu na prodejce a návštěvě jeho webových stránek. Takový je postup mnoha lidí ještě předtím než osloví prodavače.

Pracovníci v marketingu se musejí přizpůsobit nové mobilní realitě. Internetové stránky a emaily by měly mít odpovídající design, který lze správně zobrazit na všech 11 současných internetových a mobilních prohlížečích. Současně je nutné, aby se daly snadno sledovat na celé škále různě velkých obrazovek včetně malých displejů chytrých telefonů.

Jenže většina prodejců nadále setrvává u deset let starých internetových zobrazení zaplněných pomalu se stahujícími logy výrobců, drobnými čtverečky pro označování, s nimiž se na obrazovce chytrého telefonu špatně pracuje a jejichž přenos na malou obrazovku je obtížný.

Kupující, který se rozhodne chatovat s prodejcem, udělal již velký krok vpřed a nejspíše se blíží k závěru svého nákupu. Současná realita je taková, že zákazníci chatují z mobilního zařízení stejně jako z domácího počítače.

Řada mladých zákazníků si spíše přečte a reaguje na textovou zprávu na než na e-mail. Mnozí z nich už e-mail ani nepoužívají. Prodejci, kteří si nevypracovali kampaně v podobě krátkých marketingových zpráv, přicházejí o příležitost kontaktovat širší publikum. Statistika je neúprosná. Plných 99 % textových zpráv si lidé přečtou, z toho 90 % do tří minut po obdržení. Údaje z průzkumu ukazují, že v USA na SMS kampaně prodejců odpovídá 31 % lidí. To je daleko vyšší míra reakce než jaká je běžně u e-mailů.

Digitální technologie se rozvíjejí obrovským tempem. Pokud je internetová stránka prodejce starší než čtyři roky, je považována za zastaralou. Internetové marketingové strategie a taktiky by neměly být starší než dva roky, aby byl prodejce schopen optimálně využít nejnovější mobilní aplikace.