litá kola od alcaru chrání nejen v zimě lak sr3 | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Litá kola od Alcaru chrání nejen v zimě lak SR3

Litá kola od Alcaru chrání nejen v zimě lak SR3

09.12.2015 | | Tiskové zprávy

Špičkový inovativní lak SR3 zajišťuje, že litá kola vypadají stále dobře i po mnoha letech a ujetých kilometrech.
Hliník sice nekoroduje jako ocel, ale oxidace brzy způsobuje neatraktivní šedý povlek na jeho povrchu. Lak SR3 zlepšuje přirozenou odolnost hliníku vůči soli, malým škrábancům a dalšímu namáhání během provozu na silnicích.
 
Zkratka SR3 znamená “Salt Resistant - soli odolný“ a číslo odkazuje na tři vrstvy použitého laku - základní lak, barevný lak a svrchní bezbarvý lak. Základním lakem je vždy černý nebo šedý extrémně tvrdý práškový lak nanášený elektrostaticky a poté vypalovaný při teplotě 210 °C po dobu 45 minut. Barevný lak se aplikuje v tekutém stavu a stabilizuje se dalších 40 minut při teplotě 180 °C. Jako první linie ochrany před nástrahami venkovního prostředí se poté nanáší svrchní bezbarvá vrstva laku. 
 
Jak dobře jsou kola díky laku SR3 chráněna je potvrzeno například během testu se solným postřikem a také během testů odolnosti vůči korozi, které jsou u všech laků prováděny nezávislou externí laboratoří dle homologace ECE-R124. Test znamená pro kola 300 hodin pekla ve společnosti štěrku, soli, octové kyseliny a chloridu měďnatého.
 
Testování přilnavosti laku k povrchu kola se provádí testem s naříznutím laku. Povrch je naříznut šesti rovnoběžnými řezy, které protíná v pravém úhlu dalších šest řezů. Následně po narušeném povrchu kola přejíždí kartáč, přičemž nesmí dojít k jakémukoliv odlupování laku. Pro zajištění toho, že všechna kola z výrobní série splňují vysoké standardy laku SR3 je každé kolo vizuálně kontrolováno a měří se tloušťka jednotlivých vrstev laku. Tak vznikají kola odolná nejen vůči soli.