v testovacím centru v belchamp se prověřovala kvalita peugeotu 308 | Autoservis | autoweek.cz

V testovacím centru v Belchamp se prověřovala kvalita Peugeotu 308

V testovacím centru v Belchamp se prověřovala kvalita Peugeotu 308

26.02.2016 | | Autoservis

Vozy Peugeot 308 (hatbchack i SW) dva roky po svém uvedení na trh získávají stále více zákazníků, a přesvědčuje je o svých kvalitách jak při nákupu, tak v  dlouhodobém horizontu při jeho provozu. V roce 2015 se Peugeot 308 stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii.
Značka Peugeot pozvala 80 novinářů 21 národností do testovacího centra v  Belchamp nedaleko Sochaux (Francie), aby si vyzkoušeli vozy Peugeot 308 s velkým počtem najetých kilometrů a sami se přesvědčili, jak přísné výrobní postupy skupina PSA Peugeot Citroën používá.
 
Peugeot 308: obchodní a výrobní úspěch
Řada 308 dosáhla v roce 2015 v Evropě 219 000 prodaných kusů, z toho 114 000 hatchbacků a 105 000 SW. Oproti roku 2014 tak zaznamenala nárůst o 37 %.  Hatchback, který má za sebou třetí kompletní rok prodeje, roste zejména díky sportovním verzím GT a GTi by Peugeot Sport a verzi GT Line. Tyto luxusní verze představují více než 16 % prodaných vozů. Vozy s třetí (Allure) a vyšší úrovní výbavy představují více než 40 %.

Peugeot 308 se v souladu s poptávkou na evropském trhu stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii. Výrobní závod v Sochaux v loňském roce opustilo 243 000 vozů Peugeot 308 a 308 SW, což je o 38 % více než v roce 2014. Současná výroba činí 55 vozů za hodinu, tzn. 1157 vozů denně. Vzhledem k  tomu, že více než 70 % dílů vozu se vyrábí ve Francii, je Peugeot 308 pátým modelem značky s  označením „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).

Modelová řada Peugeot 308 se s ultrasportovní verzí GTi by Peugeot Sport, která byla na evropský trh uvedena loni v  říjnu, stala nejrozsáhlejší řadou značky a úspěšnou součástí strategie spočívající v  posunu směrem k luxusnějším modelům.
 
Dlouhodobá spokojenost zákazníků s užíváním vozu  
Kvalita byla jedním ze základních pilířů projektu 308, na který se zaměřil každý tým v každé fázi přípravy. Cíl byl jasně stanoven již na počátku – dostat Peugeot 308 okamžitě na nejlepší úroveň segmentu, zejména na úroveň vozu VW Golf, který byl v tomto segmentu považován za referenci.

Něco více než dva roky po uvedení na trh prokázaly výsledky průzkumů mezi soukromými i firemními zákazníky, testy v médiích a samozřejmě mnoho interních zkoušek, že kvalita vozu 308 zůstává po delší době užívání na stejné úrovni, jako když vůz opustil továrnu. Statické a dynamické vlastnosti vozu Peugeot 308 zůstávají beze změny i po ujetí mnoha kilometrů, a to i v náročných podmínkách. Je to výsledkem toho, že při návrhu každého dílu byl kladen důraz na dlouhodobou kvalitu, spolehlivost a trvanlivost.

Novináři měli možnost posoudit a otestovat vzorek vozů Peugeot 308, které měly najeto od 40 000 do 100 000 kilometrů. Tyto vozy byly zapůjčeny od soukromých vlastníků nebo byly používány jako referenční vozy společnosti Peugeot. Několik těchto firemních automobilů mělo najeto přes 60 000 kilometrů v extrémních podmínkách.

Novináři si mohli rovněž ověřit dlouhodobou výkonnost hatchbacku 308 PureTech 130 S&S MAN6, který byl kompletně rozebrán po 85 000 kilometrech, z nichž mnoho tisíc bylo ujeto na silně poškozených silnicích nebo na tratích v horkém či velmi chladném podnebí.

Peugeot chtěl touto akcí novinářům ukázat, že jeho ambice jsou hodny důvěry, kterou jeho zákazníci projevují. Postupy použité u výroby vozu Peugeot 308 za účelem dosažení této úrovně kvality se pochopitelně používají při vývoji všech budoucích vozů Peugeot.
  • V testovacím centru v Belchamp se prověřovala kvalita Peugeotu 308
  • V testovacím centru v Belchamp se prověřovala kvalita Peugeotu 308
  • V testovacím centru v Belchamp se prověřovala kvalita Peugeotu 308