úspěšné výsledky programu das weltauto | Autoservis | autoweek.cz

Úspěšné výsledky programu Das WeltAuto

Úspěšné výsledky programu Das WeltAuto

30.01.2018 | | Autoservis

Das WeltAuto, program prodeje kvalitních a prověřených ojetých vozů s důrazem na nejvyšší úroveň zákaznických služeb, uzavřel loňský rok s rekordními výsledky: 18 808 prodaných vozů znamená meziroční nárůst o 7,3 %. Průměrná cena prodaných vozů byla 370 380 Kč a stáří 4,4 roku.
Počet prodaných ojetých vozů v síti Das WeltAuto se v roce 2017 vyšplhal na 18 808 kusů, což je o 7,3 % více než v předchozím roce. Das WeltAuto tak úspěšně pokračuje v upevňování své pozice na českém trhu. Poptávka českých zákazníků se přitom přesouvá k mladším a dražším ojetým autům. Průměrná cena loni prodaných vozů dosáhla 370 380 Kč a jejich průměrné stáří bylo 4,4 roku.
 
„Z rekordních výsledků máme velkou radost, ale zároveň si velmi dobře uvědomujeme, že nesmíme usnout na vavřínech. Proto jsme pro letošní rok připravili rozsáhlý program rozšiřování a modernizace naší prodejní sítě, jehož součástí je i další zvyšování standardů prodeje a kvality, aby byla zaručena maximální spokojenost zákazníků jako pevný pilíř trvale udržitelného růstu programu Das WeltAuto,“ říká vedoucí divize Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika Martin Březina.
 
Z celkem 18 808 prodaných ojetých vozů v loňském roce bylo 4650 ročních a 5864 ostatních kvalitních a prověřených vozů se zárukou Das WeltAuto. Roční vozy musí splňovat podmínku stáří do 18 měsíců s méně než 30 000 ujetými kilometry a musí mít prodlouženou záruku od výrobce i známou servisní historii. Bez ní se neobejdou ani vozy se zárukou Das WeltAuto, jejichž stáří nesmí překročit hranici 5 let a počet ujetých kilometrů 150 000.
 
Z hlediska výrobců dominují ojeté vozy domácí značky Škoda s 8702 prodanými vozy v roce 2017 (meziroční nárůst o 8,8 %). S 4350 vozy obsadila druhé místo značka Volkswagen osobní vozy (+6,7 %). Výrazný nárůst poptávky po prémiových vozech dokládá 12,9% nárůst prodeje u značky Audi na 1308 vozů. Dvouciferný růst zaznamenaly rovněž značky Volkswagen Užitkové vozy (900 vozů, +17,0 %) a Seat (618 vozů, +13,4 %). Prodej ojetých vozů ostatních značek se držely na stabilní úrovni.
 
Nejoblíbenější karosářskou variantou bylo v roce 2017 kombi s 6354 prodanými vozy, následované hatchbacky (5632 vozů), liftbacky (2157 vozů) a SUV (1995 vozů).
 
Program prodeje kvalitních ojetých vozů Das WeltAuto v loňském roce zákazníkům nabídl řadu nadstandardních benefitů. Ve spolupráci s prodejem nových vozů probíhá úspěšná akce Protiúčet se značkou Volkswagen osobní vozy. Zákazníci získají za výkup vozu cenové zvýhodnění až 68 200 Kč. V loňském roce bonus využilo 2883 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 62,4 %. Zákazníci využívali akci Protiúčet nejčastěji při koupi nových modelů Touran (575 vozů), Golf Sportsvan (373 vozů), Tiguan (369 vozů), Golf (329 vozů) a Golf Variant (323 vozů).
 
Bonus za výkup vozu zatraktivnil pro své zákazníky také Seat. Velký nárůst zájmu zákazníků, a to o 318 %, zaznamenal rovněž program výkupu na protiúčet značky Volkswagen Užitkové vozy. Akci Protiúčet v loňském roce využilo 293 zákazníků, z nichž 157 se se rozhodlo pro model Caddy Life, 46 zákazníků si objednalo Transporter Kombi a 44 zákazníků zvolilo Multivan.
 
Das WeltAuto rozšiřuje a modernizuje svou prodejní síť, která v současnosti zahrnuje 51 prodejců. Od začátku letošního roku mají zákazníci k dispozici nová prodejní místa v Táboře (CB Auto) a v Praze 4 (Auto Jarov Kunratice). V průběhu prvního čtvrtletí se počítá s otevřením ještě jednoho prodejního místa. „Kromě toho budeme pokračovat v realizaci přestaveb řady prodejních míst Das WeltAuto, abychom v nich přiblížili prodej ojetých vozů úrovni prodeje nových vozů,“ říká Martin Březina.
 
Divize Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika má pro rok 2018 další ambiciózní plány. „Kromě dalšího zvyšování objemu prodeje se zaměříme na implementaci nových standardů i nové komunikační strategie. Jejím prostřednictvím bychom rádi zvýšili povědomí o značce Das WeltAuto a oslovili nové skupiny zákazníků,“ dodává Březina.