rekordní rok 2016 pro škoda auto čr | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Rekordní rok 2016 pro Škoda Auto ČR

Rekordní rok 2016 pro Škoda Auto ČR

05.01.2017 | Rybecký Vladimír | Tiskové zprávy

Prosincovým prodejem více než 6600 nových osobních automobilů značka Škoda v České republice završila svůj rekordní rok 2016, když výrazně překonala dosavadní nejlepší výsledky, kterých osáhla o rok dříve.
Kumulovaný prodej nových osobních automobilů značky Škoda na českém trhu v roce 2016 přesáhl hodnoty 82 000 vozů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o více než 8000 vozů (více než 11 %). Prodej mladoboleslavské automobilky tak v loňském roce výrazně rostl a úroveň roku 2015 značka překonala již v průběhu měsíce listopadu 2016.
 
Pouze s jednou výjimkou, kterou byl červenec 2016, v němž probíhala plánovaná třítýdenní celozávodní dovolená, Škoda Auto překonávala rovněž své výsledky v jednotlivých měsících. Např. v prosinci bylo v ČR registrováno o téměř 900 vozů značky Škoda více, než ve stejném měsíci roku 2015. Z hlediska registrací byl v uplynulém roce nejlepším měsícem červen, v němž se pro vůz značky Škoda rozhodlo celkem 7965 zákazníků. Tento měsíc zároveň drží i historický rekord prodeje značky Škoda v ČR podle statistik registrací SDA, tj. od roku 2004.
 
V žebříčku nejprodávanějších vozů absolutně má značka Škoda své zástupce na prvních čtyřech příčkách. S přehledem nejprodávanějším vozem v České republice je Škoda Octavia, kterou si v loňském roce pořídilo více než 28 000 zákazníků. Na druhém místě je Škoda Fabia s 21 500 a třetím nejoblíbenějším českým modelem je Rapid s 11 000 prodanými vozy. Model Superb jen těsně skončil na čtvrtém místě se shodným počtem 11 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 86 % oproti sledovanému období loňského roku. Uvedená čtveřice vozů samozřejmě s přehledem dominuje i příslušným segmentům stejně, jako zbylé dva modely z nabídky značky Škoda. Třídu minivozů vede model Citigo a mezi terénními automobily je na českém trhu s více než 5000 vozy nejžádanější model Yeti.
 
Škoda zaznamenala v uplynulém roce pozitivní trend také v oblasti originálních dílů a příslušenství. Tento segment je nejlépe měřitelný vývojem obratu, v němž Škoda Originální díly vykázaly růst o téměř +7 %, Škoda Originální příslušenství dokonce o +15 %.
 
Rovněž oblast finančních služeb kopírovala pozitivní vývoj značky Škoda. Každé třetí prodané vozidlo značky Škoda v České republice bylo financováno prostřednictvím Škoda Financial Services.
 
Trendem v oblasti financování je stále dlouhodobý pronájem vozů soukromým osobám, který si v loňském roce prostřednictvím programu Škoda Bez starostí sjednalo více než 1500 nových zákazníků. Celkový počet uzavřených smluv od startu tohoto inovativního produktu v červnu 2014 činí již více než 4500 vozů. Mezi nejvyhledávanější vozy v rámci programu Škoda Bez starostí patřila modelová řada Rapid následovaná kompaktním SUV Yeti. Nejžádanějším vozem domácího trhu v oblasti pronájmu je však Škoda Octavia. Zákazníci v nadpoloviční většině (58 %) volili rozšířenou variantu Komplet. Rostla také poptávka po vozech s ekologickým a ekonomicky výhodným pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).
 
Velice úspěšně se na trhu etablovaly také progresivní finanční produkty jako je Škoda Pojištění nebo Škoda Předplacený servis.
 
Úspěšně se vyvíjel také program prodeje ojetých vozů Škoda Plus. V roce 2016 si v nabídce kvalitních zánovních vozů s garancí našlo svůj nový automobil téměř 36 000 zákazníků, což znamená nárůst o více než 2000 vozů (+6 %). Největší zájem byl již tradičně o modely Octavia, Fabia a Rapid, které dohromady tvoří téměř 50 % prodeje přes Škoda Plus.
 
 „Značka Škoda má za sebou první rok se zásadně modernizovanou prodejní a servisní sítí, díky níž jsou profesionální prodejci schopni nabízet zákazníkům služby té nejvyšší úrovně a standardů. Naše výsledky potvrzují, že neustálá péče o zákazníka je jedinou správnou cestou ke stabilní prosperitě a rád bych tímto poděkoval jak zákazníkům, kteří vložili svou důvěru do produktů značky Škoda, tak všem prodejcům, kteří se starali o jejich maximální spokojenost,“ hodnotí uplynulý rok 2016 ředitel Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.