první pololetí bylo pro škoda auto ve znamení modelové ofenzívy | Tiskové zprávy | autoweek.cz

První pololetí bylo pro Škoda Auto ve znamení modelové ofenzívy

První pololetí bylo pro Škoda Auto ve znamení modelové ofenzívy

01.08.2013 | | Tiskové zprávy

Dodávky zákazníkům činily 464 600 vozů a tržby za první pololetí 2013 dosáhly přibližně pěti miliard eur. Provozní výsledek činil 243 milionů euro, investice vzrostly o 22,1 % na 265 milionů eur. 

První pololetí bylo pro společnost Škoda Auto v souvislosti s generační obměnou modelu Škoda Octavia a modernizací modelu Škoda Superb ve znamení modelové ofenzívy. I přes náběhy nových modelů spojenými s nižším objemem výroby docílila společnost Škoda Auto v prvních šesti měsících letošního roku tržeb ve výši téměř pěti miliard eur.

Provozní výsledek činil k 30. červnu 243 milionů eur. Zákazníkům bylo dodáno 464 600 vozů, což je ve srovnání s prvním pololetím roku 2012 o 5,8 % méně. Finanční a prodejní výsledky společnosti navíc nepříznivě ovlivnila slabá dynamika některých evropských automobilových trhů.

 „S novým modelem Škoda Octavia a kompletně přepracovaným modelem Škoda Superb nastupuje Škoda Auto do dalšího kola modelové ofenzívy,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. „S letošním celkovým počtem osmi nových či přepracovaných modelů jdeme správným směrem. Stále počítáme s tím, že celkový počet vozů dodaných letos zákazníkům bude nad úrovní loňského roku,“ dodává Vahland.

Již v červnu prodejní čísla opět mírně překročila úroveň stejného měsíce minulého roku. Červen 2013 se tak stal prodejně nejúspěšnějším červnem v historii společnosti. „I nadále ovšem počítáme s nejistými podmínkami na trzích,“ dodal Vahland.

Automobilka dosáhla v prvním pololetí 2013 tržeb ve výši 4,97 miliard eur, což je o 13,1 % méně než v prvních šesti měsících roku 2012 (5,72 miliard eur). Provozní výsledek činil za stejné období 243 milionů eur, tedy o 45,9 % méně než ve srovnatelném období loňského roku (449 milionů eur). V rámci probíhající modelové ofenzívy Škoda Auto vzrostly investice za stejné období o 22,1 % na 265 milionů eur (první pololetí 2012: 217 milionů eur).

 „Škoda Auto vykázala zejména v konkurenčním evropském prostředí za první pololetí roku 2013 solidní výsledky,“ řekl Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie. „V druhém pololetí chceme posílit prodeje novými modely. Současně budeme klást ve všech oblastech důraz na co nejdůslednější nákladovou disciplínu,“ dodal Krause.