continental změří řidičům hloubku dezénu | Autoservis | autoweek.cz

Continental změří řidičům hloubku dezénu

Continental změří řidičům hloubku dezénu

02.04.2018 | | Autoservis

Podle průzkumů 2/3 řidičů nezná hloubku dezénu svých pneumatik. Continental odstartuje 3. dubna v Hradci Králové průzkum Vision Zero Roadshow, při kterém se zaměří na stav pneumatik. V 10 největších městech bude u čerpacích stanic Shell měřit hloubku dezénu.
Tým společnosti Continental v dubnu zavítá do 10 největších českých měst k 10 čerpacím stanicím Shell. Jeho úkolem bude prověřit stav pneumatik, které používají čeští řidiči. Právě obutí automobilu je základním kamenem bezpečnosti silničního provozu, zprostředkovává totiž kontakt mezi vozem a silnicí a rozhoduje tedy o tom, jestli auto dokáže včas zastavit. Ojeté pláště mohou být nebezpečné zejména za deště, na mokré vozovce. Podle dřívějších průzkumů však 2/3 řidičů neví, jak hluboký je aktuálně dezén jejich pneumatik. Akce se následně přesune na Slovensko.
 
Kromě změření hloubky dezénu nabídne vyškolený tým řidičům i kontrolu tlaku v pneumatikách. Ten kromě jízdních vlastností ovlivňuje i míru opotřebení plášťů a spotřebu paliva. Cílem je takto prověřit dohromady přibližně 1000 řidičů.
 
Roadshow Vision Zero odstartuje v úterý 3. dubna 2018 v Hradci Králové na čerpací stanici na Gočárově okruhu. Následně se přesune do Pardubic, Prahy, Liberce a dalších velkých měst. Česká část skončí v pondělí 16. dubna v Ostravě.
 
Datum                Místo/Čerpací stanice Shell
 3. 4. 2018          Hradec Králové - Gočárův okruh
 4. 4. 2018          Pardubice - Na Drážce
 5. 4. 2018          Praha - Jeremiášova
 6. 4. 2018          Liberec - Košická
 9. 4. 2018          Ústí nad Labem Sociální péče
10. 4. 2018         Plzeň - Koterovská
11. 4. 2018         České Budějovice - Pražská
12. 4. 2018         Brno - Heršpická
13. 4. 2018         Olomouc - Velkomoravská
16. 4. 2018         Ostrava - Novinářská
 
Hloubka dezénu je rozhodujícím faktorem bezpečnosti zejména na mokru. Pokud není dostatečná, nedokáže plášť z pod sebe dostatečně účinně odvádět vodu. Při brzdění se pak před ním tvoří vodní klín, který výrazně prodlužuje brzdnou dráhu. Při zastavení z rychlosti 100 km/h se brzdná dráha prodlouží i u pneumatik ojetých na stále zákonem povolené 3 mm téměř o 10 m. V místě, kde by vůz na nových pláštích již stál, pojede ten na použitých rychlostí 35 km/h. Ojeté pneumatiky také špatně odolávají akvaplaningu, tzn. ztratí kontakt s vozovkou a plavou, a hůře přenášejí boční síly, takže rychleji dostanou smyk.
 
Správně nahuštěná kola a odpovídající hloubka dezénu jsou v krizových situacích důležitými faktory, které mohou předejít nehodě. Bezpečnostní systémy jako ABS nemohou dobře odvést svou práci, když pneumatika nemá potřebnou přilnavost.