škoda auto vyrobila 100 000 akumulátorů | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Auto vyrobila 100 000 akumulátorů

Škoda Auto vyrobila 100 000 akumulátorů

10.02.2021 | Rybecký Vladimír | Tiskové zprávy

Společnost Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi 15 měsíců po zahájení produkce vyrobila 100 000. vysokonapěťový trakční akumulátor. Vysokonapěťové trakční akumulátory z Mladé Boleslavi používají i vozy koncernových značek Audi, Seat a Volkswagen.
Společnost Škoda Auto vyrobila 100 000. vysokonapěťový trakční akumulátor. Aby byly v sídle podniku v Mladé Boleslavi vytvořeny předpoklady pro výrobu akumulátorů, automobilka v roce 2019 investovala 25,3 milionů eur. V areálu dnes vedle vysokonapěťových trakčních akumulátorů pro vlastní plug-in-hybridní vozy vznikají také akumulátory pro plug-in-hybridy koncernových značek Audi, Seat a Volkswagen. Závod má k dispozici i nejmodernější testovací zařízení, na němž se akumulátory testují, čímž je zajištěno splnění nejvyšších bezpečnostních a kvalitativních standardů.
 
Výroba vysokonapěťových trakčních akumulátorů v mladoboleslavském závodě byla zahájena v září 2019. Výroba jednoho akumulátoru trvá zhruba dvě hodiny. Přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 sekund sjede z linky v Mladé Boleslavi jeden akumulátor pro plug-in-hybridní modely na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem MQB.
 
Na ploše 2000 m2 pracuje každou směnu 58 zaměstnanců. Manipulaci s mimořádně těžkými nebo neskladnými díly zajišťuje celkem 13 robotů. Ty jsou konstruované na hmotnost od 210 do 500 kg a vkládají bateriové moduly do výrobní linky nebo vykládají hotové systémy z linky na palety.
 
Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve montují separátně. Jsou opatřeny speciální fólii, která odvádí teplo a slouží k chlazení smontovaného bateriového systému. Posléze se mezi oba moduly namontuje hliníkový chladič pro vodní chlazení, poté se oba moduly vloží do masivní hliníkové vany. Následně proběhnou veškeré přípravy na montáž baterie do vozu: vedle potřebné elektroniky se do bateriového systému namontují všechny potřebné kabelové svazky, těsnění a držáky.
 
Než se baterie namontují, jsou podrobeny rozsáhlým testům. Pracovníci mimo jiné prověří těsnost chladícího okruhu i celého trakčního akumulátoru. Aby se zaručilo, že proces spolehlivě funguje, v pravidelných intervalech se do linky vkládají speciálně upravené testovací akumulátory. Po kontrole těsnosti následuje kontrola elektrických funkcí na celkem 13 zkušebních stavech. Kontroluje se například souhra vysokonapěťových a nízkonapěťových komponent i kontrola elektrické instalace. Následně se každý bateriový systém nabije na část své maximální kapacity.
 
Školení pro přípravu na požadavky v oblasti elektromobility absolvovalo více než 16 000 zaměstnanců, žáků středního odborného učiliště a pracovníků dodavatelských firem. Jen v příštích dvou letech bude společnost Škoda Auto do vzdělávání personálu investovat po 45 milionech euro. Na straně produktu automobilka postupně elektrifikuje celé své modelové portfolio, do roku 2025  bude investovat 1,3 miliardy do nových modelů s čistě bateriovým pohonem nebo částečně elektrifikovaných modelů a do výroby akumulátorů.

  • Škoda Auto vyrobila 100 000 akumulátorů
  • Škoda Auto vyrobila 100 000 akumulátorů