mladoboleslavský závod škoda auto vyrobil milion motorů ea211 | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Mladoboleslavský závod Škoda Auto vyrobil milion motorů EA211

Mladoboleslavský závod Škoda Auto vyrobil milion motorů EA211

10.10.2016 | Rybecký Vladimír | Tiskové zprávy

Škoda vyrábí zážehové motory řady EA211 od konce roku 2012. V současnosti jde o tří- a čtyřválcové motory ve čtyřech zdvihových objemech. Tradiční česká automobilka vyvíjí a vyrábí motory už 117 let: 1400 zaměstnanců vyrábí více než 2000 motorů denně.
V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi dnes společnost Škoda Auto vyrobila svůj miliontý motor řady EA211. Motorová řada EA211 koncernu Volkswagen zahrnuje tří- a čtyřválcové zážehové motory ve čtyřech zdvihových objemech od 1,0 do 1,6 l. Škoda vyrábí čtyři typy motorů EA211 a tři typy převodovek pro vlastní vozy i pro modely dalších značek koncernu Volkswagen.
 
Čtyřválcové motory TSI řady EA211 vyrábí Škoda již od konce roku 2012. Zážehové motory 1,2 TSI se vyrábějí ve výkonových verzích 63, 66 a 81 kW, motory o objemu 1,4 l dávají výkon 92, 103 nebo 110 kW. V roce 2014 byla v závodě Mladá Boleslav výroba motorů řady EA211 rozšířena o motor 1,6 MPI o výkonu 66 a 81 kW a nový úsporný tříválec 1,0 l ve výkonových verzích 44 kW a 55 kW. V letošním roce se produktová paleta rozrostla o motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW, který se uplatní mimo jiné i ve voze Škoda Octavia.
 
Motory řady EA211 pohánějí modely Fabia, Rapid, Octavia, Yeti a Superb. Kromě toho je používají i pro další koncernové značky.
 
Vedle motorů řady EA211 se v závodě společnosti Škoda Auto už od roku 2001 vyrábí motory 1,2 HTP a od roku 2009 motory 1,2 TSI řady EA111. Dosud byly v Mladé Boleslavi vyrobeny více než tři miliony motorů řady EA111.
 
V roce 2014 otevřela společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi nové Motorové centrum. Do moderní stavby a jejího zařízení investovala automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů eur. V červnu 2015 byl v Mladé Boleslavi položen základní kámen další etapy. Rozšíření motorového centra je důležitým opatřením, zaměřeným na další vývoj nových pohonných jednotek nových modelů značky Škoda. Otevření centra je plánované na začátek roku 2017.
 
Škoda má ve výrobě motorů a agregátů 117letou tradici. Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi již v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, určeného původně pro výrobu jízdních kol, představili zakladatelé továrny Václav Laurin a Václav Klement své první jízdní kolo s pomocným motorem. K pohonu této tzv. motocyklety sloužil jednoválec o výkonu 1,25 nebo 1,75 k. V roce 1905 vyvinula firma L&K svůj první automobil Voiturette A poháněný vodou chlazeným dvouválcovým motorem 1,1 l cm3 o výkonu 7 k.
 
Milníky výroby motorů ve společnosti Škoda Auto pro koncern Volkswagen
1997
- Škoda dodává první motor koncernu Volkswagen: jedná se o benzinový motor o objemu 1,0 litru a výkonu 37 kW (50 k)
2001
- Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA111)
2009
- Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA111)
2012
- Slavnostní zahájení stavby nové zkušebny agregátů v Česaně/Mladá Boleslav
- Zahájení výroby nových motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2014
- Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA211)
- Jubilejní třímiliontý motor 1,2 HTP
- Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA211)
2015
- Položení základního kamene další etapy Motorového centra v Česaně/Mladá Boleslav
- Jubilejní 500 000. motor řady EA211
2016
- Zahájení výroby tříválcového motoru 1,0 TSI (EA211) o výkonu 85 kW
- Jubilejní miliontý motor řady EA211