peugeot připravuje třetí generaci 308 | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot připravuje třetí generaci 308

Peugeot připravuje třetí generaci 308

06.04.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot pokračuje v obnově své modelové nabídky. Po nových generacích 508, 208 a 2008 a modernizaci 3008 a 5008 připravuje další zásadní novinku - třetí generaci kompaktního modelu 308, která má k prodejcům dorazit v září.
Peugeot 308 druhé generace se představil v roce 2013 a poté byl v roce 2017 modernizován. I po osmi letech je prodejně velmi úspěšný. V tomto velmi konkurenčním segmentu, jemuž kraluje Volkswagen Golf, čelí i prémiovým modelům BMW řady 1, Mercedes-Benz třídy A a Audi A3. Tam také směřuje nová generace 308.
 
Podobu nové generace 308 Peugeot poprvé ukázal ve velmi příznivé době, když se nová generace modelu 208 v lednu a únoru stala nejprodávanějším vozem v Evropě a Peugeot 2008 obsadil čtvrté místo. Naposledy se vůz značky Peugeot umístil v čele evropských prodejních tabulek v březnu 2008.
 
S novým logem
Model 308 je první Peugeot, který uvede do sériové produkce nové logo. To je zvýrazněno ve středu široké masky chladiče, která je  obklopena velmi tenkými světlomety Full LED, které mohou ve verzích GT a GT Pack používat technologii Matrix LED, a samozřejmě vertikálními světlomety pro denní svícení. Při pohledu zezadu se model 308 vyznačuje výraznými blatníky a tenkými LED svítilnami s jedinečným vizuálním podpisem propojeným černým pásem jako u 208 nebo 508.
 
Základem vozu je další vývojová fáze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), která umožňuje poskytnout kompletní řadu elektrifikovaných verzí. Stejnou platformu najdeme i u DS 4 a u připravované nové generace Opelu Astra. Při uvedení na trh budou pro 308 k dispozici dvě plug-in hybridní verze, ale očekávat lze i plně elektrickou variantu.
 
Větší, prostornější a modernější
Cílem francouzských konstruktérů bylo pozměnit proporce tak, aby se vytvořil mimořádný vnitřní prostor. Rozvor náprav se prodloužil o 55 mm na 2675 mm, takže nový 308 je nyní dlouhý 4360 mm (tj. o 110 mm delší než dosud) se zavazadlovým prostorem o objemu 412 l (proti současným 420 l) s 28 l úložného prostoru pod podlahou, po sklopení opěradel zadních sedadel to je 1323 l. Majitelé plug-in hybridní verze budou muset vystačit s 361 l.
 
Kompletně přepracován byl i interiér. V moderním vzhledu zaujme nová generace i-cockpitu - stále se skládá ze tří prvků - malého volantu, vysoko uloženého digitálního panelu, který nově využívá 3D technologii jako u 208 a 2008, a 10“ multimediálního dotykového displeje i-Connect Advanced. Stejně jako u nového DS4 je vybaven novým multimediálním systémem skupiny Stellantis (vzniklé spojením PSA a FCA) s moderním zobrazením, které lze konfigurovat podle vlastních představ.
 
Další krůček k semiautonomní jízdě
Pod kapotou nenajdeme nic překvapujícího - k dispozici budou dva zážehové tříválce 1,2 l PureTech 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), a vznětový čtyřválec BlueHDi 96 kW (130 k). Navíc budou v nabídce dvě verze plug-in hybridního pohonu s akumulátorem 12,4 kWh, umožňujícím dojezd na 59 km, a to se čtyřválci 1,6 PureTech s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (225 k).
 
Součástí výbavy jsou i nejnovější generace jízdních asistentů. Sada Drive Assist 2.0 (bude dostupná na konci roku 2021) představuje další krok směrem k částečně autonomní jízdě. Její součástí jsou adaptivní tempomat s funkcí stop-start s automatickou osmistupňovou převodovkou, asistent pro udržování auta v jízdním pruhu a tři nové funkce, dostupné na cestách s více jízdními pruhy: poloautomatická změna jízdního pruhu, při níž systém řidiči v rychlostech od 70 do 180 km/h navrhuje předjetí před ním jedoucího vozidla a vzápětí bezpečný návrat do původního jízdního pruhu, rozšířené rozpoznávání doporučené rychlosti, které řidiči na základě dopravních značek navrhuje přizpůsobení rychlosti vozidla, a přizpůsobení rychlosti auta na základě profilu zatáček aktivně až do 180 km/h.
 
Ceny budou známy v červnu, kdy bude zahájen příjem objednávek. Nová 308 se v prodejnách objeví v září a vyrábět se bude ve Francii v továrně v Mylhúzách. Verze SW, tedy kombi, by měla přijít na konci roku.

  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308
  • Peugeot připravuje třetí generaci 308