insignia do nepohody a s novým turbodieselem | Nové modely | autoweek.cz

Insignia do nepohody a s novým turbodieselem

Insignia do nepohody a s novým turbodieselem

18.12.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Opel pro svůj vrcholný model Insignia připravil dvě novinky - crossoverovou verzi kombi Insignia Country Tourer a nejen pro něj špičkový turbodiesel 2,0 BiTurbo se dvěma turbodmychadly a výkonem 154 kW (210 k).
Kombi Insignia Country Tourer oslovuje především zákazníky, kteří hledají elegantní a praktický automobil namísto neohrabaného off-roadu. Ideální pohonnou jednotkou pro tento vůz je nový vznětový motor 2,0 BiTurbo, který je k dispozici i pro Insignii Grand Sport a Insignii Sports Tourer.
 
Elegantní robustnost
Odolné plastové obklady blatníkových lemů a spodní části karosérie dodávají vozu robustnější vzhled a současně jej chrání při jízdě mimo silnici. Insignia Country Tourer má zvýšený podvozek se světlou výškou zvýšenou o 20 mm na 93 mm.
 
Insignia Country Tourer je se svým robustním a odolným charakterem i neobyčejně praktické kombi. Objem zavazadlového prostoru je 560 l/1665 l. K dispozici je samozřejmě kompletní nabídka nejmodernějších komfortních a asistenčních prvků i možností konektivity.
 
Standardní výbava modelu Insignia Country Tourer zahrnuje mj. adaptivní podvozek FlexRide, telematický systém OnStar, automatické přepínání světel, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém 4.0 InetlliLink se 7“ dotykovým displejem, 18“ kola z lehké slitiny, řadu asistenčních systémů atd.
 
Na výběr 4x4 i pohon předních kol
Insignia Country Tourer se dodává se zážehovými motory 1,5 Turbo/103 kW (140 k) resp. 122 kW (165 k) nebo s turbodieselem 2,0 CDTi/125 kW (170 k) v kombinaci s pohonem předních kol. Akční cena začíná na 649 900 Kč (vč. DPH).
 
Verze s inteligentním pohonem všech kol Twinster s funkcí Torque vectoring pohání zážehový motor 2,0 Turbo/191 kW (260 k), turbodiesel 2,0 CDTi/125 kW (170 k) nebo nový 2,0 CDTi BiTurbo/154 kW (210 k). Základní cena za verzi 2,0 CDTi 4x4 s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou je 845 900 Kč. Vrcholná verze Country Tourer 2,0 CDTi BiTurbo AT8 4x4 přijde na 925 900 Kč. Ve všech případech je v ceně pětiletá záruka resp. na 150 000 km s plnou Opel asistencí.
 
Nový motor 2,0 CDTi BiTurbo
Nový vznětový čtyřválec 2,0 CDTi BiTurbo má výkon 154 kW (210 k) při otáčkách 4000/min. Díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel má točivý moment až 480 N.m už při otáčkách 1500/min. Tento motor se vždy kombinuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu.
 
Stejně jako turbodiesel 2,0 CDTI, přeplňovaný jedním turbodmychadlem, je také nový motor BiTurbo vybaven čištění výfukových plynů se zachytáváním NOx pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction), kde se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue (tj. roztok močoviny a vody v přesně definovaném poměru). Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižší teplotě výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě. 
 
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem
  • Insignia do nepohody a s novým turbodieselem