za trest přinuťte volkswagen vyrábět elektromobily! | Aktuality | autoweek.cz

Za trest přinuťte Volkswagen vyrábět elektromobily!
23.12.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Elon Musk a dalších 40 špičkových představitelů různých společností zaslalo vedení CARB otevřený dopis, v němž žádá, aby nenutilo Volkswagen odstraňovat nesrovnalosti v softwaru u svých vozů, ale aby raději tyto prostředky investoval do vývoje elektromobilů.
Šéf Tesla Motors Elon Musk je člověk, který dokáže získat pozornost pro své nápady. Nyní spolu s dalšími vedoucími manažery a generálními řediteli nejrůznějších společností zaslal vedení Kalifornského výboru pro čisté ovzduší CARB otevřený dopis.
Musk a další vedoucí představitelé v dopise píší, že CARB by mnohem efektivněji snížil emise, pokud se bude zabývat čištěním vzduchu a nikoliv opravami aut. Podle nich neexistuje žádné efektivní řešení pro vznětové motory. Proto nemá smysl uvádět majitele těchto vozů do nejistoty a tím snižovat důvěryhodnost celého automobilového průmyslu ale i těch, kteří na něj dohlížejí.
Podle Muska a spol. je počet podvádějících automobilů na amerických silnicích statisticky nevýznamný a pro jejich majitele nepředstavují žádné nebezpečí. Výrobou automobilů s elektrickým pohonem by se nebezpečí podvádění při měření emisí eliminovalo. CARB by proto problém s emisemi vozů Volkswagen řešil mnohem účinněji, pokud by po automobilce požadoval kompenzaci v desetinásobném snížení dopadu emisí jeho vozidel v následujících pěti letech.
Skupina manažerů proto vyzývá CARB, aby po Volkswagenu požadoval investice do výroby akumulátorů a elektromobilů v Kalifornii, aby tím vytvořil nové pracovní příležitosti a současně pomohl řešit současný nedostatek akumulátorů pro elektromobily.
Skupina při této příležitosti připomíná obdobnou aféru z roku 1990, kdy EPA chtěla osmi výrobcům motorů pro nákladní automobily udělit pokutu ve výši 1 miliardy dolarů za použití podobného systém „odpojovacího zařízení“ jaké bylo objeveno u Volkswagenu. Při tomto rozsáhlém skandálu nakonec EPA nepožadovala svolávací akci s přestavěním motorů, ale zkrátila limit pro zavedení přísnějších emisních standardů. Podobně by bylo užitečnější zavázat Volkswagen k uvedení bezemisních vozidel.
Musk a další vedoucí představitelé v dopise píší, že CARB by mnohem efektivněji snížil emise, pokud se bude zabývat čištěním vzduchu a nikoliv opravami aut. Podle nich neexistuje žádné efektivní řešení pro vznětové motory. Proto nemá smysl uvádět majitele těchto vozů do nejistoty a tím snižovat důvěryhodnost celého automobilového průmyslu ale i těch, kteří na něj dohlížejí.
Podle Muska a spol. je počet podvádějících automobilů na amerických silnicích statisticky nevýznamný a pro jejich majitele nepředstavují žádné nebezpečí. Výrobou automobilů s elektrickým pohonem by se nebezpečí podvádění při měření emisí eliminovalo. CARB by proto problém s emisemi vozů Volkswagen řešil mnohem účinněji, pokud by po automobilce požadoval kompenzaci v desetinásobném snížení dopadu emisí jeho vozidel v následujících pěti letech.
Skupina manažerů proto vyzývá CARB, aby po Volkswagenu požadoval investice do výroby akumulátorů a elektromobilů v Kalifornii, aby tím vytvořil nové pracovní příležitosti a současně pomohl řešit současný nedostatek akumulátorů pro elektromobily.
Skupina při této příležitosti připomíná obdobnou aféru z roku 1990, kdy EPA chtěla osmi výrobcům motorů pro nákladní automobily udělit pokutu ve výši 1 miliardy dolarů za použití podobného systém „odpojovacího zařízení“ jaké bylo objeveno u Volkswagenu. Při tomto rozsáhlém skandálu nakonec EPA nepožadovala svolávací akci s přestavěním motorů, ale zkrátila limit pro zavedení přísnějších emisních standardů. Podobně by bylo užitečnější zavázat Volkswagen k uvedení bezemisních vozidel.
- Polovina dobíjecích stanic v EU je ve dvou zemích
- Olympia zvládla 22 elektromobilů
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Šok pro Německo: Ford nechce vyrábět auta v Saarlouis
- Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV
- Elektrický Passat je na cestě
- Českobudějovický závod Bosch oslavil 30 let
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz