hybridy slaví 20 let - jejich prodej v aaa auto roste | Autoservis | autoweek.cz

Hybridy slaví 20 let - jejich prodej v AAA Auto roste

Hybridy slaví 20 let - jejich prodej v AAA Auto roste

06.06.2017 | | Autoservis

Společnost AAA Auto vyrovnala letos za prvních pět měsíců prodeje ojetých hybridů z roku 2015. Tři čtvrtiny ojetých vozů s hybridním pohonem prodaných v roce 2016 v AAA Auto International nebyly starší než tři roky, polovinu ojetin tvořila auta s karoserií hatchback.
„Zájem o hybridní vozy v našich autocentrech každoročně rapidně stoupá a během pěti let narostl dvanáctinásobně. Letos jsme již vyrovnali prodeje hybridů v roce 2015 a ve srovnání s loňskem jsme prodali o 73 % více než loni za stejnou dobu,“ uvedl provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček.
 
Většina z prodaných vozů (77,7 %) nejsou starší než 3 roky. Jedná se především o auta, která společnost nabízí pod značkou Mototechna, v rámci které mohou klienti v nabídce najít zánovní vozy s maximálním stářím do 5 let a 50 000 najetých kilometrů. Zatímco vloni byla polovina prodaných vozů s hybridním pohonem za rok 2016 s karoserií hatchback, 19,4 % kombi a 13,9 % SUV, letos se zájem zákazníků značně liší. Nejvyhledávanější variantou jsou SUV (47 %), dále hatchback (26,3 %) a kombi (15,8 %). Ve všech případech prodaných vozů SUV se vždy jednalo o pohon 4x4. Asi nejzajímavějším hybridem, který společnost AAA Auto v letošním roce prodala, byl Fisker Karma (na fotografii) za 1 200 000 Kč
 
Nejoblíbenější značkou u hybridů je jednoznačně Toyota. Ta v roce 2016 tvořila 66,7 % prodaných vozů. Prvenství potvrzuje japonský výrobce svým umístněním na dvou prvních příčkách nejprodávanějších modelů, které představují modely Yaris a Auris. S velkým odstupem obsadil co do značky druhou příčku Lexus (16,7 %). Třetí pozici hájí Honda (8,3 %). Čtvrté a páté místo patří značkám Volvo a Kia.