honda pro civic nevynechá ani turbodiesel | Nové modely | autoweek.cz

Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel

Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel

07.09.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Od března 2018 se k modelové řadě Honda Civic připojí kompletně zmodernizovaný vznětový motor 1,6 l i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) a s maximálním točivým momentem 300 N.m.
Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce.
 
Honda výrazně vylepšila motor a výfukový systém s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Motor o zdvihovém objemu 1597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve. Je vybaven malým, vysoce účinným turbodmychadlem a nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR. Pracuje s vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevný a lehký klikový hřídel a celohliníkový blok motoru, odlévaný pod vysokým tlakem, minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra pro zvýšení tuhosti a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a chvění.
 
K vylepšením 1,6 l vznětového motoru patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a honování vnitřních stěn válců metodou Super plateau, což umožňuje hladší pohyb pístů.
 
Nový motor bude jedním z prvních, u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu RDE (Real Driving Emission). Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.
 
Modernizovaný vznětový motor 1,6 l i-DTEC dosahuje výkon 88 kW (120 k) při otáčkách 4000/min a největší točivý moment 300 N.m při 2000/min. Zlepšením hospodárnosti provozu motoru se dosáhla spotřeba paliva 3,7 l/100 km a emise CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP). Civic s tímto motorem dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,4 s.
 
Modernizovaný motor se montuje ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu. Bude k dispozici pro čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic 10. generace. V polovině roku 2018 bude nabídka Civicu dále rozšířena o devítistupňovou samočinnou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem předních kol.
 
  • Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel
  • Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel
  • Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel
  • Honda pro Civic nevynechá ani turbodiesel