unicorn zahájil spolupráci s havex group | Autoservis | autoweek.cz

Unicorn zahájil spolupráci s Havex Group

Unicorn zahájil spolupráci s Havex Group

09.02.2021 | | Autoservis

Trh s automobily se mění. Automobilky postupně zařazují do své nabídky čím dále více bezemisních vozidel v návaznosti na přísné emisní limity a prodejci aut tyto požadavky následují. Připravují svoje showroomy na nástup elektromobility.
Skupina Havex Group zahájila spolupráci se společností Unicorn a využívá pro pokrytí potřeb dobíjecí infrastruktury její produkty e-mobility ChargeUp CPO a ChargeUp ESP. Všech osm provozoven skupiny Havex Group je nyní vybaveno pro obsluhu a dobíjení elektrovozů.
 
Havex Group pod Havex-auto provozuje síť dealerství Škoda a Seat, pod Imofa vozy koncernu FCA – Jeep, Alfa Romeo, Abarth, Fiat a Fiat Professional. Unicorn je renomovaná evropská společnost poskytující ty největší informační systémy a řešení z oblasti informačních technologií.
 
„V Česku fungují stovky dealerství různých značek, které jsou v současnosti v různé fázi příprav na nástup elektromobility. Až je dokončí, budou nejen vybaveny pro vlastní potřebu, ale zároveň vytvoří významnou síť veřejných a částečně veřejných dobíjecích stanic,“ říká Sales Director společnosti Unicorn Ondřej Synek.  
 
„Jedním ze strategických pilířů Havex Group jsou dlouhodobě alternativní pohony, neboť i my cítíme spoluodpovědnost za životní prostředí a vliv dopravy na přírodu. Ještě před příchodem ryzích nebo hybridních elektromobilů jsme vnímali velký potenciál a příležitost LPG a CNG pohonů, kde jsme uspěli v několika velkých fleetech a prostřednictvím kampaní edukovali řidiče o jejich výhodách. Pro rok 2021 předpokládáme další rozvoj elektromobility a jsem přesvědčen, že ve strategických iniciativách na další období bude mít pevné místo. Se společností Unicorn rozšiřujeme i veřejně přístupné dobíjecí stanice v naší síti. Víme, že jich je ve finále potřeba mnohem více, ale když nás budou ostatní následovat, situace infrastruktury dobíjecích stanic se zlepší rychleji,“ říká generální ředitel a jednatel Havex-auto Ing. Zdeněk Honek.
 
Některé dobíjecí stanice dealerství Havex Group jsou určeny i pro veřejnost. Dobít elektromobil si u nich mohou jak zákazníci, tak i projíždějící elektromobilisté. Havex Group všechny tyto stanice postupně zpřístupňuje prostřednictvím aplikace ChargeUp ESP, přes niž je možné stanici vyhledat, zkontrolovat její obsazenost, navigovat k ní, autorizovat dobíjení a bezhotovostně za něj zaplatit. Aplikace navíc umožňuje sledovat dobíjení vzdáleně a informuje řidiče formou notifikací.
 
V případě potřeby je možné dobíjení vzdáleně ukončit. „ChargeUp ESP umožňuje platbu platební kartou, proti které samozřejmě vydá elektronickou účtenku. Řidičům je navíc k dispozici pomoc na telefonu v režimu 24/7 pro případ jakýchkoli problémů,“ říká Ondřej Synek.
 
Provoz a vzdálená správa stanic je zajišťována systémem ChargeUp CPO. Ten usnadňuje řízení stanic díky přehledu o všech evidovaných dobíjecích bodech včetně jejich aktuálního stavu. Komunikace mezi systémem a stanicemi je realizovaná prostřednictvím protokolu OCPP, který mimo jiné umožňuje v případě potřeby stanice vzdáleně ovládat. Další nedílnou součástí je správa zákazníků, tedy evidence základních informací o zákaznících, přidělování autorizačních a platebních metod a sledování stavu jejich účtů včetně všech historických transakcí. Klíčovou funkcionalitou systému ChargeUp CPO je nastavení a přiřazení cenových tarifů (triviálních i velmi komplexních) pro vyúčtování realizovaných transakcí a rezervací. Součástí je také příprava fakturačních podkladů pro externí účetní systémy. Díky podpoře tzv. Smart charging & Metering je možné optimalizovat průběh dobíjení na základě posbíraných dat a predikovaných hodnot chování sítě a trhu s elektrickou energií. K tomu všemu ChargeUp CPO hlídá a reguluje výkon dobíjecích stanic s cílem předcházet vysokým pokutám za překročení rezervovaného příkonu.