suzuki swift v nové podobě | Nové modely | autoweek.cz

Suzuki Swift v nové podobě

Suzuki Swift v nové podobě

01.09.2017 | Rybecký Vladimír | Nové modely

Od jara je v prodeji úspěšný model značky Suzuki ve zcela nové podobě s designem v evropském stylu a několika unikátními technickými vymoženostmi.
Swift se v původní podobě představil v roce 2004 jako první celosvětově prodávaný model značky. Více než 5,3 milionu dosud prodaných vozů bylo pro konstruktéry třetí generace velkým závazkem. Za cíl si stanovili využití nejmodernější dostupné techniky při současném zachování charakteru modelu.
 
Základem je nově navržená tuhé a přitom prostorově úsporné podvozkové platformě Heartect. Swift nové generace je již třetím modelem s touto platformou. Na sportovních jízdních vlastnostech - v zatáčkách s přesným řízením a na dálnici směrovou stabilitou - má velký podíl lehká konstrukce vozu přinášející mimořádně nízkou hmotnost vozu pouhých 840 kg, je tedy 120 kg lehčí než dřív.
 
Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model (délka 3840 mm), ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm na 2450 mm. Výsledkem je více místa pro cestující a díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než dřív.
 
V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový snímač. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí, jako jsou samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém také používá mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.
 
Motory jsou v nabídce dva zážehové - přeplňovaný s přímým vstřikováním 1,0 BoosterJet a nepřeplňovaný 1,2 DualJet. Motor 1,0 BoosterJet má největší výkon 82 kW a točivý moment 170 N.m resp. 160 N.m u verze s automatickou převodovkou. Motor 1,2 DualJet nabízí 66 kW a 120 N.m. Oba motory jsou kombinovány s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou, 1,0 BoosterJet se nabízí i se šestistupňovou automatickou nebo plynulou změnou převodového poměru CVT.
 
Pro oba motory i systémy pohonu je připraven i lehký mild-hybridní systém SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Systém tvoří startér-generátor ISG a 12 V lithio-ionová baterie pod sedadlem řidiče. Při rozjezdu nebo zrychlování se spustí elektromotor, který využitím energie dříve získané při regenerativním brzdění ulehčuje spalovacímu motoru a snižuje okamžitou spotřebu paliva. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW a točivým momentem až 50 N.m.
 
Unikátní v segmentu malých aut je nabídka pohonu všech kol systémem AllGrip Auto s viskózní spojkou se dvěma sadami ocelových lamel v silikonové lázni, představeným již v novém Suzuki Ignis.
 
Swift se vyrábí v Japonsku ve výrobním závodě Sagara. Na českém trhu se prodává od června 2017 se startovací cenou verze 1,2 DualJet s pohonem předních kol 259 900 Kč. Standardní výbava zahrnuje elektrické ovládání předních oken a zrcátek, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, LED denní svícení, audio s MP3/CD/USB a Bluetooth handsfree, kůží potažený multifunkční volant a palubní počítač. Verze s pohonem všech kol AllGrip Auto začíná na 327 900 Kč.
  • Suzuki Swift v nové podobě
  • Suzuki Swift v nové podobě
  • Suzuki Swift v nové podobě
  • Suzuki Swift v nové podobě
  • Suzuki Swift v nové podobě