pokles nabídky ojetin dál pokračuje | Autoservis | autoweek.cz

Pokles nabídky ojetin dál pokračuje

Pokles nabídky ojetin dál pokračuje

05.05.2020 | | Autoservis

Nabídka ojetin se oproti lednu zmenšila víc než o čtvrtinu. Trh potřebuje nový impuls, podle společnosti AAA Auto by mohlo pomoci šrotovné.

Nabídka ojetin na českém trhu se kvůli pandemii koronaviru dále citelně zmenšila. Vyplývá to z kontinuálního monitoringu trhu ojetých aut prováděného společností AAA Auto, spadající do skupiny Aures Holdings.
 
Podle dat AAA Auto bylo v dubnu na českém trhu nabídnuto celkem 78 612 ojetin, což je 20 000 aut resp. o 21 % méně než v březnu a o téměř 30 000 aut a 27 % méně než v lednu. Cena se pohybovala okolo 156 000 Kč, zatímco v březnu se vyšplhala nejčastěji na 153 000 Kč. Oproti lednu je to skok o 20 000 Kč. Nejčastější věk byl 9,3 roku proti 9,2 roku v březnu a měly najeto nejčastěji 149 200 km (v březnu 148 720 km).
 
„Zdá se, že cenového dna ojetin bylo dosaženo a ani epidemie koronaviru hodnotu aut nesnížila, naopak jejich ceny stoupají. Vzhledem k nedostatku ojetin na trhu a k výpadkům ve výrobě nových aut lze čekat postupné další zdražování. O tom se ostatně mluví i u nových vozů, jelikož vlády zatím nechtějí ustoupit od přechodu na elektromobilitu, který mají zaplatit vyšší ceny klasických vozů. Trend na trhu nových aut se vždy během několika měsíců promítne i na trhu sekundárním,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto. 
 
„Dobrou zprávou na druhou stranu je, že lidé mají opět ochotu si na nákup vozu půjčovat. V síti AAA Auto se během prvního týdne po znovuotevření poboček vrátil podíl aut prodávaných na splátky na 40 %, což je hodnota, která překonala loňský duben o 20 %. To by mohlo trh opět rozhýbat, zvýšit ceny na výkupu a podpořit chuť lidí ojeté vozy prodávat. Dobrou pobídkou by bylo i zavedení šrotovného,“ dodala Karolína Topolová.
 
Zatímco nabídka aut na benzin i naftu klesá souměrně, v případě alternativních paliv byl úbytek minimální: 48 % vozů mělo vznětový motor (60 % v březnu) a 29 % zážehový (36 % v březnu).