popularita suv roste | Autoservis | autoweek.cz

Popularita SUV roste
07.03.2017 | Rybecký Vladimír | Autoservis
Popularita vozů typu SUV v ČR stále roste. Potvrzují to čísla Sauto.cz, největšího českého portálu s ojetými i novými vozy. Podíl SUV v nabídce ojetých vozů zde meziročně stoupl o téměř 2 %. Zatímco na konci roku 2015 činil 7,5 %, o rok později to již bylo 9,4 %.
„Přestože SUV představují na našem portálu téměř 10 % inzerátů, stále to nestačí a zájem o ně je ještě vyšší. Z celkového počtu inzerátů zobrazených lidmi, kteří u nás hledají ojetý vůz, představují SUV skoro 15 %,“ vysvětluje Michal Zadák, manažer serveru Sauto.cz.
Počty a podíly jednotlivých kategorií osobních vozů v nabídce Sauto.cz | ||
Typ vozu | Počet inzerátů | Poměr inzerce |
Kombi | 73 848 | 33,5 % |
Hatchback | 63 706 | 28,9 % |
Sedan/Limuzína | 23 334 | 10,6 % |
MPV | 21 695 | 9,8 % |
SUV | 20 709 | 9,4 % |
Liftback | 5 833 | 2,6 % |
Kupé | 4 386 | 2,0 % |
Kabriolet | 2 401 | 1,1 % |
Terénní | 2 151 | 1,0 % |
Pick-up | 1 212 | 0,5 % |
Van | 1 099 | 0,5 % |
Roadster | 230 | 0,1 % |
CUV | 93 | 0,0 % |
TOTAL: | 220 697 | 100,0 % |
údaje za 11/2016-1/2017
Trh s ojetými SUV vozy má podle Zadáka velký prostor dále růst. V příštích letech totiž začnou do nabídky ojetých vozů přicházet nové modely, včetně těch, které jsou dnes mezi finalisty Auta roku. Dva z nich zásadním způsobem rozšíří trh – o první velké SUV Škoda bude podle většiny prognóz enormní zájem, Seat Ateca je také první SUV této značky a bude konkurovat především asijským autům. O dalším růstu napovídá i paralela se sousedním Německem. Pohled na velké inzertní portály v této zemi ukazuje, že zde SUV vozy představují zhruba 15 % celkové nabídky.
„SUV jsou segment, který poroste i v dalších letech. Vše nasvědčuje, že stoupat bude jak nabídka, tak poptávka. Pokud tento trend vydrží, budou si tato auta velmi dobře držet cenu,“ vysvětluje Zadák.
SUV lze také poměrně rychle prodat. Během krátkého sledovaného období tří měsíců od listopadu 2016 do ledna 2017 bylo z vozů Škoda Yeti v nabídce Sauto.cz prodáno 56,2 %, vozů VW Tiguan se prodalo 58,6 % a rekordmanem byl Hyundai Santa Fe – těch se prodalo 62,1 %.
Trh s ojetými SUV vozy má podle Zadáka velký prostor dále růst. V příštích letech totiž začnou do nabídky ojetých vozů přicházet nové modely, včetně těch, které jsou dnes mezi finalisty Auta roku. Dva z nich zásadním způsobem rozšíří trh – o první velké SUV Škoda bude podle většiny prognóz enormní zájem, Seat Ateca je také první SUV této značky a bude konkurovat především asijským autům. O dalším růstu napovídá i paralela se sousedním Německem. Pohled na velké inzertní portály v této zemi ukazuje, že zde SUV vozy představují zhruba 15 % celkové nabídky.
„SUV jsou segment, který poroste i v dalších letech. Vše nasvědčuje, že stoupat bude jak nabídka, tak poptávka. Pokud tento trend vydrží, budou si tato auta velmi dobře držet cenu,“ vysvětluje Zadák.
SUV lze také poměrně rychle prodat. Během krátkého sledovaného období tří měsíců od listopadu 2016 do ledna 2017 bylo z vozů Škoda Yeti v nabídce Sauto.cz prodáno 56,2 %, vozů VW Tiguan se prodalo 58,6 % a rekordmanem byl Hyundai Santa Fe – těch se prodalo 62,1 %.
Nejúspěšnější modely SUV podle zájmu kupujících | |||||
Značka | Model | Neprodáno | Prodáno | Počet nabídek | Úspěšnost prodeje |
Hyundai | Santa Fe | 250 | 409 | 659 | 62,1% |
KIA | Sportage | 344 | 547 | 891 | 61,4% |
Mercedes-Benz | Třídy M | 272 | 412 | 684 | 60,2% |
Volkswagen | Tiguan | 244 | 345 | 589 | 58,6% |
Volkswagen | Touareg | 294 | 410 | 704 | 58,2% |
Škoda | Yeti | 582 | 746 | 1328 | 56,2% |
Audi | Q7 | 267 | 328 | 595 | 55,1% |
BMW | X5 | 601 | 589 | 1190 | 49,5% |
BMW | X6 | 344 | 230 | 574 | 40,1% |
Honda | CR-V | 640 | 382 | 1022 | 37,4% |
údaje za 11/2016-1/2017
Fakt, že SUV jsou v kurzu, dokládá i to, že lidé nabízejí a kupují stále novější vozy: 51 % SUV v nabídce Sauto.cz na přelomu roku 2016 a 2017 mělo stáří do 5 let a 34,6 % bylo dokonce mladší než dva roky. To je výrazný posun proti konci roku 2015, kdy do pěti let stáří bylo v nabídce jen 36 % vozů a do dvou let pouze 16 %. Nejlépe se nicméně stále prodávají starší vozy.
Fakt, že SUV jsou v kurzu, dokládá i to, že lidé nabízejí a kupují stále novější vozy: 51 % SUV v nabídce Sauto.cz na přelomu roku 2016 a 2017 mělo stáří do 5 let a 34,6 % bylo dokonce mladší než dva roky. To je výrazný posun proti konci roku 2015, kdy do pěti let stáří bylo v nabídce jen 36 % vozů a do dvou let pouze 16 %. Nejlépe se nicméně stále prodávají starší vozy.
Prodejnost dle stáří | Počet inzerátů | Prodáno | Úspěšnost prodeje | Poměr nabídky |
do 2 let | 6174 | 2441 | 39,5% | 34,6% |
3 až 5 let | 2925 | 1583 | 54,1% | 16,4% |
6 až 10 let | 5636 | 3517 | 62,4% | 31,6% |
11 až 15 let | 2633 | 1625 | 61,7% | 14,8% |
více jak 15 let | 453 | 272 | 60,0% | 2,5% |
TOTAL: | 17 821 | |||
nespecifikováno | 2888 |
údaje za 11/2016-1/2017
Značky a modely
V ČR mezi nabízenými SUV ojetinami dlouhodobě vládne značka BMW. V inzerátech na prodej ojetých SUV je vozů z této bavorské automobilky nejvíc – na přelomu roku 2016 a 2017 to bylo 2527 vozů a tedy 12,2 % nabídky. Tato značka je zároveň nejhledanější – lidé hledali SUV značky BMW v 9 % případů. Za BMW následují Hyundai, Kia a Škoda. Lze předpokládat, že během krátké doby se však Škoda dostane na přední pozice, protože k dosavadnímu jednomu modelu Yeti nabídne druhý model.
údaje za 11/2016-1/2017
údaje za 1/2017
V nabídce mezi SUV kraluje Škoda Yeti následovaná BMW X5 a Hondou CR-V. Tomu v podstatě odpovídá zájem kupců, jen se prohodily první dvě příčky - nejvíce si návštěvníci Sauto.cz v kategorii SUV zobrazují BMW X5, Škoda Yeti se umístila na druhém místě.
* údaje za 11/2016-1/2017
Nepřekvapí, že na rozdíl od průměru trhu u SUV výrazně dominují vznětové motory. Ty tvoří téměř 70 % nabídky. Mezi dvaceti tisíci inzerátů najdeme pouze 88 hybridních vozů a 4 elektromobily.
Značky a modely
V ČR mezi nabízenými SUV ojetinami dlouhodobě vládne značka BMW. V inzerátech na prodej ojetých SUV je vozů z této bavorské automobilky nejvíc – na přelomu roku 2016 a 2017 to bylo 2527 vozů a tedy 12,2 % nabídky. Tato značka je zároveň nejhledanější – lidé hledali SUV značky BMW v 9 % případů. Za BMW následují Hyundai, Kia a Škoda. Lze předpokládat, že během krátké doby se však Škoda dostane na přední pozice, protože k dosavadnímu jednomu modelu Yeti nabídne druhý model.
Značka | Poměr značek v nabídce |
BMW | 12,2% |
Hyundai | 8,3% |
Kia | 6,5% |
Škoda | 6,4% |
Nejhledanější značky SUV | |
1. | BMW (9 %) |
2. | Hyundai (7 %) |
3. | VW (7 %) |
4. | Mercedes-Benz (6 %) |
5. | Kia (6 %) |
6. | Škoda (5 %) |
V nabídce mezi SUV kraluje Škoda Yeti následovaná BMW X5 a Hondou CR-V. Tomu v podstatě odpovídá zájem kupců, jen se prohodily první dvě příčky - nejvíce si návštěvníci Sauto.cz v kategorii SUV zobrazují BMW X5, Škoda Yeti se umístila na druhém místě.
TOP 10 modelů SUV podle počtu inzerátů v nabídce |
||
Značka | model | počet nabídek |
Škoda | Yeti | 1328 |
BMW | X5 | 1190 |
Honda | CR-V | 1022 |
KIA | Sportage | 891 |
Volkswagen | Touareg | 704 |
Mercedes-Benz | Třídy M | 684 |
Hyundai | Santa Fe | 659 |
Audi | Q7 | 595 |
Volkswagen | Tiguan | 589 |
BMW | X6 | 574 |
Nepřekvapí, že na rozdíl od průměru trhu u SUV výrazně dominují vznětové motory. Ty tvoří téměř 70 % nabídky. Mezi dvaceti tisíci inzerátů najdeme pouze 88 hybridních vozů a 4 elektromobily.
Podíl SUV vozů v nabídce dle paliva | ||
Palivo | Počet inzerátů | Poměr nabídky |
nafta | 14 450 | 69,8 % |
benzin | 5801 | 28,0 % |
LPG | 356 | 1,7 % |
hybridní | 88 | 0,4 % |
CNG | 5 | - |
elektro | 4 | - |
ethanol | 3 | - |
jiné | 2 | - |
Celkem | 20 709 | 100,0 % |
- Autix BMS posouvá firmy do světa digitalizace
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Alpine vstupuje na český trh
- Firmy se musí připravit na blackout
- Obchod i dobrá nálada při SAG Expo 2022
- Hedin Mobility Group expanduje do ČR
- S tlakem vzduchu v pneumatikách se pojí četné mýty
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz