cesta ke komfortu - citroën c5 x | Nové modely | autoweek.cz

Cesta ke komfortu - Citroën C5 X

Cesta ke komfortu - Citroën C5 X

16.09.2021 | Global Press Agentur | Aktuality

Velké modely Citroënu tradičně znamenají pohodlnou jízdy a silnou individualitu. Platí to i poté, co reprezentativní roli vrcholných modelů Citroënu převzala nově vytvořená značka DS Automobiles. Na tuto tradici chce navázat i nový Citroën C5 X, inovativní model na pomezí sedanu, kombi a SUV.
novým crossoverem C5 X je tu opět francouzská karoserie s dostatkem prostoru vybočující ze zaběhnutých standardů, splňující vysoké nároky v segmentu prostorných crossoverových sedanů. Je umístěna na platformě EMP2 stejně jako ušlechtilý sedan DS 9. Jde o automobil, s nímž se Citroën vrací k nabídce vozů předurčených pro dlouhé cesty.
 
Kombinuje vše, co zákazníci v Evropě vyžadují: v roce 2020 bylo nejrozšířenějším typem vozu v segmentu vyšší střední třídy SUV, které představovalo 29,3 % registrací, za ním následovalo kombi s 27,5 % a sedan s 21,6 %. Citroën se u tohoto rivala pro Škodu Superb nechce soustřeďovat na jedinou roli, ale nabízí všestranné auto.
 
Citroën C5 X je dlouhý 480,5 cm při rozvoru náprav 278,5 cm. Silueta vozu C5 X je propracovaná a aerodynamicky optimalizovaná pro snížení spotřeby paliva. Protažená linie střechy je zakončena aerodynamickým spoilerem. Litá kola 19“ Aero X jsou vybavena leskle černými aerodynamickými lamelami, které pomáhají usměrňovat proudění vzduchu turbínovým efektem a snižují tak odpor vzduchu. Jsou opatřena pneumatikami Tall & Narrow o průměru 720 mm.
 
Sedadlo řidiče je nesmírně pohodlné, nicméně také dostatečnou podporu pro dynamické cesty. Pohled na přístrojovou desku ukazuje, že C5 X harmonicky kombinuje moderní technologie a francouzskou eleganci. Také sedadla vzadu nabízejí dostatek prostoru pro nohy. Díky nízké nakládací hraně lze pohodlně využít velký objem zavazadlového prostoru 545 l resp. až 1640 l.
 
Pokud jde o pohonné jednotky, Citroën jde s dobou opatrně. Na výběr jsou dva zážehové motory - tříválec 1,2 l turbo s výkonem 96 kW (130 k) nebo čtyřválec 1,6 l PureTech turbo 132 kW (180 k) a plug-in hybrid s výkonem systému 165 kW (225 k) využívající zážehový motor 1,6 l PureTech turbo. Pro C5 X se už nepočítá s naftou, protože v celé Evropě poptávka turbodieselech prudce klesla. Citroën počítá, že na nejdůležitějších trzích, jako je Německo, se zhruba 60 % kupujících rozhodne pro plug-in hybrid.
 
Citroën dodá nejmodernější elektroniku: velký barevný rozšířený head-up displej promítá důležité informace o jízdě přímo do zorného pole řidiče jako první krok k rozšířené realitě. Jedná se o technologii, která byla již použita v konceptu 19_19 a řidiči umožňuje, aby se již nemusel dívat jinam. Potřebné informace - od rychlosti přes telefonní hovory až po navigaci - se zobrazují na čelním skle.
 
Nové rozhraní infotainmentu je plně zaměřeno na konektivitu s využitím 12“ HD dotykového displeje, čtyř portů USB typu C a možností indukčního nabíjení smartphonu. Aktualizace probíhá v reálném čase prostřednictvím cloudu. Apple CarPlay a Android Auto lze používat na dotykové obrazovce vozidla, aniž by bylo nutné smartphone připojovat kabelem.
 
Citroën C5 X vyrábí společnost Dongfeng-PSA v Čcheng-tu (Chengdu).
 
  • Cesta ke komfortu - Citroën C5 X
  • Cesta ke komfortu - Citroën C5 X
  • Cesta ke komfortu - Citroën C5 X
  • Cesta ke komfortu - Citroën C5 X
  • Cesta ke komfortu - Citroën C5 X