uber bude bezpečnější | Autoservis | autoweek.cz

Uber bude bezpečnější

Uber bude bezpečnější

21.11.2017 | | Autoservis

Uber představuje novinky pro řidiče – služba bude ještě bezpečnější, flexibilnější a efektivnější. Společnost zároveň otvírá nové kontaktní centrum služeb pro řidiče.
Společnost Uber oficiálně startuje i v České republice změny, díky nimž má být tato služba ještě bezpečnější, flexibilnější a efektivnější. Díky změnám se zrychlí provoz služby a zlepší se využití dopravních kapacit. Změny také umožní řidičům lépe si organizovat čas nebo si stanovit směr preferovaných jízd. Svézt se „na trase“ bude tak mnohem dostupnější a rychlejší.
 
Aby Uber dál podpořil expanzi na českém trhu a udržel kvalitu poskytovaných služeb, otvírá v pražském Karlíně nové kontaktní centrum pro řidiče. Nové prostory zrychlí nábor nových řidičů a zkvalitní péči o ně.
 
Zlepšení organizace času
Za strategickou změnu můžeme označit možnost řidičů stanovit si směr trasy, tj. zadat do aplikace místo a čas kam a v kolik hodin se musí dopravit oni sami. Díky této novince budou řidiči dostávat nabídky jízd pouze v tom směru, který odpovídá jejich zadaným prioritám. Může se například jednat o to, kdy potřebují vyzvednout děti ze školy, navštívit lékaře nebo jet domů.
 
Další novinkou je, že aplikace je automaticky upozorní, pokud by jejich další jízda měla být delší než 45 minut. V denním plánu by to pro ně totiž mohlo znamenat, že se jim cestou přes celé město nebo kvůli složité dopravní situaci zkomplikují i další osobní nebo pracovní povinnosti. Na základě časového odhadu budou automobily i časová kapacita řidičů využívány účelněji.
 
Zjednodušení komunikace
Jedním ze zásadních vylepšení aplikace, které ocení celá komunita uživatelů Uber, je usnadnění komunikace díky chatu přímo v aplikaci (in-app). Bude snazší domluvit se na přesném místě vyzvednutí nebo sdělit řidiči, že na místě jsou nenadálé dopravní komplikace a výhodnější by bylo potkat se o ulici vedle. A protože bezpečnost je na prvním místě, aplikace řidiči celou zprávu přečte nahlas. Ten se tak plně a plynule může věnovat jízdě a nemusí vzít telefon do ruky, aby si zprávu přečetl. Písemná komunikace je navíc pro řidiče v některých případech mnohem snazší, pokud se například jedná o komunikaci v cizím jazyce.
 
Ještě vyšší bezpečnost
V rámci novinek, které posilují bezpečnost uživatelů, se pro řidiče nově otvírá možnost sdílet své jízdy v reálném čase se svými blízkými. Rodina, kamarádi nebo příbuzní tak spolehlivě uvidí stav jednotlivých jízd nebo přesnou polohu auta v průběhu dne. Rodina si díky tomuto bezpečnostnímu prvku může naplánovat jednoduše místo setkání. Sdílení je navíc možné kdykoli zahájit či zastavit.
 
Ochrana hodnocení
Jedním z klíčových charakteristik služby Uber je vzájemné hodnocení řidičů a cestujících. Proto se společnost rozhodla tento parametr kvality služeb ještě posílit a hodnocení ještě víc objektivizovat. Řidiči totiž například nemohou ovlivnit problémy třetích stran resp. technické nebo jiné problémy s aplikací. Tento aspekt Uber z celkového hodnocení řidičů odstraní a díky tomu bude hodnocení přesněji odrážet služby poskytované řidiči.
 
Efektivnější využití času
Aby byl čas řidičů využitý maximálně, nově se upravují i podmínky pro bezplatné storno jízdy. Cestující si jakoukoliv objednanou jízdu může rozmyslet, do dvou minut po potvrzení ji zrušit a nezaplatí přitom žádný poplatek. Podle statistik vidíme, že většina zrušených jízd (přes 60 %) je už teď zrušena do dvou minut. Pro cestující to tedy velká změna nebude, řidičům však ušetří spoustu času a prázdných kilometrů. Pokud se ale řidič zpozdí o pět a více minut oproti původnímu odhadovanému času příjezdu, může zájemce o svezení zrušit jízdu zcela bez poplatku. Nově také budou řidiči po příjezdu na místo vyzvednutí cestujícího bez jakýchkoliv dalších poplatků čekat dvě minuty. Většina jízd (téměř 60 %) je podle statistik společnosti už nyní zahájeno do dvou minut po příjezdu k cestujícímu, 35 % jízd je zahájeno v době od 2 do 5 minut a pouze 15 % od 5 minut dál. Pokud budou i zbylí cestující zahajovat jízdu včas, služba se ještě zrychlí a zefektivní.
 
„Změny jsme připravovali ve spolupráci s řidiči. Víme, co od nás potřebují, a tohle je první krok k tomu, abychom jejich zkušenost v aplikaci byla ještě lepší. Služba bude díky nim ještě bezpečnější, flexibilnější a efektivnější. Právě schopnost využít lépe a účelněji čas, který řidiči tráví ve svých autech, dokáže podle našeho názoru vyřešit mnoho dopravních výzev, kterým Praha aktuálně čelí. Řidiči tak budou moci být v těch místech a v těch časech, kdy se lidé skutečně potřebují svézt,“ konstatuje generální ředitel Uberu Česko a Slovensko Tomáš Peťovský.
 
Osobní servis pro řidiče 26 hodin týdně – nové centrum pro řidiče
Aby Uber dál podpořil expanzi na českém trhu, ještě více zrychlil nábor nových řidičů a zkvalitnil péči o ně, otvírá v pražském Karlíně moderní centrum služeb pro řidiče.
Kontaktní centrum je nyní k dispozici takto:
Konzultace:
Pondělí, středa, pátek: 10.00–12.00 a pondělí, středa 13.00–15.00
Úterý, čtvrtek: 15.00–19.00
Registrace nových řidičů:
Pondělí, středa: 17.00–19.00
Úterý, čtvrtek: 10.00–12.00
 
„Vybudováním nového centra pro řidiče pokračujeme v investicích do toho nejcennějšího, co v Uberu máme - lidského kapitálu. Otevřením nových prostor reagujeme na stále rostoucí zájem o spolupráci s Uberem v hlavním městě a chceme tak poskytnout ještě lepší, rychlejší a dostupnější servis pro nové a existující řidiče. Náš čtyřčlenný tým už nyní podporuje více než 2000 aktivních řidičů a stovky nových zájemců,“ říká generální ředitel Uberu Česko a Slovensko Tomáš Peťovský.