mercedes-benz guard | Nové modely | autoweek.cz

Mercedes-Benz Guard

Mercedes-Benz Guard

29.12.2011 | Rybecký Vladimír | Nové modely

Mercedes-Benz sedmi verzemi Guard nabízí nejširší nabídku pancéřovaných vozidel upravených přímo automobilkou. Jedná se o vozidla třídy S, E a G a k dispozici je i špičkový model S 600 Pullman Guard.

Mercedes-Benz Česká republika v prodejně Praha 4 - Chodov vystavuje pancéřovaný automobil S 600 Pullman Guard. Vozidlo zde bude vystaveno do poloviny ledna 2012.

Cílem modelů Mercedes-Benz Guard je ochránit cestující před násilnými kriminálními činy. Daimler-Benz začal v roce 1928 jako první montovat do svých limuzín speciální ochranné prvky přímo během jejich výroby. Aktuální verze pancéřovaných vozidel Guard se od standardních modelů odlišují především inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální oceli a aramidu. Nemontují se do již hotového vozidla, nýbrž jsou integrované přímo do karoserie v rámci speciálního výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být od počátku uzpůsobeny jejich vyšší hmotnosti. Verze Guard jsou k dispozici ve třídách S, E a G. V závislosti na požadavcích zákazníka vozy Guard odolají střelbě z revolveru či pušky, ale i určitým výbušninám. Přitom cestujícím nabízejí nejvyšší úroveň komfortu a praktické využitelnosti v každodenním provozu.

Modely Guard vznikají v dokonale promyšleném propojení sériové výroby a vlastní uzavřené výrobní linky pro tyto verze. Ve výrobě modelů Guard dominuje ruční práce. V Sindelfingenu se vybavují komplexním systémem integrované ochrany. Ochranné prvky pro dveře, zadní stěnu, boční díly, strop a dělicí stěnu mezi interiérem a motorovým prostorem se nemontují dodatečně do již hotového vozidla, nýbrž jsou integrovanou součástí základu karoserie. Specialisté do bezpečnostního konceptu zahrnují i střešní sloupky, zámky dveří, spáry mezi dveřmi, upevnění vnějších zpětných zrcátek atd. Vzniká tak komplexní ochrana na nejvyšší úrovni v kvalitě výroby typické pro Mercedes, a to i na takových místech, kde by již dodatečná montáž nebyla možná.

Další předností integrované speciální ochrany jsou ochranné prvky, které strukturu karoserie nezatěžují, ale naopak ji vyztužují. Integrovaná konstrukce umožňuje zakomponovat do nosné struktury karoserie veškeré výztuhy vynucené vyšší hmotností ochranných prvků. Výsledkem je mimořádně dlouhá životnost a v každém ohledu vysoká kvalita na úrovni konvenčních sériově vyráběných modelů stuttgartské automobilky.

Velkorysé dimenzování podvozkových komponentů a brzd je zárukou toho, že se modely Mercedes-Benz Guard vyznačují téměř identickými jízdními vlastnostmi jako sériově vyráběné verze. Kromě toho je podvozek upraven tak, aby byl zachován pro Mercedesy typický komfort navzdory vyšší hmotnosti.

Mercedes-Benz S 600 Guard

Pancéřovaná podoba modelu Mercedes-Benz S 600 s dlouhým rozvorem nabízí excelentní jízdní komfort. S 600 Guard je poháněn motorem V12 přeplňovaným dvěma turbodmychadly a vyladěným na nejvyšší výkon 380 kW (517 k). Nabízí nejvyšší úroveň ochrany odpovídající třídě balistické odolnosti VR6/VR7. Automobily s nejvyšší úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7 představují účinnou odpověď na ohrožení teroristickými útoky. Jejich pancéřování je koncipováno proti nábojům z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Navíc odolávají střepinám ručních granátů a náloží.

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

S 600 Pullman Guard navazuje velkorysými prostorovými parametry a maximálním komfortem na tradici státnických limuzín Mercedes-Benz. Ještě větší prostor v interiéru vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 cm na celkových 4315 mm. Státnická limuzína má navíc nad zadními sedadly zvýšenou střechu, která usnadňuje nastupování a ponechává více prostoru pro hlavu. V zadní části vozu je místo pro čtyři cestující v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy se sedadly proti sobě. Pohon opět obstarává motor V12 se zdvihovým objemem 5513 cm3 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšší výkon je 380 kW (517 k) točivý moment 830 N.m. Rovněž S 600 Pullman Guard je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7.

Pro Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard zkonstruovali vývojáři nově cca 550 ocelových dílů, k nimž přidali celou řadu komponent z mimořádně odolných plastů a skla. Všechny tyto díly tvoří ve skeletu karoserie Pullmanu uzavřenou samonosnou "schránku". Struktura vozidla je tím dále zpevněna, což se odráží v mimořádné odolnosti a dlouhé životnosti.

Mercedes-Benz E-Guard

Pancéřované verze Mercedes-Benz E-Guard se dodávají se třemi variantami motoru. Vznětový šestiválec v E 350 CDI BlueEFFICIENCY Guard dosahuje nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a nabízí maximum točivého momentu 620 N.m. Zážehový V6 v E 350 Guard je vyladěn na 200 kW (272 k). Z hlediska výkonu stojí na vrcholu motor V8 modelu E 500 Guard se zdvihovým objemem 5,5 l a nejvyšším výkonem 285 kW (388 k).

Všechny modely E-Guard jsou vybaveny úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR4, tj. odolají střelbě z velkorážových revolverů. Nabízejí nenápadnost při stejně velkorysých prostorových možnostech a vysoké úrovni jízdního komfortu, jako jejich sériově vyráběné protějšky.

Mercedes-Benz G 500 Guard

V pancéřovaném provedení je k dispozici také Mercedes-Benz třídy G. Model G 500 Guard se dodává s motorem V8 5,5 l a nejvyšší úrovní ochrany podle tříd balistické odolnosti VR6 nebo VR7.

 

  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard
  • Mercedes-Benz Guard