výroba škoda auto v českých závodech | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Výroba Škoda Auto v českých závodech

Výroba Škoda Auto v českých závodech

25.01.2021 | | Aktuality

Škoda Auto v roce 2020 navzdory pandemii covid-19, přerušení výroby na 39 dní a opatřením na ochranu zdraví zaměstnanců ve svých českých závodech vyrobila 753 013 vozů.
Navzdory přerušení výroby v českých závodech Škoda Auto na 39 dní sjelo v Mladé Boleslavi a Kvasinách z linek 753 013 vozů. Jedničkou byl s počtem 187 000 vyrobených vozů model Škoda Octavia. Automobilka kromě toho vyráběla také motory, nápravy, karoserie, převodovky a vysokonapěťové akumulátory. V uplynulém roce společnost také realizovala četné inovační projekty, zaměřené na modernizaci svých výrobních procesů.
 
V závodě v Mladé Boleslavi společnost Škoda Auto vyrobila 480 000 vozů z modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Karoq a Enyaq iV. Octavia je i nadále modelem, který se v tomto závodě vyrábí v nejvyšším počtu. Koncem listopadu byla na nejmodernější montážní lince, kde se primárně vyrábí Octavia, zahájena sériová výroba modelu Enyaq iV s čistě elektrickým pohonem. Do výroby nového modelu Enyaq iV automobilka investovala 32 milionů eur. Na montážní lince bude denně vyrobeno 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem.
 
Kromě toho automobilka i v uplynulém roce vyrobila 411 000 motorů, 383 000 převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 000 vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 1 511 000 náprav. Do nové obráběcí linky pro ultra jemnou povrchovou úpravu bloků nových tříválcových motorů Evo řady EA211 plazmou investovala Škoda Auto 29 milionů eur.
 
Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 000 vozů. Kromě modelu Superb a Superb iV s plug-in-hybridním pohonem se tu vyrábějí SUV Kodiaq, Karoq a Seat/Cupra Ateca. V červnu 2020 tu Škoda Auto nasadila robota, který z palet odebírá startovací akumulátory a v režimu just-in-sequence je dodává na výrobní linku. Kromě toho umí také stohovat prázdné palety nebo obaly a v případě potřeby na skladě objednat nové palety se startovacími akumulátory. Pohybuje se pomocí mobilního navádění. Automobilka kromě toho v závodě Kvasiny od roku 2020 testuje také systém, zaměřený na další zvyšování bezpečnosti práce: vysokozdvižné vozíky detekují další manipulační techniku nebo zaměstnance a v případě kolize automaticky zabrzdí.
 
V závodě na výrobu komponent ve Vrchlabí Škoda Auto v roce 2020 vyrobila 470 000 automatických přímo řazených převodovek DQ200, které se dodávají i do modelů jiných značek koncernu VW. V tomto moderním závodě se Škoda Auto využívá technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Pro přestavbu výrobní linky automobilka využila „digitální dvojče“ k tomu, aby si pomocí digitální simulace  předem otestovala všechny procesy a scénáře, zatímco regulérní výroba v závodě běžela dál. Objednávky nových dílů pro CNC-obráběcí linky se od června posílají automaticky a díly k CNC-strojům dopravují roboty. Také v oblasti trvale udržitelného rozvoje definoval závod ve Vrchlabí v průběhu roku 2020 nová měřítka. Jako první výrobní závod společnosti Škoda Auto na celém světě vyrábí tento závod na výrobu komponentů s neutrální uhlíkovou bilancí.
 
Výroba společnosti Škoda Auto v roce 2020
Vozy      753 013
Motory                411 000
Nápravy              1 511 000
Vysokonapěťové trakční akumulátory     76 000
Převodovky        853 000
   DQ 200             470 000
   MQ 200, MQ 100         383 000
 
Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, vysvětluje: „Kvůli pandemii nemoci covid-19 a nutného uzavření závodů na 39 dní za účelem co nejlepší ochrany zdraví našich zaměstnanců jsme v uplynulém roce vyráběli za enormně náročných rámcových podmínek. Přesto se nám podařilo v našich českých výrobních závodech vyrobit 753 013 vozů – je to výsledek naší vynikající týmové práce. V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroby modelu Škoda Enyaq iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB). Tento koncept je v celém koncernu VW jedinečný.“