změna ve vedení kia | Aktuality | autoweek.cz

Změna ve vedení Kia

Změna ve vedení Kia

30.11.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Marketingový expert se stal novým prezidentem Kia Motors Europe. Měl by pomoci naplnit cíl značky, kterým není prodej milionu aut, ale udržení kvality a zlepšení vnímání značky tak, aby se stala nejpopulárnější.

Novým prezidentem automobilky Kia Motors v Evropě se stal marketingový stratég Brandon Yea (53 let). Yea se stěhuje do evropského ústředí ve Frankfurtu z Dubaje, kde zastával funkci prezidenta Kia Motors pro Střední Východ a Afriku.

Vystřídá Sun-Young Kima (56), který funkci zastával dva roky a nyní se přesouvá na novou pozici v ústředí společnosti v Koreji.

Yea působí v automobilovém průmyslu již 30 let. Začátek své kariéry strávil v Hyundai Motors v Koreji a později působil v Hyundai Motors America. Do Kia Motors nastoupil v roce 1999 a následně zastával řadu vyšších vedoucích postů speciálně zaměřených na vývoj marketingové strategie a vedení značky.

Za prvních devět měsíců prodej nových vozů Kia v EU vzrostl od 6,7 % na 213 433 vozů, což jí zajistilo čtvrtou pozici mezi asijskými značkami. Značka tím podle asociace ACEA získala podíl na trhu 2,1 %. Letošním cílem je dosažení prodeje 293 000 vozů, zatímco vloni t bylo 263 000 aut. V USA Kia Motors letos zřejmě překoná rekord prodejem 470 000 dodaných aut. Celosvětově by letos měla Kia Motors prodat 2,4 milionu vozů, což by mělo do roku 2014 vzrůst na 2,8 milionu.

Vicepresident Kia Motors Hyoung-Keun (Hank) Lee uvádí jako hlavní cíl značky nikoliv množstevní kriteria, ale zaujetí pozice "nejoblíbenější značky na světě" na místo Volkswagenu. "Stát se nejoblíbenější značkou se automaticky promítne do objemu prodeje a podílu na trhu," říká Lee.

K tomu připojil, že Kia chce být "lidovou značkou" stejně jako jí je Volkswagen. Proto pro vývoj nových modelů budou odpovídající modely Volkswageny brány jako standard, který musí být překonán. Prvním příkladem se má v roce 2012 stát nová generace modelu cee`d: "Po stránce ovladatelnosti je naším cílem vyrovnat se Volkswagenu Golf," tvrdí Lee.

Kia ovšem nechce příliš rychle zvyšovat objem výroby. V tomto ohledu se poučila z problémů Toyoty a i nadále chce udržet důraz kladený na kvalitu výroby. "Pokud bychom rostli příliš rychle, hrozilo by riziko chyb, jakých se dopustila Toyota. Ta rostla příliš rychle, takže její zaměstnanci a subdodavatelé nestačili při růstu objemu výroby udržet požadavky původního systému výroby," říká Lee a dodává: "Naší prioritou je plné využití stávající výrobní kapacity. Na přelomu března a dubna 2012 v Žilině přidáme třetí směnu, což nám umožní dosažení plánovaného objemu výroby 300 000 vozů." Ze Žiliny vloni vyjelo 60 % všech vozů Kia prodaných v Evropě.