lidé chtějí nejvíce poradit s ojetými vozy ford | Autoservis | autoweek.cz

Lidé chtějí nejvíce poradit s ojetými vozy Ford

Lidé chtějí nejvíce poradit s ojetými vozy Ford

03.05.2016 | Rybecký Vladimír | Autoservis

Společnost Autotým zveřejnila výsledky průzkumu o preferencích svých zákazníků. Mezi značkami ojetých vozů, které klienti preferují, dominuje Ford těsně před Škodou a Volkswagenem. Průměrná cena poptávaného ojetého vozu u klientů Autotýmu je 227 259 Kč.
Společnost Autotým zveřejnila výsledky průzkumu o preferencích svých zákazníků a jejich profilu při poradenské činnosti v rámci koupě ojetého vozu na trhu v ČR. Průzkum se detailně věnoval požadavkům a preferencím klientů společnosti Autotým, využívajících poradenské služby této společnosti v období od června 2014 do ledna 2016. Výsledky průzkumu ukázaly několik velmi zajímavých faktorů při rozhodování ohledně koupě ojetého vozu.
 
Premiantem zákazníků Autotýmu je Ford
Nejpopulárnější poptávanou automobilovou značkou mezi klienty Autotýmu je Ford (26 %), těsně následuje Škoda (25 %) a VW (17 %). Tento výsledek sice potvrzuje oblibu stejných značek v porovnání s nabídkou velkých českych inzertnich auto-moto portálů, nabízejících ojeté vozy v ČR, avšak na nich dominuje většinou český výrobce automobilů.
 
Další zajímavé výsledky průzkumu Autotýmu se vztahují k cenám ojetých vozů, které jsou jeho klienti ochotni akceptovat u jednotlivých značek při různém stáří vozů. Průměrná cena poptávaného ojetého vozu u klientů Autotýmu je 227 259 Kč. U téměř 2/3 sledovaných značek jsou klienti při diskuzi s odbornými rádci Autotýmu ochotní akceptovat cenu o něco vyšší než je např. v nabídce velkých českych inzertnich auto-moto portálů, avšak ve stejném porovnání naopak požadují v drtivé většině nižší stáří vozu.
 
U některých značek, příkladně BMW, Mazda, Audi, VW a Toyota, preferují zákazníci Autotýmu i starší modelové řady. Dle zmíněného výzkumu je však nejvyhledávanější věk poptávaného ojetého vozu v rozmezí 4 - 8 let.
 
Obliba pětiletého modelu Focus
V této zmíněné nejoblíbenější kategorii stáří ojetých vozů 4 - 8 let dominuje u klientů Autotýmu značka Ford (24 %) a to především s modelem Focus, který chtějí klienti téměř ve 40 % případů při průměrném požadovaném stáří tohoto modelu 5,8 let a ceně lehce pod 200 000 korunami. V případě Škody jasně dominuje model Octavia (61,4 %) a favoritem příznivců značky VW je model Passat (28 %).
 
Průzkum rovněž potvrdil vysoké procento (91,55 %) klientů Autotýmu, kteří zakoupili ojetý vůz stejné značky, jakou si původně vybrali. Loajalitu ke koncernové platformě projevili např. zájemci o vůz značky Škoda. Pokud si z jakéhokoliv důvodu nevybrali vůz české výroby, preferovali v následném výběru koncernové značky Volkswagen a Seat.
 
Koupi ojetého vozu preferují nejvíce lidé v aktivním věku
Průzkum se věnuje rovněž profilu klientů společnosti Autotým a preferencím v nabízených službách.  Poradenské služby Autotýmu využívají ve 42 % lidé ve věkovém rozmezí 31 - 40 let. Ženy jsou v tomto rozmezí zastoupeny téměř 20% podílem. Právě ženská část populace však obecně využívá např. nabídky uzavření povinného ručení dohromady s havarijní pojistkou ve více případech než muži.
 
Změnou prochází i zájem klientů Autotýmu o financování ojetého vozu. Z původních 4 % v roce 2014 se o rok později zvýšila penetrace profinancování vozu na 6 %.
 
Klienti Autotýmu profitují ze slev
Velmi silným argumentem pro využití služeb Autotýmu je kromě důkladného prověření technického stavu ojetého vozu také podpora klientů v jednání o poskytnutí případné slevy na prodejní ceně v případě, že vůz neodpovídá původním informacím prodejce o jeho technickém stavu. S pomocí odborných rádců Autotýmu dostalo finanční slevu od prodejce na ojetý vůz 65 % klientů a celková částka vyjednaných slev od prodejců pro klienty Autotýmu přesáhla již částku 3 miliony korun.
 
Nejvíce zákazníků společnosti Autotým pochází z území Hlavního města Prahy, následují Jihomoravský, Středočeský a Moravskoslezský kraj. Na opačné straně pomyslného žebříčku se nachází Karlovarský a Liberecký kraj.