škoda předvedla přepracovaný karoq | Nové modely | autoweek.cz

Škoda předvedla přepracovaný Karoq

Škoda předvedla přepracovaný Karoq

01.12.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Karoq po čtyřech letech prošel mírným oživením vzhledu. Na rozdíl od nedávných novinek značky si Karoq zachovává displej integrovaný do přístrojové desky a nemění ani pohonné jednotky.
Karoq je od roku 2017 ozdobou řady SUV značky Škoda - spolu s Octavií patří k jejím bestsellerům. Od roku 2017 se prodalo více než půl milionu vozů této řady. Tento úspěšný vůz po čtyřech letech dostal jemné optické retuše rozšiřuje a trochu rozšířenou nabídku techniky, ovšem nic průlomového.
 
Souhrn drobných evolucí umožňuje rozpoznat modernizovaný vůz. Facelift je patrný zejména v přední partii s užšími světlomety a mlhovkami pod nimi. V nejvyšší výbavě jsou LED Matrix světlomety. Širší svislá žebra v masce chladiče spolu s masivním přívodem vzduchu vespod posilují robustní vzhled. Vzadu jsou štíhlejší Full LED svítilny nyní vybaveny dynamickými směrovkami.
 
Ač se nezměnil tvar žádného z dílů karoserie, podařilo se snížit součinitel aerodynamického odporu o 9 % na CX = 0,30. Toho bylo dosaženo pomocí vzduchových clon Air Curtain v předním nárazníku, aerodynamicky optimalizovaného obložení nádrže na spodku karoserie a rozšířeného střešního spoileru. Přispívají k tomu i nově tvarovaná kola z lehké slitiny v rozměrech 17“, 18“ a 19“.
 
Nabídka pohonných jednotek se nemění. Základem je tříválec 1,0 TSI/81 kW (110 k), následovaný čtyřválcem 1,5 TSI/110 kW (150 k) vybaveným deaktivací válců a vrchol představuje 2,0 TSI/140 kW (190 k). Turbodiesel 2,0 TDI Evo je ve dvou výkonových verzích110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Dva nejvýkonnější motory jsou kombinovány s pohonem všech kol a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Tedy žádná elektrifikace, dokonce ani mild-hybrid. Nicméně Škoda vylepšila systém zachytávání škodlivin u turbodieselů a zvýšila plnicí tlak u vznětových motorů aby zlepšila bilanci emisí CO2 a NOX.
 
V interiéru jen velcí znalci najdou rozdíly proti stávající podobě - dotykový displej až 9,2“ je, na rozdíl od nejnovějších verzí Octavie a Enyaqu iV stále integrován do přístrojové desky. Od úrovně výbavy Ambition je standardem 8“ digitální displej v roli přístrojového panelu, u vyšších výbav má velikost 10,25“. Třízónová klimatizace se i nadále ovládá pomocí tlačítek. Novinkou je možnost v příplatkové výbavě objednat Eco potahy sedadel vyrobené z veganských recyklovaných materiálů, ale ve zbytku výbavy interiéru se prakticky nic nemění.
 
Karoq se vyrábí v České republice, na Slovensku, v Rusku a Číně.

  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq
  • Škoda předvedla přepracovaný Karoq