hyundai pokračuje v tažení za transparentností statistik | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Hyundai pokračuje v tažení za transparentností statistik

Hyundai pokračuje v tažení za transparentností statistik

07.03.2014 | | Tiskové zprávy

Hyundai vyhlásil Program nulové tolerance cílených dezinformací o automobilovém trhu, účelovým registracím a zkreslování výsledků. Ve své tiskové zprávě uvádí podstatně odlišné informace o českém automobilovém trhu než SDA.

Zatímco český automobilový trh v únoru meziročně klesl téměř o 10 %, Hyundai zaznamenal nárůst prodeje o 13 % a upevnil pozici silné dvojky. Zároveň Hyundai pokračuje v tažení za maximální transparentností statistik prodeje jednotlivých značek.

Hyundai si cení skvělých výsledků prodejů zejména ve třídě C. „Jedna z našich vlajkových lodí, model i30, je výraznou jedničkou v segmentu nižší střední třídy,“ říká generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický (na fotografii).

Výrazný propad automobilového trhu byl znovu maskován některými německými, španělskými a americkým výrobci, kteří se prostřednictvím účelových registrací (tzv. reexportů) snaží vytvořit dojem o zvýšeném zájmu českých zákazníků o své značky.

„Hyundai má jasný cíl, zastavit další dezinterpretace o stavu automobilového trhu. Proto jsme vyhlásili Program nulové tolerance cílených dezinformací o automobilovém trhu a ještě zintenzivníme naše aktivity v tomto směru,“ vysvětluje Vošický.

Samoregistrace představují auta, která jsou v tuzemsku zaregistrována, ale nebyla nikdy prodána zákazníkům v ČR a po svém zaregistrování (vydávaným zmanipulovanými výklady statistik registrací za prodej) čekají na svého skutečného zákazníka – často jsou za ním z Česka vyvážena, nebo stojí v přeplněných skladech samoregistrátorů a čekají na „lepší časy“.

Vladimír Vošický k tomu podotýká: „Samoregistrovaná vozidla nevypovídají laické ani odborné veřejnosti nic o stavu českého trhu s automobily ani o popularitě samoregistrovaných značek a modelů, vyjadřují pouze míru zoufalství dříve nebo rádoby úspěšných značek. Letošní, podobně jako i ty minulé, seznamy účelově samoregistrovaných vozů vedou dle velmi složitě dostupných údajů Škoda Fabia a Rapid, VW Golf, Seat Ibiza, Ford B-Max a Fiesta a Seat Leon.“

Pozn. Autoweek:

Podle tiskové zprávy SDA bylo v únoru 2014 nově zaregistrováno 12 779 nových osobních automobilů, zatímco v únoru 2013 to bylo 10 562 osobních vozů. Podrobnější data SDA od roku 2014 nezveřejňuje a vybrané statistické údaje byly zpoplatněny.