renault captur 1,5 dti | Nové modely | autoweek.cz

Renault Captur 1,5 dTi

Renault Captur 1,5 dTi

24.03.2015 | Rybecký Vladimír | Nové modely

Renault Captur je crossoverem - v podstatě malým hatchbackem se zvýšenou karoserií malý. Na rozdíl od mnoha jiných se ale až na pár detailů netváří jako SUV. Je to praktické městské auto, které se dokonale trefilo do požadavků kupujících. Nás ale přesvědčilo i o svých kvalitách pro dlouhé cesty.
Renault Captur už na pohled působí nesmírně sympaticky (pro individualizaci vzhledu se nabízí mnoho dalších kombinací, nejen černou metalízu, bílou střechu a polepy na kapotě jako u námi zkoušeného vozu, polep kapoty přijde na 7500 Kč).
 
Ale kvality tohoto vozu ani zdaleka nekončí přitažlivým vzhledem. Captur je především nesmírně obratné a vysoce praktické auto, což oceníme při každodenním provozu v přeplněných městských ulicích.
 
My jsme ale měli dostatek příležitostí se přesvědčit o tom, že Captur je překvapivě pohodlný a příjemný také při dlouhých cestách. To je dáno nejen vyšší polohou nesmírně pohodlných sedadel, takže ani po několikahodinové jízdě nebolí záda. Neméně důležité ale je také logické rozmístění všech ovládacích prvků a jejich intuitivní ovládání, takže řízení nikterak neunavuje.
 
Alianční platforma B je převzatá z modelu Clio IV. generace, ale Captur se od Clia trochu liší svými rozměry - je dlouhý 4121 mm při rozvoru náprav 2606 mm, ale především je vysoký 1579 mm (Clio je dlouhé 4062 mm, má rozvor 2589 mm a výšku 1448 mm). S pohonem všech kol se zde nepočítalo, takže nebylo třeba dělat jakékoliv kompromisy na podvozku ani v interiéru.
 
Captur patří mezi auta s vyšší pozicí řidiče, což v poslední době oceňuje stále více motoristů, a to nejen těch starších, pro které je vystupování už náročnější. Pohodlně se do něj nastupuje a je z něj velmi dobrý přehled.
 
Zvýšení vozu se přitom nikterak neprojevuje na solidních jízdních vlastnostech. Ty odpovídají zaměření tohoto vozu. Nastavení podvozku je optimální pro jistotu při průjezdech zatáčkami i pohodlí na nerovných silnicích. Poloměr otáčení 10,8 m zaručuje velmi dobrou obratnost ve městě.
 
Osvědčený turbodiesel Energy 1,5 dCi o výkonu 66 kW při otáčkách 4000/min a s točivým momentem 220 N.m při 1750/min se k tomuto autu dokonale hodí, byť se dá předpokládat, že většina kupujících bude dávat přednost levnějším zážehovým motorům. Motor je stejně pohodový jako celé auto a navíc nesmírně úsporný, a to i ve spojení se samočinnou dvouspojkovou šestirychlostní převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Při častých jízdách po městě se skutečně dá jezdit za méně než 4 l/100 km a i při hodně dlouhé jízdě po dálnici se dlouhodobý průměr dařilo stlačit pod 5 l/100 km.
 
Kromě nízké spotřeby nás navíc potěšila i nízká hladina hluku - nejen s příjemně utlumeným motorem, ale i minimálním aerodynamickým i valivým hlukem pronikajícím do interiéru. To opět oceníme zejména při delší jízdě po dálnici. Menší slabinu převodovky odhalujeme při parkování - popojet jen o pár centimetrů vůbec není snadné.
 
Jak je pro Renault typické, v interiéru najdeme přemíru praktických odkládacích prostor a možností připojení. Za zmínku stojí zásuvka Easy Life před spolujezdcem. Ta je mimořádně prostorná, jenže jí nelze moc využívat za jízdy pokud je obsazeno i zadní sedadlo.
 
Zadní lavice je podélně posuvná v rozsahu 160 mm, takže lze dávat přednost většímu pohodlí pro cestující vzadu nebo většímu zavazadlovému prostoru. Zajímavé na tom je, že se posouvá celá lavice, i když jsou sklopná opěradla asymetricky dělená. Objem zavazadlového prostoru je podle polohy zadních sedadel 377 až 455 l, po sklopení zadních sedadel 1235 l. Zavazadlový prostor s variabilní výškou podlahou je navzdory trochu zvýšené nákladové hraně výtečně využitelný
 
Jako vždy musím vyslovit velkou poklonu informačnímu systému ve formě integrovaného tabletu R-Link, který kombinuje multimediální systém s navigací TomTom a je vybavený Bluetooth, USB a ovládáním rádia pod volantem. Je nejen vysoce funkční, ale především logika jeho ovládání je bezkonkurenční - tady by se výrobci aut označovaných jako prémiová mohli hodně poučit.
 
Základní cena Renaultu Captur začíná na 309 900 Kč za verzi Life 0,9 TCe, s motorem 1,5 dCi a přímo řazenou převodovkou to je 374 900 Kč. Zkoušená verze s dvouspojkovou převodovkou EDC je k dispozici ve výbavě Intens se základní cenou 474 900 Kč. Na vůz se poskytuje smluvní záruka na 5 let nebo 100 000 km. Verze Intens se standardně dodává mj. se dvoubarevnou karoserií, litými koly 17", hands-free kartou, automatickou klimatizací, LED denními světlomety, parkovacími senzory, mlhovými světlomety vpředu s přisvěcováním do zatáček a výtečným multimediálním a navigačním systémem Media Nav (náš vůz ale měl už zmíněnou vyšší sadu R-Link, který je za příplatek 15 000 Kč).
 
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi
  • Renault Captur 1,5 dTi