rekord: 11 milionů vozů škoda z mladé boleslavi | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Rekord: 11 milionů vozů Škoda z Mladé Boleslavi

Rekord: 11 milionů vozů Škoda z Mladé Boleslavi

22.03.2014 | Rybecký Vladimír | Tiskové zprávy

Škoda Auto vyrobila ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi 11 milionů vozů. V Mladé Boleslavi v současné době z linek sjíždí šest modelů značky Škoda: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback.

V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku automobilka svá výrobní zařízení v Mladé Boleslavi v uplynulých třech letech podstatně modernizovala a rozšířila.

 „Mladá Boleslav je srdcem celosvětové výrobní sítě značky Škoda,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus. „Jedenáct milionů vyrobených vozů dokazuje sílu a význam tohoto závodu pro podnik. Více než 50 % všech vyrobených vozů značky Škoda sjelo z linek v Mladé Boleslavi, z toho jeden milion v posledních dvou letech. V tomto závodě a v tomto městě bije srdce značky Škoda. Celý tým je na 11 milionový rekord velice hrdý. V následujících letech bude Škoda díky největší modelové ofenzívě v historii společnosti dále růst. A důležitým pilířem je náš hlavní výrobní závod,“ dodává Oeljeklaus.

Závod v Mladé Boleslavi je z pohledu výroby hlavním pilířem modelové ofenzívy, kterou česká automobilka zahájila zhruba před třemi lety. Zhruba 10 000 zaměstnanců zde vedle aktuální verze modelu Škoda Fabia vyrábí i novou generaci modelu Škoda Octavia i nové modely Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback.

Pro výrobu nových modelů iniciovala Škoda Auto jeden z nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření závodu. Jádrem investic bylo rozšíření kapacity montážní linky I z 800 na 1200 vozů denně. Navíc byla instalována také nová svařovna a plně automatické lakování vnitřních částí karoserií. Škoda Auto navíc vybudovala i novou, mimořádně ekologickou lisovací linku.

Investice se vyplácí. Nové modely vyráběné v Mladé Boleslavi se skvěle prodávají, nová Škoda Octavia je trefou do černého, na trzích západní a střední Evropy bylo jen v prvních dvou měsících roku 2014 dosaženo zhruba třetinového nárůstu. Nová Škoda Octavia je v nabídce ve verzích Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a také jako sportovně laděná Octavia RS. V roce 2014 bude následovat nová Škoda Octavia Scout a nová Škoda Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Nová Škoda Rapid je po necelých dvou letech na trhu již třetím nejsilnějším modelem značky Škoda. V roce 2013 zvýšila Škoda dodávky modelu Rapid ve srovnání s předchozím rokem na více než čtyřnásobek.

Škoda Rapid Spaceback, která z linky sjíždí od poloviny roku 2013, je prvním kompaktním hatchbackem značky.

Mladoboleslavský závod na ulici Václava Klementa je ztělesněním značky Škoda jako takové a je počátkem 118leté úspěšné historie automobilky. V bezprostřední blízkosti dnešních výrobních hal zahájili v roce 1895 oba průkopníci, pánové Václav Laurin a Václav Klement, nejprve výrobu jízdních kol, poté motocyklů a od roku 1905 pak konečně i výrobu automobilů.

Kromě hlavního výrobního závodu provozuje Škoda Auto v České republice dva další výrobní závody: Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách z linky sjíždí modely Škoda Yeti, Škoda Superb a Škoda Roomster. Závod ve Vrchlabí v současné době vyrábí dvouspojkové převodovky DQ200 pro koncern Volkswagen. Pro výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

Vedle domácí produkce sází Škoda v rámci mezinárodní růstové strategie stále více na lokální kapacity na nejdůležitějších růstových trzích, především v Číně a v Rusku. V Číně vyrábí česká značka ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v závodech An-tching, I-čeng a Ning-po. Dosud tam bylo vyrobeno více než milion vozů značky Škoda pro čínský trh. Koncem prvního pololetí roku 2014 se rozběhne výroba nové generace modelu Škoda Octavia pro čínský trh. V Rusku se vozy značky Škoda vyrábí v závodech Nižní Novgorod a Kaluga. V Kaluze byla před několika týdny zahájena montáž modelu Škoda Rapid pro ruský trh.

V rámci Růstové strategie, zahájené před třemi lety, chce Škoda v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2013 dodala značka Škoda svým zákazníkům na celém světě 920 800 vozů. Byl to druhý nejlepší roční prodejní výsledek v historii podniku. S osmi novými nebo přepracovanými modely navíc automobilka představila více vozů než kdykoli předtím. V roce 2014 značka pokračuje v růstu. Do konce února se prodeje v porovnání se stejným obdobím předchozího roku zvýšily o 10,6 procent.

Vybrané milníky ve výrobě společnosti Škoda Auto:

- 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 13. červenec 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 8. duben 2009: 12 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 12. říjen 2011: 10 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav

- 30. leden 2012: 14 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 5. únor 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

- 9. červenec 2013: 1 milion vozů značky Škoda v Číně od roku 2007

- 26. srpen 2013: 4 miliony vozů Škoda Octavia

- 19. březen 2014: 11 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav