orientace na služby zákazníkům hraje stále významnější roli | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Orientace na služby zákazníkům hraje stále významnější roli

Orientace na služby zákazníkům hraje stále významnější roli

20.02.2015 | | Tiskové zprávy

Komentář Petra Abrahámka, ředitele obchodu a marketingu společnosti ŠkoFIN, k výsledkům ČLFA 2014.
Celoroční výsledky ČLFA potvrzují ekonomické oživení, které se promítá i do zvyšujícího se zájmu Čechů o financování automobilů. V loňském roce se ŠkoFINu podařilo o více jak čtvrtinu překonat plány a uzavřít téměř 40 tisíc nových smluv na financování nových i ojetých vozů. Objem obchodů vzrostl meziročně o 15,8 % na téměř 11 miliard korun.
 
V rámci TOP 20 členů ČLFA dosáhl ŠkoFIN v oblasti financování osobních a užitkových vozů, stejně jako v roce 2013, podílu téměř 24 %. Stále platí, že každé třetí auto koncernu Volkswagen bylo financováno prostřednictvím ŠkoFINu.
 
V oblasti financování se ŠkoFIN soustředí na dvě klíčové oblasti – poskytování úvěrů a operativní leasing. V obou případech se nám v loňském roce dařilo a v celkovém pořadí společností, poskytujících financování osobních a užitkových vozů, jsme si udrželi prvenství. Na špičce stojí ŠkoFIN i v případě objemu smluv operativního leasingu, který v loňském roce tvořil asi třetinu našich kontraktů a tržní podíl v rámci Top 20 dosáhl jedné pětiny.
 
Do budoucna vidíme v tomto směru další potenciál rozvoje, mimo jiné s ohledem na loni spuštěné značkové programy operativního leasingu pro soukromé osoby. Hlavní roli v našem portfoliu ovšem i nadále hraje poskytování úvěrů, které tvoří zhruba dvě třetiny obchodů. Dříve tolik populární finanční leasing je v současnosti naopak na ústupu a ŠkoFIN ho poskytuje již v pouhém 1 % případů.
 
Je důležité zdůraznit, že v dnešní době dochází k postupné transformaci trhu, kdy poskytování leasingu a úvěru již zdaleka není jediným produktem leasingových společností. Na významu kontinuálně nabývá orientace na služby zákazníkům poskytované nad rámec pouhého financování. Ve spolupráci s koncernovými značkami se v případě ŠkoFINu jedná např. o značkové pojištění či předplacený servis. Tento trend potvrzuje rovněž již zmíněný retailový operativní leasing, který staví na principu maximální eliminace starostí spojených s provozem vozidla a servisu poskytovaném finanční společností zákazníkovi.