benzina instaluje adblue terminály pro osobní automobily | Autoservis | autoweek.cz

Benzina instaluje AdBlue terminály pro osobní automobily

Benzina instaluje AdBlue terminály pro osobní automobily

07.09.2017 | | Autoservis

Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice patřící do skupiny Unipetrol, vybavuje své čerpací stanice zařízeními pro čerpání močoviny známé jako AdBlue. Projekt startuje na šesti čerpacích stanicích rozmístěných po celé České republice. Další stanice budou postupně přibývat.
Benzina nabízela možnost čerpání AdBlue ze stojanů na několika stanicích již v minulosti. Využít ho ale mohly jen nákladní automobily. Nyní mohou AdBlue jednoduše dočerpat i řidiči osobních vozů s emisní normou Euro IV a vyšší.
 
Močovinu lze čerpat ze samostatných stojanů nebo je pistole s močovinou součástí moderních multimediálních čerpacích stojanů. První stojany pro osobní vozy s integrovaným systémem pro čerpání močoviny najdou řidiči v Osicích, Brandýse nad Labem, Slaném, Litvínově, Karviné a v Havířově. Za možností čerpání AdBlue přímo ze stojanu stojí sofistikovaná technologie.
 
„Usnadnili jsme našim řidičům doplňování močoviny. Je to pro ně komfortnější. Nádrže na močovinu musí být buď chromové nebo plastové a vedení musí být temperované, protože teplota tuhnutí je již při mínus jedenácti stupních,“ řekl odborník na paliva z Benziny Jakub Drastík.
 
„V praxi vypadá řešení tak, že je u stojanu o pistoli navíc. Benzina pro umístění AdBlue jednotek vybírá moderní multimediální stojany, které postupně nahrazují tradiční stojany a umožňují zákazníkovi už během čerpání sledovat na LED displeji například ceny produktů dané čerpací stanice nebo akční nabídky. Propojujeme tak moderní technologie v komunikaci i v dopravě,“ vysvětlila vedoucí odboru marketingu Benziny Agnieszka Bobrukiewicz.
 
Co je AdBlue?
Močovina AUS 32, známá jako AdBlue, je v Evropě používaný obchodní název kapalného aditiva využívaného technologií selektivní katalytické redukce, která se užívá při úpravě výfukových plynů vznětových motorů na úroveň emisních limitů Euro IV a vyšších.
 
Močovinu je potřeba doplňovat podle údajů od výrobce v různých intervalech, zhruba jednou za 15 000 km. Problematika vypouštěných emisí vznětovými motory je teď jedním z největších problémů, který přerůstá rozměry automobilové sféry. Benzina se tak aktivně podílí na snižování emisí tím, že nabízí močovinu na svých čerpacích stanicích.
 
„Jedná se o technologii pouze pro vznětové motory, které jsou vybaveny technologií vstřikování močoviny. Ta je vstřikována před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina nejprve mísí s výfukovými plyny a reaguje s oxidy dusíku (NOx), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo jedovatých plynů odchází neškodná vodní pára a dusík,“ vysvětlil odborník na paliva z Benziny Jakub Drastík.